2016-04-16, 11:15
Medlem
mrkays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emohitler
Hallöj,

Var det någon som fick den i pruttan när dom satt inne?
Det där existerar inte i Sverige..om ens USA ,du har nog sett för mycket Oz
Citera
2016-04-16, 14:20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkay
Det där existerar inte i Sverige..om ens USA ,du har nog sett för mycket Oz

Det existerar mycket väl i USA.

Vanligare i fängelser på state eller county nivå och mindre vanligt i federala fängelser även om det förekommer.
Citera
2016-04-17, 07:41
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det existerar mycket väl i USA.

Vanligare i fängelser på state eller county nivå och mindre vanligt i federala fängelser även om det förekommer.

Nu tror jag knappast att frågan var allvarligt menad, men en del som är fixerade vid den här typen av umgänge har nog våta drömmar om att hamna på en amerikansk kåk

Nice bild förresten, cellmate?
Citera
2016-04-17, 09:26
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Nu tror jag knappast att frågan var allvarligt menad, men en del som är fixerade vid den här typen av umgänge har nog våta drömmar om att hamna på en amerikansk kåk

Nice bild förresten, cellmate?

Jag tror heller inte frågan var 100% allvarligt menad men lika bra att sätta record straight för det är en hel del som undrar.

Sen varför dom undrar kan man ju fråga sig

Bilden, han ser ganska harmlös ut jämfört med några av de ansikten som jag har sett genom min resa i det präktiga landet i väst
Citera
2016-04-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag tror heller inte frågan var 100% allvarligt menad men lika bra att sätta record straight för det är en hel del som undrar.

Sen varför dom undrar kan man ju fråga sig

Bilden, han ser ganska harmlös ut jämfört med några av de ansikten som jag har sett genom min resa i det präktiga landet i väst

Jag har däremot en seriös följdfråga på det.

Är det våldtäkter eller frivilligt?

Om båda, hur är fördelningen?

I Amerikanska fängelser alltså.
Citera
2016-04-17, 12:29
Medlem
Fångar köper motorcyckel och ljudanläggning som belöning för förhållande i fängelset

En kompis som tidigare varit mycket i fängelse berättade att långtids fångar köper motorcyckel och ljudanläggning som belöning och betalning för förhållade med fungerande sexliv av samma kön och partnern får också rulltobak och kaffepaket och beskydd.

Låter intressant berätta mera ni nsom vet bättre och har mera erfarenhet av detta ?

MVH: loymardz.
Citera
2016-04-17, 12:36
Medlem
tegelpanna123s avatar
Det jag inte fattar är att man tydligen blir bög på kåken alltså?!
Citera
2016-04-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Det jag inte fattar är att man tydligen blir bög på kåken alltså?!

Jag har också svårt att förstå detta men det gäller alltså långtids fångar som är institutionaliserade på det sättet att dom sitter inne största delen av sitt liv och dom har svårt att anpassa sej till ett normalt liv när dom slipper ut så dom begår ofta kriminella handlingar när dom slipper ut och åker snabbt in på nytt.

Tydligen så blir dom därför bögar på köpet. Motorcykeln och ljudanläggningen betalar dom tydligen åt sin partner på det sättet att dom med en gammaldags skrivmaskin skriver en fullmakt som ger möjlihet för partnern att lyfta pengarna till dessa prylar från långtids fångens bank konto.

MVH. Loymardz.
Citera
2016-04-17, 13:37
Medlem
tegelpanna123s avatar
Det är väl bara att köra på gissar jag..
Citera
2016-04-17, 15:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loymardz
En kompis som tidigare varit mycket i fängelse berättade att långtids fångar köper motorcyckel och ljudanläggning som belöning och betalning för förhållade med fungerande sexliv av samma kön och partnern får också rulltobak och kaffepaket och beskydd.

Låter intressant berätta mera ni nsom vet bättre och har mera erfarenhet av detta ?

Vad skulle partnern i sammanhanget ha för användning av motorcykel om han också sitter på kåken ... Låter som en skröna.
Citera
2016-04-17, 15:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har också svårt att förstå detta men det gäller alltså långtids fångar som är institutionaliserade på det sättet att dom sitter inne största delen av sitt liv och dom har svårt att anpassa sej till ett normalt liv när dom slipper ut så dom begår ofta kriminella handlingar när dom slipper ut och åker snabbt in på nytt.

Tydligen så blir dom därför bögar på köpet. Motorcykeln och ljudanläggningen betalar dom tydligen åt sin partner på det sättet att dom med en gammaldags skrivmaskin skriver en fullmakt som ger möjlihet för partnern att lyfta pengarna till dessa prylar från långtids fångens bank konto.

MVH. Loymardz.
Långtidsfångens bankkonto?

Min erfarenhet är att de inte innehåller så mycket pengar - eftersom den intagne inte kan tjäna några direkta pengar på kåken och den del som är disponibel oftast används upp i kiosken och liknande. Den del av dagpengen som läggs på permissionskontot kommer ingen åt med fullmakt utifrån.

Jag inte heller stött på fenomenet att långsittare skulle bli homosexuella - tvärtom, homosexuella som avslöjade sin sexualitet fick rätt svårt att vara kvar på avdelningen utan hotades bort.
Citera
2016-04-17, 17:37
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:

Det stämmer bra det. Om du ser en grupp män på Harley Davidson motorcyklar så vet du att de sålt sin stjärt till andra fångar när de satt i fängelse. Tala om för dem att du vet så får du massa respekt.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Långtidsfångens bankkonto?

Min erfarenhet är att de inte innehåller så mycket pengar - eftersom den intagne inte kan tjäna några direkta pengar på kåken och den del som är disponibel oftast används upp i kiosken och liknande. Den del av dagpengen som läggs på permissionskontot kommer ingen åt med fullmakt utifrån.
Ingen har insyn i en fånges bankkonto förutom fången själv. Kallas för banksekretess och är stadgad i lag. Kan man inte skilja på en fånges konto inom Kriminalvården och ett riktigt bankkonto kanske man inte ska yttra sig.
Senast redigerad av AdamBomb 2016-04-17 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in