2016-04-16, 03:56
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Nu i sommar är det tänkt att jag tar min examen. Tre år har nämligen gått och är det något som jag lärt mig så är det att "Går du på uni så får du liggggaaaa" är en enda stor fet myt.

Till alla blivande studenter på högskolan nu till höst som har den uppfattningen som jag en gång, naiv som jag var, hade:
Nämligen att studentlivet är en enda rolig, stökig sexuell resa!

Är du inte snygg så får du inte knulla. Punkt slut.
Jag är fortfarande oskuld och okysst.

Studentlivet består av föreläsningar och plugg. Knappt några aktiviteter anordnas alls av skolan. Vill man festa måste man ha kontakter som man alltid behövt. De första veckorna i skolan anordnas sociala aktiviteter så att man kan lära känna varandra men tro inte att man kommer få doppa om man inte är snygg. Tvärtom.
Det är skittråkigt. En miserabel del i livet.

Kontentan är alltså, att universitetet fungerar som resten av livet. Har du inget snyggt ansikte som Brad Pitt kommer du inte få knulla. Tjejer är ytligare än någonsin.
Vore intressant att få veta exakt vad du/allmänheten hade/har för förväntningar.

Jag tänker mig att studentlivet innebär att man slussas ihop med en massa unga, något vilsna men förhoppningsvis peppade, människor i ett par år, där det anordnas en del sociala aktiviteter. Vissa utbildningar och lärosäten är det mer kalas, vissa är det mer tjejer, vissa är det mer utåtriktade personer som söker sig till.

Summa summarum så borde rimligtvis fler situationer som kan leda till sex uppstå än om man typ går arbetslös eller jobbar med en massa gifta 40-åringar. Men det är inte samma sak som att alla tjejer på alla universitet särar på benen innan man hinner fråga dem.

Så ja, vad var det du trodde? Vad är den stora myten? Vad har man fått lära sig av samhället om universitetslivet?
Citera
2016-04-16, 04:09
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Nu i sommar är det tänkt att jag tar min examen. Tre år har nämligen gått och är det något som jag lärt mig så är det att "Går du på uni så får du liggggaaaa" är en enda stor fet myt.

Till alla blivande studenter på högskolan nu till höst som har den uppfattningen som jag en gång, naiv som jag var, hade:

Studentlivet består av föreläsningar och plugg. Knappt några aktiviteter anordnas alls av skolan. Vill man festa måste man ha kontakter som man alltid behövt. De första veckorna i skolan anordnas sociala aktiviteter så att man kan lära känna varandra men tro inte att man kommer få doppa om man inte är snygg. Tvärtom.

Kontentan är alltså, att universitetet fungerar som resten av livet. Har du inget snyggt ansikte som Brad Pitt kommer du inte få knulla. Tjejer är ytligare än någonsin.
Haha din dumjävel, det är klart att universitet inte är annorlunda än resten av samhället. Enda skillnaden är väl att många där inte lärt sig hantera alkohol ännu. Annars är det precis som att knega, då träffar du också människor. Vad du sedan gör av det är upp till dig. Det finns inga genvägar här i livet.
Citera
2016-04-16, 04:20
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:

Finns tyvärr ingen utbildning som lämnar knullgaranti och jag tror det blir lite fel om en förhoppning om att få sex är största anledningen till varför man utbildar sig. Bli kändis, då får du ligga oavsett om du är snygg eller inte.
Citera
2016-04-16, 04:27
Medlem
Du skulle gått gynekolog programmet, det verkar vara det enda stället du hade fått se fitta på. På riktigt, blev du besviken när du upptäckte att det inte alls var som i college filmerna? :/
Citera
2016-04-16, 04:37
Medlem
Ska du lära dig något så ska du inte plugga på Lunds universitet och språk. De som undervisar där är alla femte klassens föreläsare som fått sina jobb på annat än meriter. sedan så snackar de skit om sina studenter och skyller på dem att de inte pluggar när föreläsarna inte ens är riktiga lärare.
Citera
2016-04-16, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Vore intressant att få veta exakt vad du/allmänheten hade/har för förväntningar.

Jag tänker mig att studentlivet innebär att man slussas ihop med en massa unga, något vilsna men förhoppningsvis peppade, människor i ett par år, där det anordnas en del sociala aktiviteter. Vissa utbildningar och lärosäten är det mer kalas, vissa är det mer tjejer, vissa är det mer utåtriktade personer som söker sig till.

Summa summarum så borde rimligtvis fler situationer som kan leda till sex uppstå än om man typ går arbetslös eller jobbar med en massa gifta 40-åringar. Men det är inte samma sak som att alla tjejer på alla universitet särar på benen innan man hinner fråga dem.

Så ja, vad var det du trodde? Vad är den stora myten? Vad har man fått lära sig av samhället om universitetslivet?

Jag trodde att det skulle anordnas sociala aktiviteter och speciellt fester hela tiden. Att folk skulle se perioden som ett "fucka ur" moment. Men det har varit riktigt stelt och trist. Tjejerna är skittråkiga och man är osynlig för dem.
Citera
2016-04-16, 04:48
Medlem
Citat:
Jag trodde att det skulle anordnas sociala aktiviteter och speciellt fester hela tiden. Att folk skulle se perioden som ett "fucka ur" moment. Men det har varit riktigt stelt och trist. Tjejerna är skittråkiga och man är osynlig för dem.
Tror du Brad Pitt hade fått ligga på högskolan?
Citera
2016-04-16, 04:52
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Du får väl samla ihop till en plastikoperation så du blir identisk med Brad Pitt då. Jag tror inte att det kommer att göra någon skillnad för dig dock.

Ärligt talat så verkar du ha hängt upp dig för mycket på en enda sak i livet. Förmodligen därför du misslyckas. Är själv lyckligt gift (för fjärde gången) och aldrig prioriterat detta.

Jag föreslår att du går in i ett tungt missbruk. Då kommer allt annat att bli sekundärt och då kommer även du att lyckas.
Citera
2016-04-16, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Tror du Brad Pitt hade fått ligga på högskolan?

Ja.
Citera
2016-04-16, 05:25
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Klart missvisande rubrik, universitetet är inte alls en stor lögn, det är du som sett för många collagefilmer från USA och har fåniga förväntningar om att collagetjejer i kortkort skall kasta sig om din hals och suga din kuk bara för att du dyker upp.

Nu var jag upptagen hela min universitetstid så jag brydde mig inte det minsta om att ragga och ha mig men jag vet många som låg runt och hade sig. Det verkar mer som du är en loser
Citera
2016-04-16, 07:33
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Det är fester hela tiden. Det är väl bara rätt uppenbart att du inte blev bjuden på dem
Citera
2016-04-16, 08:08
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är fester hela tiden. Det är väl bara rätt uppenbart att du inte blev bjuden på dem
Japp, och att bli bjuden på fest har ingenting med utseendet att göra, så detta om något borde en gång för alla ge TS lite klarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in