2016-04-18, 13:46
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vänsterextrema Dagens Arena tar ställning för Hesselbäck genom att trava upp felaktigheter på varandra.

http://www.dagensarena.se/redaktionen/veckans-overtramp-efter-empatiknapp-for-hemlosa-sd-stockholm-rasar-samman/

Enligt den där artikeln är ju Dan K mäktigare än självaste Mattias Karlsson. Vilket svammel.
Citera
2016-04-18, 21:06
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
Enligt den där artikeln är ju Dan K mäktigare än självaste Mattias Karlsson. Vilket svammel.

Man känner väl andra som man känner sig själv. Men att tro att en företrädare som inte ens sitter i en lokal styrelse kan avsätta styrelser och utesluta medlemmar är givetvis riktigt komiskt. Men komiskt är ju också att människor med sådana uppfattningar ger sig in i ett SD-val på detta sätt.
Citera
2016-04-18, 21:37
Medlem
Jag kommer här redovisa vad som hänt inför SD Stockholms stads årsmöte i kronologisk ordning.

må 2015-11-09 16:57
från SD Stockholms stad <stockholmsstad@sd.se>
I första mail i november från Ordförande till samtliga medlemmar att nominera anger han adress: SD Stockholm Stad Box 4321 102 67 Stockholm eller med E-post: stockholmsstad@sd.se Detta är ej korrekt då det skall gå till Valberedningens mail eller att kuvertet skall vara märkt ”Valberedning” och överlämnas till Valberedningen oöppnat.

2016-02-16 07:18 Kalllese årsmöte
från registeransvarig: XXXXX
Kallelse till Årsmöte

2016-02-16 18:02 Rättelse årsmöte
Kallelse till årsmöte
Fel datum för medlemskap För nya medlemmar ska medlemskapet vara bokfört den 7 januari 2016 i den kommun årsmötet avser. Rätt datum är den 7 februari för att vara röstberättigad.

2016-03-05 20:16 Årsmöte
( Årsmöteshandlingar: Dagordning, Distriktsstyrelsen verksamhetsberättelse, Kallelse 2, Parlamentariska, Resultat och Balansrapport, Revisionsberättelse,
Valberedningens styrelseförslag Björn Söder, Valberedningens suppleanter.)

I Valberedningens förslag till styrelse finns en adjungerad ledamot, Björn Söder, med som EJ accepterat varken nominering eller annat.
citat dementi Björn Söder Face Book:
” På förekommen anledning vill jag förtydliga saker och ting inför SD Stockholms stads årsmöte. Jag har uppmärksammats på att det finns olika förslag till distriktsstyrelse och jag vill vara tydlig med att jag inte lägger mig i vilken styrelse som medlemmarna väljer. Det är upp till distriktets medlemmar att själva avgöra.
Jag fick tidigare en förfrågan om jag ville kandidera till distriktsstyrelsen men avböjde pga tidsskäl. Att ta på sig ett styrelseuppdrag innebär också ett betydande ansvar och att man har tid att engagera sig. Det har jag i dagsläget inte. Jag meddelade att jag förvisso kan bistå med den erfarenhet jag har av styrelsearbete under förutsättning att styrelsen anser det önskvärt och att tid finns.
Således, jag ingår inte i några förslag till styrelse.
BJÖRN SÖDER”

Enligt sista korrigerade nomineringslistan: är två personer nominerade två gånger. Två personer har nominerat sig själv utan bekräftelse. En ledamot i Valberednings förslag är ej med som nominerad.

2016-03-06 18:30 Kompletteringar Årsmöteshandlingar
Förslag till Valberedning, Revisorer och Suppleanter

2016-03-06 18:30 Kompletering till Årsmöteshandlingar
Förslag till Valberedning, Revisorer och Suppleanter
I föregående komplettering hade man glömt att ta med övriga nominerade.

2016-03-06 23:29 Komplettering till Årsmöteshandlingar
Övriga nomineringar redovisas på årsmötet. ( Enligt Stadgarna skall de redovisas med handlingarna) "Valberedningens förslag ska presenteras i handlingarna inför distriktsårsmötet. Övriga nomineringar presenteras separat."

2016-03-08 23:28 Bekräftade nomineringar
Med anledning av felaktiga nomineringar skickas en korrekt lista av bekräftade nomineringar ut. Distriktsstyrelsen beviljades anstånd med utskicket av riksombudsman , därav det sena utskicket.

