2016-04-10, 21:02
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Vad har hänt med Netflix, när jag använde för cirka 2 år sen så fanns så mycket bra filmer och klassiker och massor av 90 talets kanske bästa filmer..

Återaktiverade ikväll kikade igenom utbudet, de bara "Skräp allihopa?? okej 80 kronor kan man leva med, men fy fan, pinsamt dåligt utbud.
Håller med. Har också haft Netflix i några år. Det har blivit sämre utbud, helt klart.
Citera
2016-04-14, 10:39
Medlem
Getflix har funkat varje kväll sedan jag först provade det för en vecka sedan (Netflix USA). -Hoppas det håller framöver.
Citera
2016-04-14, 12:53
Medlem
Slints avatar
Jag kör på vanlig VPN, har inte haft några problem att få upp USA-utbudet. (Kanske beror på att jag registrerade en amerikansk adress när jag skaffade Netflix..)
Citera
2016-04-14, 18:49
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Jag kör på vanlig VPN, har inte haft några problem att få upp USA-utbudet. (Kanske beror på att jag registrerade en amerikansk adress när jag skaffade Netflix..)
Oj, du kör alltså med svenskt bredband?

Har comvik själv och det funkar inte med hola vnp.
Låter bra om det skulle vara möjligt att lura dom med att ha en us-adress som du har, vilket iofs låter underligt att det skulle kunna bero på det för att om jag besöker ett annat land så ska bara just det landets utbud vara tillgängligt för mig.
Vilken ändelse har din adress du reggade med och vad har du för internetleverantör?
Citera
2016-04-14, 20:19
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Oj, du kör alltså med svenskt bredband?

Har comvik själv och det funkar inte med hola vnp.
Låter bra om det skulle vara möjligt att lura dom med att ha en us-adress som du har, vilket iofs låter underligt att det skulle kunna bero på det för att om jag besöker ett annat land så ska bara just det landets utbud vara tillgängligt för mig.
Vilken ändelse har din adress du reggade med och vad har du för internetleverantör?
Jag skaffade Netflix innan det lanserades i Sverige, så jag kollade upp en adress till en McDonalds i Los Angeles och knappade in det som min adress.
Just nu har jag Telia Fiber och kör strongVPN.
Citera
2016-04-16, 12:24
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Varför är det så dåligt med nyheter? Inga nya säsonger av Homeland , modern family eller The Americans?

Om jag har amerikanska Netflix finns de nya säsongerna där?
Citera
2016-04-16, 12:42
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Varför är det så dåligt med nyheter? Inga nya säsonger av Homeland , modern family eller The Americans?

Och vart tusan är Salem säsong 2..
Citera
2016-04-16, 20:53
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Jag skaffade Netflix innan det lanserades i Sverige, så jag kollade upp en adress till en McDonalds i Los Angeles och knappade in det som min adress.
Just nu har jag Telia Fiber och kör strongVPN.

Jaha. Trodde av ditt inlägg att du inte behövde ändra land med vnp,
Men strong funkar alltså.
Är den gratis?
Någon annan utan us-mailadress som det funkar för?
Citera
2016-04-16, 22:14
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Du kan söka på titlar i hela Netflixs utbud på den här sidan, utbudet kan skilja sig mellan länderna: http://unogs.com/

Rent generellt har Netflix US bättre utbud i jämförelse, men dom kan sakna en del dom också, så det är ingen garanti att det man söker finns där tyvärr. Men har man tur kan det man söker finnas i något annat Netflix land, så därför är sidan ovan bra för att ha lite översikt på vad som finns. Tyvärr är det väl dock så i allmänhet att Netflix sällan har det allra nyaste, oftast är det en viss fördröjning innan nya filmer eller nya säsonger dyker upp på Netflix.
Citera
2016-04-16, 22:15
Moderator
Lobengulas avatar
Jahapp så då stryper de alltså för proxys, alla lär väl drabbas förr eller senare. Inte en chans att man kan konfigurera static routes i comhems skitrouter.

Abonnemang uppsagt. Den enda lilla protesten man kan göra som konsument.
Citera
2016-04-17, 03:38
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jahapp så då stryper de alltså för proxys, alla lär väl drabbas förr eller senare. Inte en chans att man kan konfigurera static routes i comhems skitrouter.

Abonnemang uppsagt. Den enda lilla protesten man kan göra som konsument.

Kan bara säga att VPN från Getflix funkar just nu för mig, så jag kommer ha kvar mitt Netflix-abbonemang tills vidare

12 månader VPN från Getflix kostar ynka 268 kr (omräknat från dollar).

Citera
2016-04-17, 06:49
Medlem
Halinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Kan bara säga att VPN från Getflix funkar just nu för mig, så jag kommer ha kvar mitt Netflix-abbonemang tills vidare

12 månader VPN från Getflix kostar ynka 268 kr (omräknat från dollar).

OVPN fungerar också. Var senast inne igår på amerikanska netflix med uppkoppling till den tyska servern, så helt kört är det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in