2016-04-16, 10:11
Medlem
Tycker det är otroligt att man blir så upprörd över att någon äter middag med vad de anser fel personer. För att bli en bra politiker måste man känna till motståndarna. och var gör man det bäst? Jo käka middag med dem!

För övrigt är det dålig journalistik där att bara ensidigt ösa ut si galla över Kaplans middagsätande, ja jag skulle vilja kalla det för mobbning!
Citera
2016-04-16, 10:18
Medlem
Ännu ett i raden av indicier för att Kaplan inte är den han utger sig för att vara (d.v.s. miljöpartist). Högerradikal (turk)nationalist och islamist är nog en bättre beteckning. Sedan har han i likhet med andra radikala muslimer som Waberi och Omar Mustafa infiltrerat ett parti vars värderingar han egentligen inte delar.

De Geer säger att han har bildbevis på att Kaplan deltog i Lindbomsessionerna. Kanske är det läge att lägga ut de bilderna nu? Det vore också bra om Mohamed Omar, som ju enligt uppgift också var närvarande vid dessa möten, trädde fram och berättade om Kaplan.

Observera att jag tycker att man ska få träffa vem man vill och diskutera med vem man vill. Det är inte det som är frågan här. Däremot är det som sagt ytterligare en indikation på att Kaplan bedriver entrism och seglar under falsk flagg.
Citera
2016-04-16, 10:26
Medlem
Arthur Dents avatar
Jag uppfattade det som att Medhat ljög på frågan om hur han fick reda på att han suttit till bords med ledaren för Grå Vargarna i antingen Studio Ett-intervjun eller i Aktuellt-intervjun men mest troligt båda. I den ena intervjun sade han att folk runt omkring honom påtalat detta för honom och i den andra att han sett detta på hemsidan med bilder från middagen där ledarens namn stod under bilden.
Nu var det ju ett par dagar sedan och jag kan minnas fel, orkar heller inte gå igenom intervjuerna igen, men illa för Medhat om han beslås med lögn i detta läget.
Citera
2016-04-16, 10:31
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helalf
Tycker det är otroligt att man blir så upprörd över att någon äter middag med vad de anser fel personer. För att bli en bra politiker måste man känna till motståndarna. och var gör man det bäst? Jo käka middag med dem!

För övrigt är det dålig journalistik där att bara ensidigt ösa ut si galla över Kaplans middagsätande, ja jag skulle vilja kalla det för mobbning!
Du saknar kognitiv kapacitet att ta in vad som har hänt märker jag. Det är vad som är så sorgligt, att gemene man är såpass obotligt superkorkad att de inte kan ta in mer än så. Sverige är i sanning förlorat, när folket har så mycket opiumångor från MSM i huvudet.

Det gäller inte en middag. Middagen är ett symptom på en sjukdom: Mehmet Kaplan är bevisligen en lögnare och islamist. Sjukt att såna som dig har rösträtt, det är så man får en regering med ministrar som har stöd av 6% av folket.
Citera
2016-04-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det kan jag inte hålla med om. Jag är och känner barn till invandrare från Italien, Tyskland, Finland, Ungern och Jugoslavien, födda på 60-talet, och de flesta har mycket svag anknytning till förädrarnas hemland, talade svenska hemma och har skaffat barn med infödda svenskar.

Det är inte min erfarenhet. Jag tycker att anknytningen blir starkare dessutom med åren. Men vi ska inte ha dispyt om det. Vi kan ha olika erfarenheter såklart.
Citera
2016-04-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du saknar kognitiv kapacitet att ta in vad som har hänt märker jag. Det är vad som är så sorgligt, att gemene man är såpass obotligt superkorkad att de inte kan ta in mer än så. Sverige är i sanning förlorat, när folket har så mycket opiumångor från MSM i huvudet.

Det gäller inte en middag. Middagen är ett symptom på en sjukdom: Mehmet Kaplan är bevisligen en lögnare och islamist. Sjukt att såna som dig har rösträtt, det är så man får en regering med ministrar som har stöd av 6% av folket.

Du missförstår, det är inte gemene man som inte fattar. Det är en liten liten klick urbota dumma människor som inte kan lägga ihop ett och ett. Förstår man inte problematiken är man illa ute och borde definitivt inte yttra sig i frågan. Aftonbladet eller nån annan tidning hade en faktaruta hur detta är väldigt illa, där kan dumma människor läsa och förstå. Men personen du citerade är ett hopplöst fall och ska således ignoreras fram till den dagen han ensamt somnar in i sin mögelattackerade 1a i Rågsved.

