2016-04-18, 22:18
Medlem
Kan någon säga vad Mehmet Kaplan har gjort för den svenska bostadsmarknaden under sin tid som minister? Jag har inte riktigt haft koll. Gustav Fridolin låter påskina att regeringen satsar väldigt mycket på bostadsbyggande nu men så vitt jag kan minnas så har man inte gjort mycket mer än att jämra om hur mycket bostäder vi behöver och hur man på något sätt måste bygga billigt (samtidigt som man stöder ett högskattesystem...) men någon verkstad har det inte blivit. Och vad i detta har Mehmet Kaplan bidragit?
Citera
2016-04-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Mills Görüs kan vara det som får honom på fall. Hans turkiska connection går nog mest till de gröna systerpartiet i landet men varför skulle dom kontakterna vara hemligstämplade?
Har det kanske "råkat" skickats lite pengar dithän?
Citera
2016-04-18, 22:19
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det spelar ingen roll hur Kaplan är privat. Men hans kontakter med islamister är ju gammalt. Varför kommer det upp just nu. Det är TIMINGEN som är viktig. Varför? Eftersom tilldragelserna egentligen är gammal skåpmat. Hans deltagande i Ship To Gaza. Bordningen och dödandet av 9 aktivister på internationellt vatten. Nazi-uttalandet.
Jag hoppas att Kaplan stämmer media som anklagat honom för det ena och det andra. Då borde alla fakta verkligen komma fram på bordet. Kanske mer om den dolda agenda han anklagas för. Regeringen driver bevisligen ingen islamistisk politik. Snarare tvärtom. Men Kaplan kan ju ha hjälpt någon extremist nyligen och det kan vara den egentliga anledningen att han får gå. Annars borde Lövén ha fockat honom för länge sedan.

Media som kommer med svepande beskyllningar om att han beblandat sig med fascister borde se upp. Speciellt ansvarig utgivare. Förtalslagstiftningen har skärpts.

Om inte han har ett tryckfrihetsmål eller åtminstone går till DO vem skulle då gå dit.

Ja, lite konstigt är det så klart att det nu drevas kring något vi alla har vetat om i åratal, långt före han blev utnämnd till minister. Rimligtvis var det även känt för regeringen vad han var för slags typ, utan att det på något sätt utgjorde ett hinder till att utnämna honom.

Jag finner det en aning osannolikt att de statliga propagandakanalerna, LO:s propagandakanal (Aftonblaskan) m.fl. skulle helt plötsligt, efter att i årtionden ha blint agerat propagandarör åt sjuklövern/sossarna, plötsligt skulle agera självständigt och gå emot regimen. Kan det handla om signaler uppifrån om att ett drev vore önskvärt i dagsläget?

Missförstå mig inte, givetvis borde någon som Mehmet aldrig tillåtas styra landet, men det har ju gällt hela tiden, gäller även för alla de andra islamisterna som sjuklöveristerna har hjälpt till makten, samt givetvis borde inte heller landsförrädarna, som hjälpte Muslimska brödraskapet till makten i Sverige och har spenderat enorma summor på att stödja dem, tillåtas styra landet och borde dessutom åtalas, rannsakas och avrättas för sina brott. Men inget av det förklarar det plötsliga mediadrevet.
Citera
2016-04-18, 22:20
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Är han uppe i 25 år nu! på TV4 sa lille Fridde att han arbetat med Kaplan i 20 år, alltså sen Fridde var 12 år. Har Kaplan bott i Vittsjö/Göinge?
Jag är inte riktigt säker, jag var så upprörd.
Citera
2016-04-18, 22:22
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag är inte riktigt säker, jag var så upprörd.
Fridolin sa 20 år i Aktuellt. Men det är sak samma.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abengoa
Kan någon säga vad Mehmet Kaplan har gjort för den svenska bostadsmarknaden under sin tid som minister? Jag har inte riktigt haft koll. Gustav Fridolin låter påskina att regeringen satsar väldigt mycket på bostadsbyggande nu men så vitt jag kan minnas så har man inte gjort mycket mer än att jämra om hur mycket bostäder vi behöver och hur man på något sätt måste bygga billigt (samtidigt som man stöder ett högskattesystem...) men någon verkstad har det inte blivit. Och vad i detta har Mehmet Kaplan bidragit?

