2016-04-16, 09:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Jag trodde att det skulle anordnas sociala aktiviteter och speciellt fester hela tiden. Att folk skulle se perioden som ett "fucka ur" moment. Men det har varit riktigt stelt och trist. Tjejerna är skittråkiga och man är osynlig för dem.

1) Alla kvinnor försöker sälja något för att en man ska vilja försörja dem.

2) Kvinnor som går på universitet säljer sig på att de har en utbildning. Det är vad du (ni) får istället för utseende och sex. Att kvinnan ska bli fet, ful, fittigt är vad universitetet går ut på.

3) Om en kvinna vill sälja sig på att hon är hemmafru typen kommer hon att jobba i ett service yrke för att det säger "titta jag kan passa upp på dig".

4) Om en kvinna vill sälja sig på sex kommer hon att jobba i sex-branschen.

5) Du kan jämföra det med bil-märken om du vill köpa en Ferrari går du till en Volvo handlare då? Typ "jag trodde att de här bilarna skulle vara jätte snabba och roliga att köra men de är tråkiga familje bilar jag är besviken".
Citera
2016-04-16, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Nu i sommar är det tänkt att jag tar min examen. Tre år har nämligen gått och är det något som jag lärt mig så är det att "Går du på uni så får du liggggaaaa" är en enda stor fet myt.

Till alla blivande studenter på högskolan nu till höst som har den uppfattningen som jag en gång, naiv som jag var, hade:
Nämligen att studentlivet är en enda rolig, stökig sexuell resa!

Är du inte snygg så får du inte knulla. Punkt slut.
Jag är fortfarande oskuld och okysst.

Studentlivet består av föreläsningar och plugg. Knappt några aktiviteter anordnas alls av skolan. Vill man festa måste man ha kontakter som man alltid behövt. De första veckorna i skolan anordnas sociala aktiviteter så att man kan lära känna varandra men tro inte att man kommer få doppa om man inte är snygg. Tvärtom.
Det är skittråkigt. En miserabel del i livet.

Kontentan är alltså, att universitetet fungerar som resten av livet. Har du inget snyggt ansikte som Brad Pitt kommer du inte få knulla. Tjejer är ytligare än någonsin.

Jävla idioter som satsar på att gå i universitetet bara för att "knulla"... Fattar ni inte att kunskapen försvinner i sina egna jävla frestelser sedan får man fler sådana läkare som gick med på att sätta plast i patienter etc.

Bör finnas brott angående det där, att folk inte fattar vad för skada det gör att utbilda dårar som saknar moral/etik i merit.
Citera
2016-04-16, 10:15
Medlem
vitapumpss avatar
Inte går man på universitet i syfte att få knulla runt! Har studerat vid Lunds universitet i fem år främst för att skaffa mej en god utbildning och kunna hävda mej på arbetsmarknaden. Har nu ett bra jobb som jag trivs med. När det handlat om det s.k.studentlivet beror det helt och hållet på hur utåtriktad man är och har förmåga att skapa kontakt. Jag hade minsann inga problem inom det området.
Citera
2016-04-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LL9
Studerar på uni bara för att ligga skulle jag säga att man är en vilsen varelse

Det skulle jag nog också säga.
Citera
2016-04-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Jävla idioter som satsar på att gå i universitetet bara för att "knulla"... Fattar ni inte att kunskapen försvinner i sina egna jävla frestelser sedan får man fler sådana läkare som gick med på att sätta plast i patienter etc.

Bör finnas brott angående det där, att folk inte fattar vad för skada det gör att utbilda dårar som saknar moral/etik i merit.

Haha, brott! Jag undrar hur den lagen hade sett ut och hur det hade gått till i en rättegång.
Citera
2016-04-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Inte går man på universitet i syfte att få knulla runt! Har studerat vid Lunds universitet i fem år främst för att skaffa mej en god utbildning och kunna hävda mej på arbetsmarknaden. Har nu ett bra jobb som jag trivs med. När det handlat om det s.k.studentlivet beror det helt och hållet på hur utåtriktad man är och har förmåga att skapa kontakt. Jag hade minsann inga problem inom det området.

Vilken tid studerade du?

För jag tror problemet med den här inställningen TS har började på sent 90-tal ungefär när alla dem American Pie och tonårsfilmerna slog igenom och förändrade uppenbarligen en hel generation. Bland annat 90-talisterna.