Är man nu mot precis alla odds lika puckad som helalf nu bevisligen är kan man ju faktiskt också läsa på och skapa sig en ordentlig uppfattning. Hans kommentar betyder att han inte vet någonting om situation överhuvudtaget och att han inte läst på vilket i sin tur betyder att helalf tagit sin kritik helt från det egna ickefungerande hjärnkontoret. Klart han svamlar och gör bort sig då. En normalbegåvad behöver inte läsa på särskilt länge för att lägga ihop ett och ett och förstå allvaret men vet man med sig att man föddes efternliven så bör man lägga lite tid på faktan.

Mvh ehms
Senast redigerad av Ehms 2016-04-16 kl. 10:55.
Citera
2016-04-16, 11:05
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Trauma? Han kom till Sverige med sina föräldrar som ettåring. Så jä*la mycket trauma hann han nog inte uppleva.

Ironi...
Citera
2016-04-16, 11:08
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag uppfattade det som att Medhat ljög på frågan om hur han fick reda på att han suttit till bords med ledaren för Grå Vargarna i antingen Studio Ett-intervjun eller i Aktuellt-intervjun men mest troligt båda. I den ena intervjun sade han att folk runt omkring honom påtalat detta för honom och i den andra att han sett detta på hemsidan med bilder från middagen där ledarens namn stod under bilden.
Nu var det ju ett par dagar sedan och jag kan minnas fel, orkar heller inte gå igenom intervjuerna igen, men illa för Medhat om han beslås med lögn i detta läget.

Kaplan gav tre olika, helt befängda, förklaringar till varför han jämförde IS-terrorister med finska frihetskämpar utan att svensk media ifrågasatte eller följde upp.
Ytterligare lite lögner är knappast något våra svenska "journalister" skulle reagera över.

Kaplan går till jobbet som vanligt på måndag.
Citera
2016-04-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helalf

Det finns minst 4 organisationer representerade vid middagen ( frånsett Miljöpartiet i form av pseudomedlemmen Kaplan och Muslimska Brödraskapet i form av Kaplans alias "Medhat" ).

Middagen organiseras av företagarföreningen Tumsiad Sverige. En förening som står nära Erdogans AKP - vilket också Kaplan gör.

Här finns ledaren för svenska Milli Görüs - en till Muslimska Brödraskapet och AKP närstående organisation. Kaplan sympatiserar med Milli Görüs, och är med hygglig sannolikhet även medlem i organisationen.

Turkiska Riksförbundet är på plats, representeras av dess vice ordförande Barbaros Leylani. Samme Barbaros Leylani som senare stod på Sergels Torg och gapade över den turkiska rasens överlägsenhet, att armenier var hundar osv. Han blir känd som “hets mot folkmord”-turken.
Kaplan har inte direkt visat något avståndstagande från folkmordet på armenier.
Exakt hur han står i relation med Turkiska Riksförbundet är oklart, men han borde ligga hyggligt nära dess värderingar.

Slutligen toppas middagen av den svenska ledaren för fascisterna och terroristerna i Grå Vargarna. En organisation som utfört hundratals mord, är uttalat rasistiska och ultranationalister.
Kaplan har gett sitt stöd till terrordömde imamen som samlat in pengar till islamofascister i Kurdistan som utför terrordåd, som även de ägnar sig åt folkmord och dödar kurder.
Frågan är om Kaplans verkligen fullt ut tar avstånd från Grå Vargarna och dess metoder. Han befinner sig ideologiskt hur som helst betydligt närmare Grå Vargarna, än han gör till Miljöpartiet.

Om man tror att Kaplan hänger i de här kretsarna för att "lära känns sina motståndare" så har man missuppfattat vad det handlar om. Vissa av organisationerna sympatiserar Kaplan fullt ut med, med andra har hans ideologi beröringspunkter.

Kaplan är inte på middagen för att lobba för Miljöpartiet. Möjligen kan han informera sina ruttna meningsfränder att det är extremt lätt att infiltrera och skaffa sig en position inom MP.
Citera
2016-04-16, 11:20
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Kaplan gav tre olika, helt befängda, förklaringar till varför han jämförde IS-terrorister med finska frihetskämpar utan att svensk media ifrågasatte eller följde upp.
Ytterligare lite lögner är knappast något våra svenska "journalister" skulle reagera över.

Kaplan går till jobbet som vanligt på måndag.
Jaadå det gör han. Och tröstas av Åsa, som för att visa solidaritet med Kaplans fru/slavinna också sveper in sig i hijab, och förklarar att det bara är stygga rasister som attackerat honom.
Sverige är på väg ner i en avgrund av slapphet, feghet och dumhet.
Citera
2016-04-16, 11:21
Medlem
El Capitanos avatar
Något som framförallt borde utredas är hur nära Kaplan som svensk minister egentligen står Erdogans förtryckarregim i Turkiet. Just den aspekten tycker jag känns jävligt olustig ärligt talat.
Citera
2016-04-16, 11:21
Medlem
Beatriceaurores avatar
Varför träder Kaplan inte fram utan gömmer sig bakom sekreterare och annat?
Nervös för något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in