Jag garvade när jag hörde den lille frigoliten påstå det. Vi har ju knappt ens sett till Kaplan större delen av hans ministertid, då han ju ständigt har varit i Turkiet. Jag har inte hört några som helst förklaringar till vad vår bostadsminister har gjort i Turkiet under alla dessa månader.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Han har ändrat sig under dagen. I radions P1 påstod han att han arbetat med Kaplan i 20 år. Sen har troligen någon räknekunnig inom idiotpartiet upplyst Fridolin om att han var 12 år för 20 år sedan. Under kvällen snyggade Fridolin till sitt absurda påstående något.
Arbeta och arbeta... Frigolit var väl mycket tidigt politiskt aktiv i Grön ungdom, så i någon mening kan det väl stämma, så släpp den biten nu.

Fast funderade på det där med middagen - är det så farligt att dinera med folk vars åsikter man inte delar? Sjalv har jag fikat med såväl stalinister som regelrätta fascister, med fanatiska protestanter, muslimer och attester, och faktisk fört civiliserade samtal med dem alla. En gång fikade jag faktiskt med en man som förespråkade "statsgueilla" (d.v.s. terrorism) - fast just det var lite läskigt...

Jag tror alltså på det politiska samtalet, och tycker inte att man "smittas ner" av den som man äter med. Nå - som minister har manså klart ett symbolvärde...
Citera
2016-04-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Kaplan är djupt insyltad i Muslimska brödraskapet och alla dess svenska förgreningar: http://www.sydsvenskan.se/opinion/signerat/mats-skogkar/en-minister-markligt-vag-om-islamister/

Han har suttit i styrelsen för Charta, en förening som försvarar muslimska terrorister och försöker få deras straff sänkta när de döms. Charta bjöd in Asim Qureshi, en av grundarna av Cage UK, till Sverige. Qureshi har uppmanat till jihad mot västerlänningar: http://www.evinbaksi.se/varfor-sarbehandlas-mehmet-kaplan-av-journalister/

Här talar Kaplan inför anhängare till Muslimska brödraskapet i Sverige (som styr Ibn Rushd, Sveriges Muslimska Råd, Unga Muslmer och i princip alla inflytelserika muslimska organisationer i Sverige): https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1168347063217836&set=a.649702218415 659.1073741827.100001276590346&type=3&theater

Muslimska brödraskapet fostrade mannen som blev IS ledare, och ligger bakom en mängd terrororganisationer: http://www.raymondibrahim.com/2014/10/15/new-revelation-isis-leader-originally-from-muslim-brotherhood/

Här håller Kaplan tal inför Milli Görüs: http://nyheteridag.se/har-haller-mehmet-kaplan-tal-med-terrormisstankt-islamistisk-organisation/

Middagen med Grå Vargarna var bara den sista droppen, och tyvärr innebär det nog att ingen mainstreamjournalist kommer att göra en djupgrävning i Kaplans islamistkopplingar. Varför är dokumenen kring Kaplans resor till Turkiet hemligstämplade, till exempel? Varför vägrar han svara på frågor om vad han gjort i Turkiet?
De hemligstämplade dokumenten tyder på flera säkerhetsrisker inom riksdagen.
Aktiva folkvalda regeringspolitiker
som har dolda agendor, oftast ekonomiska .
Ja landet är nog korrupt så det förslår.
Sluta klaga på andra länder, Sverige är snart i topp med tanke på miljardrullningen som nu kommer att besegla svenskarnas öde.

Läkarvård och äldreomsorg kommer inom kort att nekas till löntagare.

