2016-04-18, 11:52
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Egentligen borde Romsås och Frigolit avgå tillsammans med Kaplan. Den trion är nog de sämsta svensk politik någonsin har skådat.
Japp.
Och oj vad de är nervösa nu. Båda två har ställt in sina åtagande för dagen. Kaplan hukar i sin bergsgrotta.
Romson har fått en ny anledning att snyfta. Idag blir en dag att fira.
Citera
2016-04-18, 11:52
Medlem
Har inte allt detta som "avslöjats" på senare tid om Kaplan funnits ute ganska länge, här på flashback och i alternativ media har hans islamistiska kopplingar tydligt framhävts samt bevisats.
Vad är de verkliga motiven till drevet just nu från massmedia?!
Citera
2016-04-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Jag håller på att ladda med skumpa. Jag hoppas att jag får korka upp! Några som vill vara med och skåla??
Lite tidigt i veckan men här görs det undantag, om/när glädjebeskedet kommer!
Citera
2016-04-18, 11:54
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Egentligen borde Romsås och Frigolit avgå tillsammans med Kaplan. Den trion är nog de sämsta svensk politik någonsin har skådat.

Speciellt Romson borde ju vara i en dålig situation, hon gick ju ut och sa att detta inte var något problem för Kapland att han umgås med terrorister. Fast media låter nog henne vara, alla hennes andra katastrofer har ju fått passera rätt obemärkt.
Citera
2016-04-18, 11:55
Medlem
Tord.As avatar
Kul om Fridolin och hon-den-andra-vad-hon-nu-hette proklamera stort förtroende för Kaplan, och kör business as usual.
Citera
2016-04-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleit
Har inte allt detta som "avslöjats" på senare tid om Kaplan funnits ute ganska länge, här på flashback och i alternativ media har hans islamistiska kopplingar tydligt framhävts samt bevisats.

Det är nog så enkelt som att källorna "kommit från fel håll". Journalisterna bemödar sig inte att gå "islamofobers" ärenden, men nu så uppmärksammades Kaplans islamistiska panturkiska förehavanden från mer "legitima" personer, och sålunda sattes bollen i rullning då det inte längre gick att undvika en granskning av Kaplan.
Citera
2016-04-18, 11:56
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Vore väl rasism och islamofobi att kicka den muslimska fundamentalisten och judehataren Kaplan? Otänkbart att något sådant skulle komma från sverige-förrädaren Lövfén!
Citera
2016-04-18, 11:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleit
Jo, i stor sett allt det som publicerats har varit känt på Flashback sedan tidigare. Vimur skrev om Kaplans kontakter med AKP redan i oktober 2014:
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)

I inläggen framgår också att Yasri Khan (som är föreslagen till Miljöpartiets partistyrelse) är involverad i samma kretsar.
Citera
2016-04-18, 11:57
Medlem
Oavsett lär ju iallafall MPs anseende vara rejält skadat efter presskonferensen. om han kickas så är MPs förtroende i botten då dom gett fullt stöd till honom bara timmar tidigare. Om han sitter kvar går hela regeringens anseende åt helvete.
MP har mer eller mindre lagt upp för sitt eget självmord.

både S och MP lär sjunka en del i kommande OU.
Citera
2016-04-18, 11:57
Avslutad
Statsministern ska uttala sig 12:30:

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/posts/840109712762339
Citera
2016-04-18, 11:59
Medlem
Semenomore2s avatar
Nu går jag och lägger mig och när jag vaknar i eftermiddag vill jag se en rökt Kaplan och en regering en islamofascist lättare.

Skulle dock inte bli helt förvånad och Steffe ordnat upp en presskonferens för att skälla ut folket lite.
Citera
2016-04-18, 12:00
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Det är intressant att precis allt som kommit fram om Kaplan nu har det skrivits om på Flashback under 2014-2015 (förutom nazistjämförelsen hos den somaliska TV-kanalen?) Främst av Vimur, och det var Nebeltag som först hittade videon från Milli Görus-evenemanget där Kaplan var värd och som bekräftade engagegemanget i Milli Görus som Nalin Pekgul talat om. Nyheter Idag (och Johan Lundberg på twitter) var de enda som uppmärksammade detta då.
Även om nyhetsvärdering inte kan förväntas vara en exakt verksamhet så säger detta troligen något dels om hur MP särbehandlas av media och hur stark islamofobikampanjen från MB-gänget har varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in