2016-04-18, 12:05
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jo, i stor sett allt det som publicerats har varit känt på Flashback sedan tidigare. Vimur skrev om Kaplans kontakter med AKP redan i oktober 2014:
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)

I inläggen framgår också att Yasri Khan (som är föreslagen till Miljöpartiets partistyrelse) är involverad i samma kretsar.

Jag är inte förvånad över att Flashback var först. Den här siten har länge varit en maktfaktor. Kanske mest för att vanlig media inte sköter sina åligganden att granska den politiska makten, istället har man valt att skydda den genom mörkläggning gentemot allmänheten.

Vi lever i en underlig tid.

Men nu känner jag mig säker på att Kaplan åker ut och att det blir ett räfst och rättarting av rang. Vimurs idoga arbete har lett till en regeringsombildning!
Citera
2016-04-18, 12:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
M Mupparna har senaste dagarna gått ut med att de har maxat förtroende för Kaplan
och i någon blaska stod det att 17 av MP`s distrikt har förtroende för Kaplan och ser inte att han har betett eller uttalat några konstigheter
19 av 21 distrikt var det men företrädare ute i distrikten verkar vara försedda med munkavle. Hoppas MP som parti upplöses och försvinner helt. Det sorgliga är att de idioter som röstat på dom kommer att rösta på andra idioter i stället som Fi och V.
Citera
2016-04-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sallyman
Lena Melin och hennes horribla gula blend stämma LIVE i Aftonsblaskan - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22652780.ab
Varför plåga sig själv när Svt sänder? http://www.svt.se/nyheter/live/efter-kritikstormen-mot-kaplan
Citera
2016-04-18, 12:07
Medlem
Skulle vara skönt om Löfven inte bara kicka ut Kaplan och Fridolin utan sa upp all kontakt med MP helt och hållet. Sedan sträcker han ut sin svetsarhand till Jimmie och tillsammans öppnar de en bira.

"Jag har kommit till sans Jimmie, förlåt. Nu sitter vi som kamrater i båten under stormigt hav, låt oss dränka Kaplan och Fridolin och segla mot styrka och välfärd. Inget käbbel mer."
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Och så var det väl en moderat minister som fick gå direkt för att hon inte betalat radiolicensen?
Om jämförelser ska göras med den avgången, så ska det tas med i ekvationen att Stegö Chilò faktiskt skulle sitta som kulturminister och hantera just frågor kring statstelevisionen. Att man då inte betalt TV-licensen är betydligt allvarligare än om hon t.ex. skulle varit bostadsminister.

Men jag håller absolut med om att man silar mygg och sväljer kameler (pun intended), vilket väl beror på att vänsterns blodhundar är mer högljudda och hänsynslösa i sina hetsjakter på misshagliga personer.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Nu måste han ryka väl?
Citera
2016-04-18, 12:09
Medlem
Melin i aftonbladet säger ju att hon är övertygad om att Kaplan får gå och att hon har svårt att se hur Löfvén skulle kunna motivera att behålla honom. Det intressanta är ju om Löfvén ombildar regeringen och kastar ut mp som ju har alldeles för stort inflytande i förhållande till sitt röstunderlag. Jag tror inte att han är kavat nog för att göra det.
Citera
2016-04-18, 12:10
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Nu måste han ryka väl?
Japp, 100%
Citera
2016-04-18, 12:10
Medlem
Om det som borde hända händer kommer det att vara en viktig delseger mot den oönskade spridningen av islam.
Citera
2016-04-18, 12:13
Medlem
Citat:
Nu måste han ryka väl?
Svt: "Stalltipset är att han får avgå".

Hör nu i Svt Live: "plötsligt är det något dåligt att vara muslim, men om han (Kaplan) får sparken kommer Stefan Löfven att betona att det inte är det"....
Citera
2016-04-18, 12:13
Medlem
Citat:
Nu måste han ryka väl?
Självklart, vem får gnälla på judar och sitta vid samma bord som någon högerextrem idag? Snart är det dödsstraff på det ...
Citera
2016-04-18, 12:14
Medlem
fernebos avatar
Ja, Löfven lär väl inte kalla till pressträff med annat än att presentera Kaplans avgång.. Trist! Vi ska vara rädda om sänken som Kaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in