2016-03-15 18:24 ÅRSMÖTET SD STOCKHOLMS STAD INSTÄLLT
Årsmötet söndagen den 20 mars inställt
citat ”Sverigedemokraternas verkställande utskott (VU) har fattat beslut om att årsmötet för SD Stockholms stad måste skjutas upp. Detta som en följd av att valberedningens arbete inte har skett i enlighet med vad stadgarna föreskriver. Stadgarnas uppgift är inte minst att säkerställa en likvärdighet för partiets medlemmar, kommunföreningar och distrikt. Vi ska alla lyda under och följa samma regelverk. Detta är naturligtvis extra viktigt inför ett årsmöte.” slut citat.

2016-04-13 20:13 Kallelse Distriktsårsmöte
(Dokument kallalse årsmöte)
SD Stockholms stad har under en lång tid uppmärksammat vissa problem med våra mailutskick. Orsaken till detta visar sig handla om problem med servrar. Problemen kommer åtgärdas. Vi hoppas på Er förståelse och har ni frågor är ni välkomna att kontakta kansliet
08-XXX XX XX.

Med vänlig hälsning
SD Stockholms stad.

……. Fortsättning följer
Citera
2016-04-19, 00:57
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
Mycket svårt att tro att Hesselbäck vinner efter detta

http://uttalande.hemsida24.se/

Detta kommer ju minst sagt från en part i målet, jag har förgäves sökt klarhet i sakernas tillstånd, men jag antar att det hela kommer att klaras ut på själva årsmötet av någon oberoende utomstående revisor eller motsvarande.

Och det kan jag väl säga, att det ska mer än så här till, ja, det ska såväl fan som hans moster, kusin och ett par ytterligare släktmedlemmar till för att jag inte ska rösta emot en styrelse där det ska sitta "ungsvenskar"/orker.
Citera
2016-04-19, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Detta kommer ju minst sagt från en part i målet, jag har förgäves sökt klarhet i sakernas tillstånd, men jag antar att det hela kommer att klaras ut på själva årsmötet av någon oberoende utomstående revisor eller motsvarande.

Och det kan jag väl säga, att det ska mer än så här till, ja, det ska såväl fan som hans moster, kusin och ett par ytterligare släktmedlemmar till för att jag inte ska rösta emot en styrelse där det ska sitta "ungsvenskar"/orker.
Lite nyfiken på varför du är så emot ungsvenskar. Vill du svara på det?
Citera
2016-04-19, 10:04
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll

För att många av dem (inte alla) är korkade halvkriminella eller flickvänner till riksdagsledamöter?
Citera
2016-04-19, 10:46
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll

Inget problem. Ungsvenskarna är det yttersta utrycket för den antidemokratiska inställning som Mattias Karlsson och hans styrelse har låtit bli vägledande för sitt vanstyre av partiet. Ungsvenskarna är handplockade nickedockor till Mattias Karlsson och hans antidemokratiska styrelse, någon demokrati existerar inte i denna låtsasförening inom partiet under Mattias Karlssons egid.

Mitt ställningstagande är 100% för det gamla, riktiga, demokratiska SDU och 0% för utbrytarna, de penningsugna, karriärinriktade nickedockorna i Ungsvenskarna.
Citera
2016-04-19, 12:03
Medlem
Y2Ws avatar
De som är kvar av den avgående styrelsen har bråk på flera fronter, även de hemlösa man lagt så enorma summor på.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sverigedemokraterna-bakom-kampanj-for-hemlosa-svenskar/aRKpdn!IWs7jY4VF9brljGGUanvOw/

Citat:
Pressekreteraren för Sverigedemokraterna i Stockholm stad uppger också att nålen är en del av deras kampanj för hemlösa svenskar.

Sverigedemokraterna i Stockholm vill också sälja vidare märket till andra SD-distrikt runt om i landet. Enligt Krister Stehag, ledamot i SD Stockholms stad, finns det en organisation inom Sverigedemokraterna med ansvar för försäljningen, men hur den ser ut vill han inte kommentera.

Jimmy Hesselbäck, ordförande för Sverigedemokraterna i Stockholms stad, bekräftar att det pågår ett arbete med att låta SD i övriga landet sälja nålen.

– Ja, det finns ett oerhört stort intresse från andra SD-distrikt. Vi ska diskutera exakt hur det ska gå till. De kan säljas vidare via hjälporganisationer, eller skolor och kyrkor. Som att sälja majblommor, säger Jimmy Hesselbäck.

Trots att hemlöse Lars Bick vill att märket ska vara hans eget projekt, som inte ska vara kopplat till ett politiskt parti har alltså Sverigedemokraterna en annan agenda.

-----------

När Lars Bick via Södermalmsnytt får veta att SD planerar använda nålen reagerar han starkt.

