2016-04-16, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flugmannen
Är det troligt att dom öppnar servern idag? Eller måste vi vänta ytterligare några dagar?

Det är vad som är sagt, att det ska launchas idag. Men dom som har servern är amerikaner, vilket kan betyda att idag är som senast runt 9 imorgon bitti. Men det är oerhört oklart om det blir så, för dessa typer verkar inte förstå vad tid är, utan dom slänger ut random tider hela tiden för att hypa folk så händer det inget. Så det är sagt att det ska releasa idag, men det är inget som är säkert.
Citera
2016-04-16, 15:21
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkisktpeppar
Servern är ju borta. Du har ju förlorat allt.

Jag slutade att spela där för ungefär ett år sedan och sålde accet för 2000:-.

Jag förlorade inget, jag tjänade.
Citera
2016-04-16, 15:51
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:

När jag förr i tiden testade fuskkoder eller console commands till olika spel. Så blev det oftast väldigt snabbt tråkigt, för att jag hade allt och var oövervinnlig.

En av sakerna som jag tror lockar många med äldre WoW var hur hård du behövde kämpa för att få saker (som Silithus Field Duty för epics). Det finns så mycket att göra och det är The Climb - den långa vägen upp till toppen som folk gillar. Om du väl nått dit och har allt, så (tror jag) många efter ett tag börjar om på en ny karaktär.

Att du senare kommer förlorar allting blir tråkigt och upprörande när det väl sker. Men inget som tar ifrån spelupplevelsen med alla roliga minnen och nya vänner du träffat. Se det som att gå in i ett förhållande. Du kan ju inte backa ur av rädsla för att ha "ödslat bort tiden" om det i framtiden tar slut med pojkvännen. Som att det skulle vara ett slöseri med pengar att du köpte en present eller att ni åkte på den där semestern tillsammans.

Att folk "slösar" sin tid på X eller Y spel tycker jag alltid är en konstigt resonemang. Alla gamers slösar sin tid så länge du inte är med i ett av topplagen i det spel som för närvarande är störst inom esporten. Och just nu är det CSGO samt LOL som genererar mest pengar och exposure till individen.
Senast redigerad av Porryhatter 2016-04-16 kl. 15:54.
Citera
2016-04-16, 16:58
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:

Har förlorat lite lila pixlar men vunnit en hel del nya vänner.

Hade jävligt kul på vägen tills servern stängdes ner.

Känns inte som jag har förlorat något utan bara vunnit.

Så...
Citera
2016-04-16, 21:08
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Blire lir ikväll tro?
Citera
2016-04-16, 21:15
Medlem
Flugmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Blire lir ikväll tro?

Nope.
Citera
2016-04-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ha ha. Hur kan det vara kul att spela på privat server, kan nån förklara?
Provade en gång för några år sedan. Tråkigaste jag gjort i mitt liv.
Att gå till puben och köpa två öl är lika mycket som det kostar att köpa det månadsvis.
Jag körde på molten och andra stora servrar.

1c stup i ett.
2:Mobs flyger omkring.
3:30% av questen finns inte.
4:Alla står i OG/SW och gör ingenting.
5:Går inte hitta fiender lika lätt i världsdelarna.
6:AH är korrupt 10.00000 Guld, för något som är gratis, finns inget behövande.
7:Bossarna gör inga spells.
8:Korrupt battleground.
9: Noll support.

Sen ska man också veta att kör man blizzlike där det tar tid att få gear och levla, en vacker dag stängs servern ner och du har inte ett skit kvar. Kan hända imorgon om du har otur. Gud va kul, all gear och speltid borta.

Folk köper sprit, pizza, och andra onödigt skit för tusenlappar per månad, men att kosta på ett stabilt spel per månad är för dyrt.
Hur fan tänker ni som spelar där?

Minns folk som betalade molten för VIP kö, alltså som icke vip medlem så fick man köa in till servern, betala och du slapp vänta. Då gick det bra att betala.
Hur är man funtad egentligen om man spelar retail WoW idag? Kan bara se två anledningar: man är hopplöst beroende av spelet och kan inte lägga ner (även om så är fallet finns det oftast bättre alternativ av spelet på privatservrar, så man är förmodligen oftast Blizzard fanboy också), eller så är man i ett guild med folk som man spelat med i många herrans år.
Citera
2016-04-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Hur är man funtad egentligen om man spelar retail WoW idag? Kan bara se två anledningar: man är hopplöst beroende av spelet och kan inte lägga ner (även om så är fallet finns det oftast bättre alternativ av spelet på privatservrar, så man är förmodligen oftast Blizzard fanboy också), eller så är man i ett guild med folk som man spelat med i många herrans år.