En löntagare kommer att få betala en försäkringspremie för sin egna sjukvård , en högre skatt för ekonomiska flyktingars vård.

Landet lagom börjar vara landet laglöst.
Citera
2016-04-18, 22:28
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Peter Eriksson pratar alltid så där luddigt och flummigt, men han såg onekligen trött ut och hade en röd fläck i ena ögonvrån. Mer frustration än fylla gissar jag - är han verkligen på lyset en måndagskväll i SVT? Tja, vad vet man, så mycket självmål som MP gör kan det inte vara lätt för en av MP:s pionjärer att beskåda spektaklet. Eriksson pratade om att oppositionen "strödde salt i sår" osv, men snälla Peter: vi talar en minister som stödjer ISLAMISM. Det är liksom inte så att han struntat i att betala en parkeringsbot. Jag tycker oppositionen varit ovanlig mild - annat om Carl Bildt varit med i bilden. Då hade det inte varit salt, utan saltsyra som hällts i MP-såren. Btw, sår som de SJÄLVA orsakat genom sin genomidiotisktkorkade inställning till islam som "fredens religion"; alla ska med och hela den biten/skiten.
Det är nog lätt att få "dåliga vanor" i Bryssel, många lobbyister med välfyllda börsar som gärna "wine and dine" ledamöterna i tid och otid. Inte heller burkar EU:s egna arrangemang vara av den snåla sorten när det gäller näring och dricka. Sen har de dessutom oförskämt bra betalt så de är inte fråga om att behöva köpa fulöl eller rena t-sprit för att underhålla de dåliga vanorna, de har råda att vara konnässörer.
Citera
2016-04-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Arbeta och arbeta... Frigolit var väl mycket tidigt politiskt aktiv i Grön ungdom, så i någon mening kan det väl stämma, så släpp den biten nu.

Fast funderade på det där med middagen - är det så farligt att dinera med folk vars åsikter man inte delar? Sjalv har jag fikat med såväl stalinister som regelrätta fascister, med fanatiska protestanter, muslimer och attester, och faktisk fört civiliserade samtal med dem alla. En gång fikade jag faktiskt med en man som förespråkade "statsgueilla" (d.v.s. terrorism) - fast just det var lite läskigt...

Jag tror alltså på det politiska samtalet, och tycker inte att man "smittas ner" av den som man äter med. Nå - som minister har manså klart ett symbolvärde...

I egenskap av minister måste man förstås vara noggrann med vilka man umgås med då det finns många som vill ha tjänster av en och hållhakar på en. Sedan handlar det förstås om mycket mer än bara en middag, hans omfattande umgänge med islamister är välkänt även om det inte framkommit så mycket. Det är samma sak som med Toblerone-skandalen, det handlade ju inte enbart om en enstaka Toblerone en gång utan omfattande och upprepat fusk med kreditkorten.
Citera
2016-04-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast funderade på det där med middagen - är det så farligt att dinera med folk vars åsikter man inte delar?
Det är kanske inte så lämpligt för en högt uppsatt politiker/minister att dinera med islamister och högerextrema, om och om igen, som sades i Aktuellt. Han ska ju företräda ett "vänsterparti", men det verkar mest ha varit ett spel för gallerierna.

Kaplan valde de mest naiva, "muslimtillåtande" partiet som språngbräda. Det visade sig vara MP, och nu är språkrören inkl Peter Eriksson molokna, då allt arbete de utfört för att övertyga svensken om att en MP-muslim kan vara precis lika kompetent, samhällslojal och miljöfokuserad som de ursprungliga Skogsmullarna, inte riktigt gick hem. En mulle som verka föredra mullor...

Dubbel agenda, som en reporter uttryckte det - lite som Kapten Klänning kanske. Vi får väl se vad mer för skräp som kan rotas fram i den islamistiska garderoben.
Citera
2016-04-18, 22:31
Medlem
Stones avatar
Det här är politisk historia. Titta och njut på kvällens Aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in