Citat:
Ursprungligen postat av
Loymardz
Jag har också svårt att förstå detta men det gäller alltså långtids fångar som är institutionaliserade på det sättet att dom sitter inne största delen av sitt liv och dom har svårt att anpassa sej till ett normalt liv när dom slipper ut så dom begår ofta kriminella handlingar när dom slipper ut och åker snabbt in på nytt.
Tydligen så blir dom därför bögar på köpet. Motorcykeln och ljudanläggningen betalar dom tydligen åt sin partner på det sättet att dom med en gammaldags skrivmaskin skriver en fullmakt som ger möjlihet för partnern att lyfta pengarna till dessa prylar från långtids fångens bank konto.
MVH. Loymardz.
Långtidsfångens bankkonto?
Min erfarenhet är att de inte innehåller så mycket pengar - eftersom den intagne inte kan tjäna några direkta pengar på kåken och den del som är disponibel oftast används upp i kiosken och liknande. Den del av dagpengen som läggs på permissionskontot kommer ingen åt med fullmakt utifrån.
Jag inte heller stött på fenomenet att långsittare skulle bli homosexuella - tvärtom, homosexuella som avslöjade sin sexualitet fick rätt svårt att vara kvar på avdelningen utan hotades bort.