2016-04-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Som jag har sagt tidigare, han är hotad och rädd. En hel del har han väl berättat till Hurtig, men Rönnbäck verkade han inte ha ett förtroende för, och det förstår jag. Rönnbäck liknade i sin framtoning en ledsen mor.
Det han har störst anledning att vara rädd för är ett livstidsstraff.
2016-04-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, trist att man riktar inte sig på fel orsaker. Det är ju inget som ger något i dagsläget.
Knappt media rapporterat om det eftersom alla vet hur stränga reglerna är, och hur jäkla ointressant hans skrivelse är.

Hårstråt har varit något som NFC tittat på men dom har bedömt att det inte lämpar sig för standard analys, så vad är det då Hurtig menar dom ska göra, och kommer det ge något, går det ens?
Är det inte rent ut sagt så att han bara vill svamla?

Jag önskar faktiskt att HD begär ett yttrande från riksåklagaren, så Kerstin Skarp mosar det här tramset som Hurtig för fram. För om det är någon som kan det här så är det just Skarp.
Hurtig vill som en viktig bieffekt misskreditera utredningen. I detta fortsätter han Rönnbäckskans strävan, men gör det inte så överdrivet som hon, så att det slog över i pinsamheter.
2016-04-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det var nog den mest missvisande beskrivning av Rönnbäck som jag hört.
Vilka mödrar jämför du henne med?
I rätten liknade Rönnbäck mer en speedad syster Ratched i Gökboet.
Arrogant, elak och med en överdrivet överlägsen attityd och tonfall.
[fyller på:] på ett personligt plan bitter och grälsjuk.....
2016-04-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Din sista mening....det beror väl på vad klienten riskerar eller är åtalad för. Försvaret måste inte hitta ytterligare GM. Man skulle ju i så fall aldrig kunna hålla rättegång där de misstänkte skyller på varandra utan det skulle bli ett evigt advokatbytande.

Var påstår jag att försvaret ska hitta ytterligare GM?
2016-04-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Var ser du det ?

Nej, det står inte där bokstavligen, men efter som han medger att han var en medhjälpare så slog jag till lite slarvigt att han skulle även medge att han är i så fall medskyldig. Så behöver det inte förståss vara. Han kanske tycker att han är helt oskyldig.
2016-04-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ok. Tack för svaret.

Vi var inte på plats när allting hände. Vi kan bara spekulera. Nerijus har medgett, enligt ansökan på PT, att han var på plats, men vi kan inte veta säkert, inte ens hans advokat, om detta stämmer vad Nerijus säger. Advokaten har inte behövt skriva allt i ansökan, vad Nerijus har sagt. Han tar upp kortfattad bara den delen som gäller hans ansökan om resning, och det som Nerijus har godkänt.

Varför då vi skulle bedömma Nerijus mening? Varför skulle vi bedömma advokatens mening? På vilka grunder?

Jag vill svara så att jag är en person som ifrågasätter. Om Hurtig (i just detta ärende) vet jag ingenting annat än har läst hans ansökan om PT. Det är allt och jag anser att ansökan är seriös.
Var i texten ?
2016-04-20, 17:59
Medlem
Citat:
Spela inte dum nu. Han som tvingade/lurade honom att hjälpa till, förståss.
Du menar alltså att inför den troliga utsikten av ett liv i fängelse, avstår han från den kraftfullaste åtgärden av alla för sin egen frigivning, att få den rätte GM dömd och inlåst på livstid. I så fall är han ju sjukare än vi hittills har kännedom om.
Senast redigerad av LOE2 2016-04-20 kl. 18:05.
2016-04-20, 18:04
Medlem
Citat:
Nej, det står inte där bokstavligen, men efter som han medger att han var en medhjälpare så slog jag till lite slarvigt att han skulle även medge att han är i så fall medskyldig. Så behöver det inte förståss vara. Han kanske tycker att han är helt oskyldig.
Du får vara noggrann med dina referenser. Nu gör du ett nytt påstående - samma fråga.
2016-04-20, 18:12
Medlem
Citat:

Du har då en förmåga att sätta dig in i vad Nero tycker. Det är anmärkningsvärt, och Megastort. Jag hoppas på att du jobbar vidare på det.

Du skulle kunna besöka honom i häktet nu när han inte har restriktioner, eller andra hinder för att ta emot besök. Nero sitter där ensam och uttråkad. Inte ens hans mamma besöker honom. Han är missförstådd och utlämnad till ett öde utan hopp. Just för att du förstår honom så väl, och kan tänka i hans banor så är det troligt att han öppnar sig för dig.

Du kanske kan få fram sanningen, och det lilla extra som kommer leda i bevis allt du framfört. För inget kan hända dig, och du riskerar inget, eftersom ni kommer vara bevakade.
2016-04-20, 19:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Präcis!
Tacksam för att skydda någon av AJs familj?

Någon som vet om AJ besökt NB sedan han greps den 12 Juni?

Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Jag tänkte likadant när AJ pratade i HR.
Det verkade att han var nästan tacksam för NB.
För vad?

Är ni inte inne på ett förtalningssidospår nu igen?

Menar ni att godsägaren Arne är tacksam för att Nerijus skyddar en son(?) till honom?
Att Nerijus hellre tar ett livstidsstraff för mord samt låter sin advokat anklaga hans bror och fru för mordet - än att han "avslöjar" Arnes familj?
Vad går ni på?
2016-04-20, 19:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
[fyller på:] på ett personligt plan bitter och grälsjuk.....
"Bitter och grälsjuk" - tänker då genast på Rönnbäck

Ett mycket irriterande tonfall också, speciellt avslutningsvis vid varje mening.
Avsaknad av moral, etik, verklighetsförankring samt god advokatssed kan också tilläggas.
2016-04-20, 19:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är ni inte inne på ett förtalningssidospår nu igen?

Menar ni att godsägaren Arne är tacksam för att Nerijus skyddar en son(?) till honom?
Att Nerijus hellre tar ett livstidsstraff för mord samt låter sin advokat anklaga hans bror och fru för mordet - än att han "avslöjar" Arnes familj?
Vad går ni på?

Nej jag säger inte att det är så, jag ställer en fråga om det kan vara så på bakgrund av det som skrivits i BHs inlämnade överklagande "Med tanke på den personkrets som borde ha utretts mer ingående väljer Nerijus att utnyttja sin rätt att tiga"

Läs mitt inlägg:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in