Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Det spelar ingen roll hur Kaplan är privat. Men hans kontakter med islamister är ju gammalt. Varför kommer det upp just nu. Det är TIMINGEN som är viktig. Varför? Eftersom tilldragelserna egentligen är gammal skåpmat. Hans deltagande i Ship To Gaza. Bordningen och dödandet av 9 aktivister på internationellt vatten. Nazi-uttalandet.
Jag hoppas att Kaplan stämmer media som anklagat honom för det ena och det andra. Då borde alla fakta verkligen komma fram på bordet. Kanske mer om den dolda agenda han anklagas för. Regeringen driver bevisligen ingen islamistisk politik. Snarare tvärtom. Men Kaplan kan ju ha hjälpt någon extremist nyligen och det kan vara den egentliga anledningen att han får gå. Annars borde Lövén ha fockat honom för länge sedan.
Media som kommer med svepande beskyllningar om att han beblandat sig med fascister borde se upp. Speciellt ansvarig utgivare. Förtalslagstiftningen har skärpts.
Om inte han har ett tryckfrihetsmål eller åtminstone går till DO vem skulle då gå dit.
Ja, lite konstigt är det så klart att det nu drevas kring något vi alla har vetat om i åratal, långt före han blev utnämnd till minister. Rimligtvis var det även känt för regeringen vad han var för slags typ, utan att det på något sätt utgjorde ett hinder till att utnämna honom.
Jag finner det en aning osannolikt att de statliga propagandakanalerna, LO:s propagandakanal (Aftonblaskan) m.fl. skulle helt plötsligt, efter att i årtionden ha blint agerat propagandarör åt sjuklövern/sossarna, plötsligt skulle agera självständigt och gå emot regimen. Kan det handla om signaler uppifrån om att ett drev vore önskvärt i dagsläget?
Missförstå mig inte, givetvis borde någon som Mehmet aldrig tillåtas styra landet, men det har ju gällt hela tiden, gäller även för alla de andra islamisterna som sjuklöveristerna har hjälpt till makten, samt givetvis borde inte heller landsförrädarna, som hjälpte Muslimska brödraskapet till makten i Sverige och har spenderat enorma summor på att stödja dem, tillåtas styra landet och borde dessutom åtalas, rannsakas och avrättas för sina brott. Men inget av det förklarar det plötsliga mediadrevet.