2016-04-16, 12:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Han har verkligen berikat det svenska folket som få andra, nu är vi tvugna att importera liknande talanger för att fortsätta hålla landet spännande för medborgarna Reinfeltstyle. Minns han rånade nån bank och cyklade vinglande därifrån på fyllan, samtidigt som han gick under benämningen "sveriges farligaste man" i dagspressen.
Vad ska journalisterna nu skriva om?
Den kvinna som dumpades i skogen efter en gisslantagning med flera brutna revben och knivskuren håller nog inte med om att Svarten skulle vara särskilt harmlös - inte heller de poliser han sköt, där det bara var tur att de överlevde. Även om vissa av Svartens brott kan framstå Kalle Anka artade, så är det ett faktum att han var en mycket farlig och oberäknelig man, som borde hållits inlåst. Om det nu var självmord, så vittnar även det om hänsynslöshet - han bodde i ett flerfamiljshus, och branden hade kunnat sprida sig.
Citera
2016-04-16, 12:13
Medlem
Zilvios avatar
Ja så kan det gå om man leker med elden.
Med tanke på uppgifterna om lägenhetsbråk gissar jag att han i ett fyllebråk hällde ut bensin och hotade med att tända på och sedan av klantighet faktiskt råkade tända på. Har svårt att tro att den mannen frivilligt skulle begå självmord genom att bränna sig till döds.
Hur som helst ingen stor människa som har gått ur tiden och ingen förlust för samhället.

Fan vad glad och nöjd hans sambo ser ut på bilden på bloggen.
Citera
2016-04-16, 12:16
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Inte nödvändigtvis. Finner man inte spår av bensin på henne /droger i "munken" som kan tyda på att han blivit nedsövd, så skulle inte jag bli förvånad över att psykopaten gav sig själv lite aktiv dödshjälp.

Go with a flame, the Svartenbrandt style. Spektakulär in i det sista. Men nu är det slut.
Men hade han velat göra munkgrejen hade han väl knappast gjort det i ett flerfamiljshus, nog för att han var korkarnas korkskalle men... Då hade han väl gått ut i skogen eller ut på ett torg.
Citera
2016-04-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Men hade han velat göra munkgrejen hade han väl knappast gjort det i ett flerfamiljshus, nog för att han var korkarnas korkskalle men... Då hade han väl gått ut i skogen eller ut på ett torg.
Men det förutsätter ju att Svarten var en logiskt tänkande och normalt funtad person, vilket han inte var. Att han brände upp sig själv i ett flerfamiljshus bekom honom säkert inte ett dugg, eftersom psykopater saknar konsekvenstänkande samt empati.

Min teori är att han och frugan bråkade, kanske var Svarten extra grinig för att hans morfin mot cancern inte var tillräckligt effektiv. Hon skriver på sin blogg att han klagade dagligen över smärtor. Han började gapa om att nä, nu orkar jag inte mer, jag tänder på mig själv (som de där självbrännande munkarna han beundrade). Frugan skriker och protesterar (uppfattas som lägenhetsbråk och grannarna larmar). Men då Svarten är Svarten får frun en smocka i vanlig kvinnomisshandlarstil, varpå han häller dunken över sig och fjuttar på. Frugan ringer brandkåren. Hon är helt oskadad, men har säkert försökt släcka den brinnande Svarten eftersom brandkåren fick ta ut henne ur bostaden.

På sin blogg skriver hon kärleksfullt, samt att hon inte "orkar prata exakt om vad som hänt" och längst ner "vi ses snart i himmeln". Kan syfta på att hon också har tankar på att ta sig av daga. Något väldigt traumatiskt har iaf inträffat, så långt kan vi vara överrens.
Citera
2016-04-16, 12:29
Moderator
-Info-s avatar
Världsstjärnor som Björn Borg, Ingemar Stenmark, Carolina Kluft m fl har kommit och gått. Världsberömda musikgrupper som Abba och Roxette har kommit och gått. Kända statsministrar som Olof Palme har kommit och gått. Sverige har förvandlats från ett vitt homogent samhälle till en mångkultur. Inte mycket är sig likt sedan 60- och 70-talet.