– Det är inte acceptabelt. De har ingen rättighet att göra det, säger Lars Bick.

Citera
2016-04-19, 16:11
Medlem
Citat:
De som är kvar av den avgående styrelsen har bråk på flera fronter, även de hemlösa man lagt så enorma summor på.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sverigedemokraterna-bakom-kampanj-for-hemlosa-svenskar/aRKpdn!IWs7jY4VF9brljGGUanvOw/
Förrutom den kostsamma hemlöshetsgrejen har den sittande styrelsen arvoderar sig själva med medlemmarnas pengar så till den milda grad att ingen avsättning har kunnat göras till distriktets valfond. Skulle det bli extraval inom snar framtid har SD Stockholms stad inga medel att kampanja för. Sittande styrelsens agerande med Jimmy Hesselbäck i spetsen är partiskadligt, och borde helt omöjliggöra ett omval.
Citera
2016-04-20, 04:43
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Inget problem. Ungsvenskarna är det yttersta utrycket för den antidemokratiska inställning som Mattias Karlsson och hans styrelse har låtit bli vägledande för sitt vanstyre av partiet. Ungsvenskarna är handplockade nickedockor till Mattias Karlsson och hans antidemokratiska styrelse, någon demokrati existerar inte i denna låtsasförening inom partiet under Mattias Karlssons egid.

Mitt ställningstagande är 100% för det gamla, riktiga, demokratiska SDU och 0% för utbrytarna, de penningsugna, karriärinriktade nickedockorna i Ungsvenskarna.

Jag tror ingen ifrågasätter vilka det är som är det riktiga, och demokratiskt utsedda SDU. US är inte ens en förening, det är ett mycket litet nätverk av individer som Mattias Karlsson handplockat. De har inget styre, inga medlemmar, ingen egen ekonomi - de lever inte upp till de lägsta kraven på att vara en organisation.

Med det sagt så innebär det verkligen inte att alla som är i US, som inte följde med SD och Jessica så att säga, skulle vara dåliga människor, för SD:s diktaturstyre eller inte vara seriösa nationalister. Är man under 20 år, fortfarande tror på SD och vill arbeta partipolitiskt är det inte konstigt att man är i US. Sedan är det ju fortfarande många människor som fortfarande är dubbelorganiserade i SDU och US (jag är för gammal för US, men jag är medlem i både SD och SDU).
Citera
2016-04-20, 08:57
Medlem
Extasiss avatar
Hesselbäcks son är ju ordförande i gamla SDU i Stockholm. Undrar om han också kommer dyka upp på årsmötet?

Är ju som en dokusåpa alltihop: ordföranden kan inte vara firmatecknare på grund av ett kluster betalningsanmärkningar men är så fantastisk så att han är värd 35 k/månad vilket ingen annan DO får. Enligt uppgifter vill han ha 50 k för att sitta kvar. Han och kompisarna har redan lyft uppåt en tre kvarts miljon. Lite sådär som när man vinner på triss och får skrapa i Tv4:s morgonsoffa, fast de flesta trodde nog inte att det var det politiskt arbete gick ut på.

Nej, man måste inte tillhöra "förnyarna" i partiet för att fatta att det knappast kan bli mer pinsamt än så.

(Tycker väldigt synd om Lars Bick dock, han har bevisligen goda intentioner med sitt projekt, och så hanterar Hesselbäck det så här... )
Citera
2016-04-20, 09:02
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Jag tror ingen ifrågasätter vilka det är som är det riktiga, och demokratiskt utsedda SDU. US är inte ens en förening, det är ett mycket litet nätverk av individer som Mattias Karlsson handplockat. De har inget styre, inga medlemmar, ingen egen ekonomi - de lever inte upp till de lägsta kraven på att vara en organisation.

Med det sagt så innebär det verkligen inte att alla som är i US, som inte följde med SD och Jessica så att säga, skulle vara dåliga människor, för SD:s diktaturstyre eller inte vara seriösa nationalister. Är man under 20 år, fortfarande tror på SD och vill arbeta partipolitiskt är det inte konstigt att man är i US. Sedan är det ju fortfarande många människor som fortfarande är dubbelorganiserade i SDU och US (jag är för gammal för US, men jag är medlem i både SD och SDU).
Kan folk sluta bråka om det där i tid och evighet? Frågan är avgjord, men vi har fortfarande att land att rädda. Mer än någonsin.

Frappant m. fl. kan skaffa rätt fokus genom kolla ett bra föredrag av Robert Spencer istället: https://www.youtube.com/watch?v=vC3saLkVh9E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in