Citat:
Ursprungligen postat av
Frappant
Inget problem. Ungsvenskarna är det yttersta utrycket för den antidemokratiska inställning som Mattias Karlsson och hans styrelse har låtit bli vägledande för sitt vanstyre av partiet. Ungsvenskarna är handplockade nickedockor till Mattias Karlsson och hans antidemokratiska styrelse, någon demokrati existerar inte i denna låtsasförening inom partiet under Mattias Karlssons egid.
Mitt ställningstagande är 100% för det gamla, riktiga, demokratiska SDU och 0% för utbrytarna, de penningsugna, karriärinriktade nickedockorna i Ungsvenskarna.
Jag tror ingen ifrågasätter vilka det är som är det riktiga, och demokratiskt utsedda SDU. US är inte ens en förening, det är ett mycket litet nätverk av individer som Mattias Karlsson handplockat. De har inget styre, inga medlemmar, ingen egen ekonomi - de lever inte upp till de lägsta kraven på att vara en organisation.
Med det sagt så innebär det verkligen inte att alla som är i US, som inte följde med SD och Jessica så att säga, skulle vara dåliga människor, för SD:s diktaturstyre eller inte vara seriösa nationalister. Är man under 20 år, fortfarande tror på SD och vill arbeta partipolitiskt är det inte konstigt att man är i US. Sedan är det ju fortfarande många människor som fortfarande är dubbelorganiserade i SDU och US (jag är för gammal för US, men jag är medlem i både SD och SDU).