2016-04-15, 19:32
Medlem
svampssons avatar
Någon som har erfarenheter kring att kura med magnesium samtidigt som ni går på elvanse? Berätta gärna mer om era upplevelser, gärna så detaljrikt som möjligt. Tack
Citera
2016-04-15, 20:08
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Någon som har erfarenheter kring att kura med magnesium samtidigt som ni går på elvanse? Berätta gärna mer om era upplevelser, gärna så detaljrikt som möjligt. Tack
Finns väl inte så mycket att säga om det, mer än att jag personligen upplever det som en ganska nyttig "kur" emellanåt eftersom det har en muskulöst avslappnande effekt hos i alla fall mig. Jag känner mig på helspänn under elvanse om jag kryddat med dosen liksom.
Citera
2016-04-17, 03:58
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Finns väl inte så mycket att säga om det, mer än att jag personligen upplever det som en ganska nyttig "kur" emellanåt eftersom det har en muskulöst avslappnande effekt hos i alla fall mig. Jag känner mig på helspänn under elvanse om jag kryddat med dosen liksom.
Vad för nån magnesium tar du(märke/sort)? Och hur mycket?
Jag själv har aldrig märkt nån skillnad
Citera
2016-04-17, 22:14
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMajsfeldt
Vad för nån magnesium tar du(märke/sort)? Och hur mycket?
Jag själv har aldrig märkt nån skillnad
Har ba nå skit jag köpt på typ ICA eller apoteket. ActiveCare heter sorten och innehåller magnesium och kalcium. Det står att man ska ta två om dagen, men jag tar en och märker ändå skillnad. En tablett innehåller 79mg magnesium. Skillnaden för mig är att jag inte får kramp i olika muskler, t.ex vaden som är det vanligaste stället jag får kramp i. Jag har dock inte "kurat" speciellt många gånger med magnesium nu under mina tre veckor på det, utan jag använder magnesium mer när jag dragit tjack och inte skött kosten särskilt bra. Men i och med att elvanse bryts ner till rent amfetamin så kan det ändå vara bra att grunda med tillägg som just magnesium. Har inga jätteproblem med kramper och sådant men i och med att man sänkt aptiten ganska ordentligt på elvanse så har jag kört lite kosttilläggback-ups här också.

Vad är det för symptom du har?

Vad får ni förresten för utsättningssymptom? Har hört att det ska vara en ganska jävlig avtändning.
Själv upplever jag just nu en konstant huvudvärk som inte ens 800mg ibumetin samt 800mg ipren kan bota. Har snittat 80mg elvanse dagligen i ca tre veckor nu och hade ett uppehåll typ en dag för två dagar sen men tagit klenare doser efter det och nu fått den där jävla huvudvärken. Dricker och äter bra så är inge sånt. Höja dosen? För kan det vara så att jag ligger och slackar precis under "lagomdos"?
Senast redigerad av f0cus 2016-04-17 kl. 22:46.
Citera
2016-04-18, 12:31
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Vad får ni förresten för utsättningssymptom? Har hört att det ska vara en ganska jävlig avtändning.
Själv upplever jag just nu en konstant huvudvärk som inte ens 800mg ibumetin samt 800mg ipren kan bota. Har snittat 80mg elvanse dagligen i ca tre veckor nu och hade ett uppehåll typ en dag för två dagar sen men tagit klenare doser efter det och nu fått den där jävla huvudvärken. Dricker och äter bra så är inge sånt. Höja dosen? För kan det vara så att jag ligger och slackar precis under "lagomdos"?
Har haft fet jävla huvudvärk vid vänster tinning, som du säger blir det inte ens lite bättre fastän 1000mg alvedon.

Kommer som spänningar med sköna intervaller, även när jag gäspar och spänner käkarna.

Gått ner till 30 för att lagret ska räcka, igår tog jag inget och då var det fan outhärdligt.
Citera
2016-04-18, 22:10
Medlem
Stormakts avatar
Hur är den att panga? Nån som testat?
Citera
2016-04-18, 22:16
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Har haft fet jävla huvudvärk vid vänster tinning, som du säger blir det inte ens lite bättre fastän 1000mg alvedon.

Kommer som spänningar med sköna intervaller, även när jag gäspar och spänner käkarna.

Gått ner till 30 för att lagret ska räcka, igår tog jag inget och då var det fan outhärdligt.
Asså fan, min huvudvärk sitter i precis hela jävla tiden. Tog 80mg som morgondos idag men inte fan hjälpte det. Det känns som att det var efter att jag tjackade en kväll som min tolerans gick åt pipsvängen.
Kanske testar 100mg imorgon bara. Blehh.
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Hur är den att panga? Nån som testat?
Eftersom det bryts ner till rent amfetamin i kroppen så måste det genom metabolismen så nej, det går inte.

Du ska dessutom inte IVa något alls oke?
Citera
2016-04-18, 22:23
Bannlyst
Hur länge funkar en dos för er? Alltså så ni fortfarande känner av fokuseringen, självsäkerheten, glädjen m.m? Snackar inte knarkardoser. Är det bara sånt som känns i början och planas ut sen?
Citera
2016-04-18, 22:44
Medlem
Stormakts avatar
Citat:

Du ska dessutom inte IVa något alls oke?

Nej, men i såna här nyktra stunder börjar hjärnan skena iväg.

Ligger på 50mg nu tror jag och känner inte någonting(?) kanske får ge det lite tid, dom ska garanterat höja dosen till 70mg åtminstonde?
Citera
2016-04-18, 22:47
Bannlyst
motverkar magnesium tolerans?
Citera
2016-04-18, 22:49
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Nej, men i såna här nyktra stunder börjar hjärnan skena iväg.

Ligger på 50mg nu tror jag och känner inte någonting(?) kanske får ge det lite tid, dom ska garanterat höja dosen till 70mg åtminstonde?
Ah, läkarn håller ju koll på dig så låt honom/henne sköta din upptrappning. Du kommer nog känna skillnad när du gått över 70mg.

Pözz
Citera
2016-04-18, 23:00
Medlem
Yr.kands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
motverkar magnesium tolerans?

Nej, det är muskelavslappnande och motverkar spänningar av diverse slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in