2016-04-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Har det kanske "råkat" skickats lite pengar dithän?

Ja med tanke på att spärren till det turkiska parlamentet är 10% och det grå vargarnas politiska gren fick 12% så behövs det nog mycket pengar till det turkiska miljöpartiet. Men det måste vara något mycket allvarligare. Spioneri kan det vara men Turkiet är med i NATO och således med i samma lag.
Citera
2016-04-18, 22:35
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Arbeta och arbeta... Frigolit var väl mycket tidigt politiskt aktiv i Grön ungdom, så i någon mening kan det väl stämma, så släpp den biten nu.

Fast funderade på det där med middagen - är det så farligt att dinera med folk vars åsikter man inte delar? Sjalv har jag fikat med såväl stalinister som regelrätta fascister, med fanatiska protestanter, muslimer och attester, och faktisk fört civiliserade samtal med dem alla. En gång fikade jag faktiskt med en man som förespråkade "statsgueilla" (d.v.s. terrorism) - fast just det var lite läskigt...

Jag tror alltså på det politiska samtalet, och tycker inte att man "smittas ner" av den som man äter med. Nå - som minister har manså klart ett symbolvärde...

Ja, vore du representant för en liknande fientlig, främmande makt och terroristorganisation som Muslimska brödraskapet, skulle ständig försvara och glorifiera jihadister som begår mass- och folkmord, ständigt bjuder in islamister som predikar jihad mot alla västerlänningar, predikar om att döda alla homosexuella och utrota judarna, ständigt umgås med diverse våldsorganisationer med hundratals eller tusentals mordoffer på sina samveten, så får du nog vara beredd på att du efter 20 år av det, samt efter att ha varit minister i regeringen i 1,5 år, kan vara beredd på att det helt oväntat uppstår en massa kritik mot dig, trots att du har sluppit det tidigare.

Det är så klart inte samma sak som när du som politiker skulle råka nämna att du tvivlar om den världsunika svenska asylpolitiken är bra och rimlig, eller att du anser att den uppifrån påtvingade genuspseudovetenskapen är en pseudovetenskap, för då har resultatet ofta blivit att du omedelbart kastas ut ur sjuklöverpartiet snabbare än kvickt.

Jag förstår att denna hemska orättvisa mot islamister och andra fiender till Sverige som Kaplan får dig ligga sömnlös på nätterna. En skrämmande utveckling, minsann.
Citera
Medlem
Citat:
Har det kanske "råkat" skickats lite pengar dithän?
Det är detta som gör att det snabbt nu entledigar kaplan.

Nu kommer man att göra allt för att glömma denna händelse genom att sända krigsbilder som man filmat 3mån tidigare och har i beredskap.

Ett inslag om höjda priser på nagelvård och en avslutning med att vintern är slut .

Det finns fler sura äpplen i denna paj men frågan är om någon kommer att orka gräva fram dessa till ytan.

Vi påverkas varje dag av den politik som förs.
Om dessutom några av de valda vill oss ont så förstår man ju att över tid så blir det kaos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abengoa
I egenskap av minister måste man förstås vara noggrann med vilka man umgås med då det finns många som vill ha tjänster av en och hållhakar på en. Sedan handlar det förstås om mycket mer än bara en middag, hans omfattande umgänge med islamister är välkänt även om det inte framkommit så mycket. Det är samma sak som med Toblerone-skandalen, det handlade ju inte enbart om en enstaka Toblerone en gång utan omfattande och upprepat fusk med kreditkorten.
Exakt. En gång är ingen gång, två gånger är en dålig vana. Kaplan har flörtat med "mörka krafter" betydligt fler gånger än så, det bara "råkade bli så", han "kollade inte upp så noga". De gamla vanliga bortförklaringarna. Jag tror Kaplan hade stenkoll på vilka han käkade med. Verkligen stenkoll. Det enda han ångrar är väl att det kom ut i MSM.
Citera
2016-04-18, 22:39
Medlem
arbogaeriks avatar
Japp, så snabbt går det när Israeliska högerlobbyn agerar, sa det redan igår.
När uttalandet om Nazister etc letades upp av media gick det fort.

Lite otäckt dock, den makt de har på Capitol Hill trodde jag var unik, men efter att
ha följt många web-sända debatter, interpellationer, KU-utfrågningar så har jag
omvärderat det, de har sannerligen bra grepp om Riksdag/Regering också.
Citera
2016-04-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja, lite konstigt är det så klart att det nu drevas kring något vi alla har vetat om i åratal, långt före han blev utnämnd till minister. Rimligtvis var det även känt för regeringen vad han var för slags typ, utan att det på något sätt utgjorde ett hinder till att utnämna honom.

Jag finner det en aning osannolikt att de statliga propagandakanalerna, LO:s propagandakanal (Aftonblaskan) m.fl. skulle helt plötsligt, efter att i årtionden ha blint agerat propagandarör åt sjuklövern/sossarna, plötsligt skulle agera självständigt och gå emot regimen. Kan det handla om signaler uppifrån om att ett drev vore önskvärt i dagsläget?