Utom en sak. Som har bestått. Nämligen Lars-Inge Svartenbrandt.

Ja. Tills igår. Till slut var även denna saga all. Inget varar för evigt. Inte ens Svartenbrandt.

Han verkar ha dött lika våldsamt som han levde:

Citat:
Det var ett väldigt liv i huset, det dunkade och small, berättar en granne.
När poliser bröt sig in i lägenheten upptäckte de att det brann och tillkallade brandkåren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22642483.ab

Det mesta tyder på att han dödade sig själv:

Citat:
Lägenheten är avspärrad och under lördagen kommer en teknisk undersökning att ske. Ärendet rubriceras inledningsvis som mordbrand. Lars-Inge Svartenbrandts fru är dock inte misstänkt för något brott.

Om inte frun är misstänkt för något så återstår bara han själv.
Senast redigerad av -Info- 2016-04-16 kl. 12:38.
Citera
2016-04-16, 12:35
Medlem
Brutes avatar
Moderatorsmeddelande:

Håller er till ämnet för tråden; Den aktuella misstänkta mordbranden.

Vill ni skvallra om kändisen så sök upp passande tråd i (FB) Kändisskvaller

Varningar kommer att delas ut för fortsatt OT.

//Moderator
Citera
2016-04-16, 12:41
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Du har helt rätt. Det är pinsamt att det finns människor som ser honom som en kändis. De personerna vet verkligen inte vad de pratar om. En psykopat är jättetrevlig så länge du gör som han säger och han har nytta av dig, sas så länge du dansar efter hans pipa. Slutar du dansa för honom och helt plötsligt har egna åsikter som inte gynnar honom då får du se vad en psykopat är kapabel till.

Kände mig faktiskt lite glad när jag surfade in på Aftonbladet och såg att han var död. Sverige blev genast en bättre plats.

Det finns några hundra äkta psykopater i Sverige och de ska inte ha ett RIP när de dör. De förtjänar helt enkelt inte det.
Haha va?! Klart man ser honom som en "kändis", han var ju.. Känd.

Kan inte folk skriva om brottet? Det är ju bara snack om annat..

Vet man vad som hände? Har det läckt ut? Var det han själv som tände på? Är någon gripen?
Senast redigerad av CoopCola 2016-04-16 kl. 12:43.
Citera
2016-04-16, 12:44
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Han verkar ha dött lika våldsamt som han levde:

Det mesta tyder på att han dödade sig själv:

Om inte frun är misstänkt för något så återstår bara han själv.

Bråkade han med sig själv då?
Citat:
Det var vid 17-tiden på fredagseftermiddagen som polisen fick larm om ett bråk i en bostad i centrala Kopparberg.
Citera
2016-04-16, 12:44
Medlem
Några andra fiender är inte misstänkta vad jag förstår, och frugan var närvarande och är inte misstänkt. Detta verkar inte vara ett brottsfall, utan ett spektakulärt självmord helt enkelt.
Citera
2016-04-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Han bråkade givetvis med frugan, som var närvarande när det brann (brandkåren fick ut henne oskadd). Kanske skrek hon "släpp bensindunken" och han tjafsade emot. Han vann, han dog. Mina fem cent.
Citera
2016-04-16, 12:49
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Du vet att man kan bråka med sin respektive, eller vem som helst egentligen, utan att döda dem efteråt? Det klarade till och med Svartenbrandt av...

Att han bråkat med sin kärring är inget som per automatik avskriver några självmordsmisstankar.
Citera
2016-04-16, 12:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Han bråkade givetvis med frugan, som var närvarande när det brann (brandkåren fick ut henne oskadd). Kanske skrek hon "släpp bensindunken" och han tjafsade emot. Han vann, han dog. Mina fem cent.

Något sånt tror jag också. Det var nog så det gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in