Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Arbeta och arbeta... Frigolit var väl mycket tidigt politiskt aktiv i Grön ungdom, så i någon mening kan det väl stämma, så släpp den biten nu.
Fast funderade på det där med middagen - är det så farligt att dinera med folk vars åsikter man inte delar? Sjalv har jag fikat med såväl stalinister som regelrätta fascister, med fanatiska protestanter, muslimer och attester, och faktisk fört civiliserade samtal med dem alla. En gång fikade jag faktiskt med en man som förespråkade "statsgueilla" (d.v.s. terrorism) - fast just det var lite läskigt...
Jag tror alltså på det politiska samtalet, och tycker inte att man "smittas ner" av den som man äter med. Nå - som minister har manså klart ett symbolvärde...
Ja, vore du representant för en liknande fientlig, främmande makt och terroristorganisation som Muslimska brödraskapet, skulle ständig försvara och glorifiera jihadister som begår mass- och folkmord, ständigt bjuder in islamister som predikar jihad mot alla västerlänningar, predikar om att döda alla homosexuella och utrota judarna, ständigt umgås med diverse våldsorganisationer med hundratals eller tusentals mordoffer på sina samveten, så får du nog vara beredd på att du efter 20 år av det, samt efter att ha varit minister i regeringen i 1,5 år, kan vara beredd på att det helt oväntat uppstår en massa kritik mot dig, trots att du har sluppit det tidigare.
Det är så klart inte samma sak som när du som politiker skulle råka nämna att du tvivlar om den världsunika svenska asylpolitiken är bra och rimlig, eller att du anser att den uppifrån påtvingade genuspseudovetenskapen är en pseudovetenskap, för då har resultatet ofta blivit att du omedelbart kastas ut ur sjuklöverpartiet snabbare än kvickt.
Jag förstår att denna hemska orättvisa mot islamister och andra fiender till Sverige som Kaplan får dig ligga sömnlös på nätterna. En skrämmande utveckling, minsann.