Förr studerade man på Universitet för studiernas skull. Nu idag är det för studierna och träffa folk och ha en upplevelse som man aldrig kommer ha senare i livet. Sen så är du en kvinna också. Killar kommer alltid stå i kö för t. ex dig om du ser hyfsat bra ut.
Senast redigerad av Cauvie 2016-04-16 kl. 13:03.
Citera
2016-04-16, 15:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Vilken tid studerade du?

För jag tror problemet med den här inställningen TS har började på sent 90-tal ungefär när alla dem American Pie och tonårsfilmerna slog igenom och förändrade uppenbarligen en hel generation. Bland annat 90-talisterna.

Förr studerade man på Universitet för studiernas skull. Nu idag är det för studierna och träffa folk och ha en upplevelse som man aldrig kommer ha senare i livet. Sen så är du en kvinna också. Killar kommer alltid stå i kö för t. ex dig om du ser hyfsat bra ut.

Nej förr i tiden studerade kvinnor på universitet för att hitta en man att gifta sig med. Idag studerar kvinnor på universitet för att bli extra fula och fittiga.
Citera
2016-04-16, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Nej förr i tiden studerade kvinnor på universitet för att hitta en man att gifta sig med. Idag studerar kvinnor på universitet för att bli extra fula och fittiga.

Sluta vara avundsjuk på dem för att du inte klarade av högstadiet.
Citera
2016-04-16, 16:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Sluta vara avundsjuk på dem för att du inte klarade av högstadiet.

1) Jag har läst på universitet, jag blev ful och fittig själv (enligt min standard, inte lika illa som vanliga kvinnor) av att göra det, det finns någonting i universitets miljön gör att man blir en dålig kvinna.

2) Om jag kunde göra om det skulle jag inte ha gått i skolan överhuvudtaget och inte kunnat läsa och skriva.

3) Utbildning är dåligt för kvinnor jag skulle inte rekommendera någon kvinna att utbilda sig eller någon man att gå dit det finns utbildade kvinnor (universitet eller arbetsplatser) för att det är fittigt och deprimerande.
Citera
2016-04-16, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
jag blev ful och fittig själv

Jag håller med dig helt och hållet, däremot är det möjligt att du alltid har varit det, men jag har bara sett resultatet.

Citat:
Om jag kunde göra om det skulle jag inte ha gått i skolan överhuvudtaget och inte kunnat läsa och skriva.

Jag förstår det, eftersom du inte lyckades lära dig någonting utan istället klamrar dig fast vid trams.

Citat:
Utbildning är dåligt för kvinnor jag skulle inte rekommendera någon kvinna att utbilda sig eller någon man att gå dit det finns utbildade kvinnor (universitet eller arbetsplatser) för att det är fittigt och deprimerande.

Jag förstår att du känner dig hotad av kvinnor som kan mer än vad du kan, vilket de gör efter att ha gått en termin på valfri utbildning.
Citera
2016-04-16, 17:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag håller med dig helt och hållet, däremot är det möjligt att du alltid har varit det, men jag har bara sett resultatet.

Nope. Efteråt blev jag mycket snyggare och trevligare. Det enda som krävdes var att jag kom bort från universitets miljön.

Citat:
Jag förstår det, eftersom du inte lyckades lära dig någonting utan istället klamrar dig fast vid trams.

Man lär sig ingenting som man behöver (som kvinna) i skolan/universitetet. Det enda som händer är att man går in som normal och kommer ut som en bitter-fitta.

Citat:
Jag förstår att du känner dig hotad av kvinnor som kan mer än vad du kan, vilket de gör efter att ha gått en termin på valfri utbildning.

Jag är snyggare, kåtare, bättre i sängen så vem bryr sig?
Citera
2016-04-16, 17:17
Medlem
Buffymyloves avatar
Studietiden är väl vad man gör det till. Jag tröttnade rätt tidigt på det "studentikosa", tyckte det kändes påklistrat, och jag umgicks med vänner sedan tidigare och odlade mina nördiga intressen istället för att festa. Tror tillgången till "fitta" är beroende på en själv, en utbildning är inte highway to hot sex om man inte klarat ta kontakter med kvinnor innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in