Missförstå mig inte, givetvis borde någon som Mehmet aldrig tillåtas styra landet, men det har ju gällt hela tiden, gäller även för alla de andra islamisterna som sjuklöveristerna har hjälpt till makten, samt givetvis borde inte heller landsförrädarna, som hjälpte Muslimska brödraskapet till makten i Sverige och har spenderat enorma summor på att stödja dem, tillåtas styra landet och borde dessutom åtalas, rannsakas och avrättas för sina brott. Men inget av det förklarar det plötsliga mediadrevet.

Kaplan har ju varit med sedan Mp lyckades ta sig tillbaka 1994 sedan Ny dem imploderat och Bildt blev omöjlig som statsminister.
Han har säkert luckrat upp myllan i dom norra förorterna och nosat fram många röster. Många kanske skulle se honom som en husneger, en person som bara är ett redskap för systemet men han är nog mycket större och viktigare än så.

Kanske är det viktigt att få bort honom nu. Media har blivit mycket mer muslimfientligt sedan 2014 ja sedan i höstas. Efter massakern på Bataclan har muslimbashing varit the order of the day.
Citera
2016-04-18, 22:46
Bannlyst
Vad händer med fanskapet nu? Lät på honom själv som han nog skulle fortsätta kunna vara aktiv i MP. Ja, utan att vara riksdagsledamot. Vill MP verkligen ha med honom att göra? Kan bli en ännu tyngre ryggsäck än det redan är.

Det jävligaste är väl att han har pension resten av livet från Riksdagen?

Nämn en sak han har gjort bra så vi i någon mån kan tycka att han är värd sin pension. Som bostadsminister har jag svårt att tro att han gjort något av betydelse.
Citera
2016-04-18, 22:50
Medlem
JoeBidens avatar
Vad ska krävas för att MP tar avstånd ifrån Mehmet Kaplan? Att han tas på bar gärning med att halshugga eller stena någon offentligt?

Visserligen håller jag en överdriven och raljerande ton, men jag undrar faktiskt på riktigt. Hur grova övertramp måste Mehmet Kaplan begå för att språkrören skall vända honom ryggen? Helt O-T-R-O-L-I-G-T att Kossan Dumson och Gustav Frigolit fortsätter att försvara honom
Citera
2016-04-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Vad händer med fanskapet nu? Lät på honom själv som han nog skulle fortsätta kunna vara aktiv i MP. Ja, utan att vara riksdagsledamot. Vill MP verkligen ha med honom att göra? Kan bli en ännu tyngre ryggsäck än det redan är.

Jag är ganska säker på att jag hörde honom säga in någon intervju att han vill fortsätta att vara aktiv i MP. Och han har ju partiets fulla förtroende så... vad väljarna tycker framgår inte i nuläget. Det får vi vänta och se, när nästa opinionsundersökning har ägt rum. Får MP 2 eller 3% av väljarrösterna?
Citera
2016-04-18, 22:54
Medlem
Citat:
Exakt. En gång är ingen gång, två gånger är en dålig vana. Kaplan har flörtat med "mörka krafter" betydligt fler gånger än så, det bara "råkade bli så", han "kollade inte upp så noga". De gamla vanliga bortförklaringarna. Jag tror Kaplan hade stenkoll på vilka han käkade med. Verkligen stenkoll. Det enda han ångrar är väl att det kom ut i MSM.
Att spela ovetande(dum) kan rädda en del situationer men inte när det gäller en minister i regeringen.

Bostadsministern har fått foten .

Men enligt löfwen begärt avsked.
Undrar om säpo kommer att avlyssna förre bostadsministerns samtal i 30 eller 40 år framåt i tiden.

Jag har aldrig sett löfwen så koncentrerad och arg sedan han började synas i media.

I morgon förmiddag kommer uttalandet om att vi måste ha ordning och reda i rosenbad.

Fria luncher och vadderade toaringar, gratis flygbiljetter till hemvändare från diktaturer.
Handelsavtal med nordkorea gällande kemiska vapen som sedan säljs dyrt till iran.
HaHa
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Japp, så snabbt går det när Israeliska högerlobbyn agerar, sa det redan igår.
När uttalandet om Nazister etc letades upp av media gick det fort.

Lite otäckt dock, den makt de har på Capitol Hill trodde jag var unik, men efter att
ha följt många web-sända debatter, interpellationer, KU-utfrågningar så har jag
omvärderat det, de har sannerligen bra grepp om Riksdag/Regering också.

Judekritiken fine, men att det är judar som orkestrerat Mehmets avgång är trams. Hör inte du hemma i konspirationsforat?
Citera
Medlem
AlfaQhards avatar
Hoppas det inte blir en inkvoterad antisemitisk turk som blir minister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in