Absolut inte, har inte spelat wow på två månader, spelade typ i sex månader totalt.
Har två vänner som spelar ibland. Ska börja spela igen snart tänkte jag. Blir riktigt intressant när legion kommer.

Det är säkert att dom som sitter fast på sina buggade privat-servrar trivs jätte bra. Men prova spela på riktiga och sen gå över till privat så stannar du inte länge.

Som jag skrev tidigare är det fortfarande allvarliga fel på en privat server, Kan vara många quest som är buggade, DC 5 gånger i timmen. Bossarna gör inga spells.

När legion kommer kan man ju undra hur fan folk kan stanna kvar på privat server.
Köra samma instance om och om igen. Oj va kul, denna instance har jag varit i i 10 år, pirrigt varje gång. Och tier 2 har jag nu, exakt det jag önskade mig för 8 år sen.
Det finns vissa saker jag vill ha tillbaka. Men det kommer inte gå, hellre går jag framåt.
Senast redigerad av Turkisktpeppar 2016-04-17 kl. 10:22.
Citera
2016-04-17, 11:02
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ha ha. Hur kan det vara kul att spela på privat server, kan nån förklara?
Provade en gång för några år sedan. Tråkigaste jag gjort i mitt liv.
Att gå till puben och köpa två öl är lika mycket som det kostar att köpa det månadsvis.
Jag körde på molten och andra stora servrar.

1c stup i ett.
2:Mobs flyger omkring.
3:30% av questen finns inte.
4:Alla står i OG/SW och gör ingenting.
5:Går inte hitta fiender lika lätt i världsdelarna.
6:AH är korrupt 10.00000 Guld, för något som är gratis, finns inget behövande.
7:Bossarna gör inga spells.
8:Korrupt battleground.
9: Noll support.

Sen ska man också veta att kör man blizzlike där det tar tid att få gear och levla, en vacker dag stängs servern ner och du har inte ett skit kvar. Kan hända imorgon om du har otur. Gud va kul, all gear och speltid borta.

Folk köper sprit, pizza, och andra onödigt skit för tusenlappar per månad, men att kosta på ett stabilt spel per månad är för dyrt.
Hur fan tänker ni som spelar där?

Minns folk som betalade molten för VIP kö, alltså som icke vip medlem så fick man köa in till servern, betala och du slapp vänta. Då gick det bra att betala.

1c stup i ett. Kan hända på en dålig dag, ja.
2:Mobs flyger omkring. Fel.
3:30% av questen finns inte. Fel.
4:Alla står i OG/SW och gör ingenting. Både rätt och fel beroende på server. Hade du spelat på Nost och nu Kronos osv så skulle du inse att du har HELT FEL.
5:Går inte hitta fiender lika lätt i världsdelarna. Fel.
6:AH är korrupt 10.00000 Guld, för något som är gratis, finns inget behövande. Fel.
7:Bossarna gör inga spells. Fel.
8:Korrupt battleground. Fel.
9: Noll support. Fel.

Citat:
Absolut inte, har inte spelat wow på två månader, spelade typ i sex månader totalt.
Har två vänner som spelar ibland. Ska börja spela igen snart tänkte jag. 1. Blir riktigt intressant när legion kommer.

Det är säkert att dom som sitter fast på sina buggade privat-servrar trivs jätte bra. 2. Men prova spela på riktiga och sen gå över till privat så stannar du inte länge.

3. Som jag skrev tidigare är det fortfarande allvarliga fel på en privat server, Kan vara många quest som är buggade, DC 5 gånger i timmen. Bossarna gör inga spells.

När legion kommer kan man ju undra hur fan folk kan stanna kvar på privat server.
Köra samma instance om och om igen. 4. Oj va kul, denna instance har jag varit i i 10 år, pirrigt varje gång. Och tier 2 har jag nu, exakt det jag önskade mig för 8 år sen.
Det finns vissa saker jag vill ha tillbaka. Men det kommer inte gå, hellre går jag framåt.

1. Varför? Vad är det som är så intressant med Legion förutom nya miljöer? Allt är ju likadan som i WOD i stort sätt. 4 raidsvårighetsgrader, ekonomin är fucked up pga allt guld garrison har skapat, Pay2Win iom tokens (du kan t.ex. köpa guld från blizzard och sen köpa Honor Tokens och få fullt epic pvp-gear på 10 minuter utan att ens behöva pvpa), dungeons/heroics är faceroll, pvp är slaget i spillror och sist men inte minst: Garrison missions är tillbaka i form av Class Order Missions. Hade kunnat ge fler exempel men tycker det räcker så.

2. Högst personligt. Är man intresserad av privatserver är det för att man tycker retail är tråkigt.

3. Som sagt, fel. Vissa quests kan vara buggade men på en bra server handlar det snarare om 1-2% och inte 30% som du har påstått.

4. Vanilla och TBC handlar mer om resan man måste göra. Resan gör att ett community byggs upp, man lär känna folk då allt är en struggle och man går igenom det tillsammans.

Så, Legions core mekanik är EXAKT samma som WoD. Slutsatsen blir att Legion är WoD i en ny förpackning och folk kommer inse detta efter ett par månader och bli sjukt besvikna.¨

I slutändan handlar det om vad för spel man tycker är roligt. Vanilla/TBC är inte samma spel som WoD/Legion även om dom delar namn. Det finns inget rätt eller fel, allt handlar om preferens.

Aja, nog om det.

Hoppas du får kul Legion och att det är något för dig. Annars ses vi på nästa stora privatserver

Ha det bra.
Citera
2016-04-17, 11:06
Medlem
Citat:
Har två vänner som spelar ibland. Ska börja spela igen snart tänkte jag. Blir riktigt intressant när legion kommer.

Det är säkert att dom som sitter fast på sina buggade privat-servrar trivs jätte bra. Men prova spela på riktiga och sen gå över till privat så stannar du inte länge.

Som jag skrev tidigare är det fortfarande allvarliga fel på en privat server, Kan vara många quest som är buggade, DC 5 gånger i timmen. Bossarna gör inga spells.

Köra samma instance om och om igen. Oj va kul, denna instance har jag varit i i 10 år, pirrigt varje gång. Och tier 2 har jag nu, exakt det jag önskade mig för 8 år sen.
Så du har faktiskt inte spelat så länge och vet inte bättre.
Citera
2016-04-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
1c stup i ett. Kan hända på en dålig dag, ja.
2:Mobs flyger omkring. Fel.
3:30% av questen finns inte. Fel.
4:Alla står i OG/SW och gör ingenting. Både rätt och fel beroende på server. Hade du spelat på Nost och nu Kronos osv så skulle du inse att du har HELT FEL.
5:Går inte hitta fiender lika lätt i världsdelarna. Fel.
6:AH är korrupt 10.00000 Guld, för något som är gratis, finns inget behövande. Fel.
7:Bossarna gör inga spells. Fel.
8:Korrupt battleground. Fel.
9: Noll support. Fel.

1. Varför? Vad är det som är så intressant med Legion förutom nya miljöer? Allt är ju likadan som i WOD i stort sätt. 4 raidsvårighetsgrader, ekonomin är fucked up pga allt guld garrison har skapat, Pay2Win iom tokens (du kan t.ex. köpa guld från blizzard och sen köpa Honor Tokens och få fullt epic pvp-gear på 10 minuter utan att ens behöva pvpa), dungeons/heroics är faceroll, pvp är slaget i spillror och sist men inte minst: Garrison missions är tillbaka i form av Class Order Missions. Hade kunnat ge fler exempel men tycker det räcker så.

2. Högst personligt. Är man intresserad av privatserver är det för att man tycker retail är tråkigt.

3. Som sagt, fel. Vissa quests kan vara buggade men på en bra server handlar det snarare om 1-2% och inte 30% som du har påstått.

4. Vanilla och TBC handlar mer om resan man måste göra. Resan gör att ett community byggs upp, man lär känna folk då allt är en struggle och man går igenom det tillsammans.

Så, Legions core mekanik är EXAKT samma som WoD. Slutsatsen blir att Legion är WoD i en ny förpackning och folk kommer inse detta efter ett par månader och bli sjukt besvikna.¨

I slutändan handlar det om vad för spel man tycker är roligt. Vanilla/TBC är inte samma spel som WoD/Legion även om dom delar namn. Det finns inget rätt eller fel, allt handlar om preferens.

Aja, nog om det.

Hoppas du får kul Legion och att det är något för dig. Annars ses vi på nästa stora privatserver

Ha det bra.

Väldigt bra svarat. Till skillnad från den andra som skriver 3 ord off inlägg med.
Citera
2016-04-17, 12:55
Medlem
Tjena.

Har just börjat på Kronos med några vänner. Tänkte kolla om det är några här på flashback som spelar på kronos, nu när NOS har stängts ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in