2016-04-16, 09:13
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Sverige ÄR ett fritt och demokratiskt land. Problem uppstår när islamister,nazister och andra extremer (oavsett religiös övertygelse) hävdar sina demokratiska rättigheter och samtidigt
själva verkar för att upplösa dom.

Många svenskar går för långt i sin iver att vara goda och demokratiska och släpper därmed
in sådana som Kaplan, Waberi, Musa och andra antidemokratiska pajasar i finrummet.
Det ges bidrag och stöd till organisationer och förbund som samtidigt kritiserar det samhälle
som faktiskt ger dom möjlighet att överleva.

Kaplan är en infiltratör och borde behandlas som en sådan. Islamister är parasiter i alla
former av demokratiska partier och borde behandlas som just parasiter. Tyvärr verkar det
som att värddjuret svenska staten inte riktigt har insett att dom parasiter i sin kropp.

Och själv antar jag att du tycker att Kaplans vurmande för islamister, jihad och turkiska
fascister är helt ok eftersom han är en muslim? Nåväl det må vara dig förunnat att tycka
så. Men det säger ju lika mycket om dig som det säger om dom övriga religiösa dårar
som nästlat sig in överallt.

Religiös övertygelse bör ses för vad det är, ett tecken på sinnessjukdom, och behandlas
därefter.
Snälla du.., Hizir är ett Erdogantroll. Han hatar svenskar mer än Özz och alla kurder tillsammans. I andra trådar (politik-utrikes) berättar han om sitt hat mot alla som inte är etniska turkar och pro-IS. Han har satt en ära i att tvätta hundsultanens otvättade gammelmanskuk med sin lena mun.
Vad som är mest skrämmande i det som hänt är att inte Kaplan just nu är arbetslös och partilös med ett blåsparkat arsel. MP:s mangranna uppställning bakom islamisten Kaplan är så otroligt anmärkningsvärd att den borde anleda både politiska och möjligen även legala aktioner omedelbart. MP:s ledamöter skulle naturligtvis omedelbart sättas i politisk karantän medan Säpo kontrollerar deras kopplingar till islamistisk aktivism.
Citera
2016-04-16, 09:13
Medlem
Klaedvikarens avatar
När ser denne Mehmet Kaplan skymta förbi på tv-bilderna så tänker jag, lite grann så här: Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig? Hela den här flyktingkrisen visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen och vi får försöka hjälpa till att lösa det här efter bästa förmåga..
Citera
2016-04-16, 09:18
Medlem
Det jag nu funderar över är: Är stormen över? Klarar sig MK? Har han kvar sitt jobb? Känns som att Media inte bryr sig längre.
Citera
2016-04-16, 09:24
Medlem
Newcastle76s avatar
Om han nu får behålla sitt jobb är det en skandal.

Richard Jomshof fick sparken två gånger som lärare, trots protester från elever, pga sitt engagemang i SD.
Marcus Birro har fått sparken från Expressen för sin kritik mot svensk invandringspolitik och Markus Uvell fick sparken efter en middag med SD politikern Linus Bylund.

Den extrema svenska åsiktskorridoren gör att kritiker mot den svenska sinnessjuka invandringen diskrimineras. Men är du invandrare är du orörlig.
Citera
2016-04-16, 09:24
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobofast66
Jag tror att Miljöpartiet kommer göra "NADA", dvs ingenting, förutom att stötta sin minister.
Mp agerar under falsk flagg, deras stora fråga verkar vara miljön, men det är den fria invandringen som är deras viktigaste fråga. Symbolen och namnet lurar lätt naiva svenska väljare. Vad milöpartiet önskar är "Nysvenskarnas" röster, alla araber varav de flesta är muslimer har blivit nåt att räkna med för partierna i valen, de är så många nu och fler kommer det. Det är nu det andra största språket i Sverige, efter svenskan. Miljöpartiet för in islam och dess värderingar smygvägen genom sin politik och sina medarbetare.
Hur det ser ut i de andra partierna? Man får väl kolla på namnen.
När kommer den första muslimska polischefen?, säpochefen? inrikesministern?
Kanske fortare än vad vi kan tro, 5, 10 eller om 20 år.
Det är ju väldigt smart om man kan smyga in sin islamiska agenda med att smyga in det i toppen.
När får SVT sin första muslimske chef? Personen kanske finns redan?
Om dagens utveckling fortsätter så har vi vår första muslimska statsminister inom en generation.
Om, utvecklingen fortsätter så här, så har vi om en generation två officiella språk i Sverige.
Gissa vilka?
Isf har man väl tagit fram elefantbössan och skjutit huvudet av sig? Eftersom man nu garanterat inte får några rösterfrån kurder, shia, assyrier-syrianer, kristna araber. Extrema sunnis är faktiskt en minoritet även om de i svenska media framställs som medelmuslimen. Svenska vänsterjournalister är lika fascinerade av långa ovårdade skägg, niqaber och moskebyggande som de värsta islamofober.
ALLA, Säger ALLA muslimska organisationer som är med och påverkar i det politiska Sverige är extrema sunnis, delvis pga av entrism och aktivism, delvis pga av den svenska elitens förtjusning i yttre attribut och "äkthet". Vafan är det för multikulti med en irakier som jobbar som bilmekaniker och tar sig en bläcka ibland och käkar samma mat som andra på jobbet liksom...
Citera
2016-04-16, 09:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Snälla du.., Hizir är ett Erdogantroll. Han hatar svenskar mer än Özz och alla kurder tillsammans. I andra trådar (politik-utrikes) berättar han om sitt hat mot alla som inte är etniska turkar och pro-IS. Han har satt en ära i att tvätta hundsultanens otvättade gammelmanskuk med sin lena mun.
Vad som är mest skrämmande i det som hänt är att inte Kaplan just nu är arbetslös och partilös med ett blåsparkat arsel. MP:s mangranna uppställning bakom islamisten Kaplan är så otroligt anmärkningsvärd att den borde anleda både politiska och möjligen även legala aktioner omedelbart. MP:s ledamöter skulle naturligtvis omedelbart sättas i politisk karantän medan Säpo kontrollerar deras kopplingar till islamistisk aktivism.

Samma SÄPO som styrs av "kräket" Eliasson och som står direkt under statsministern?

Missförstå mig inte, jag håller med dig!
Citera
2016-04-16, 09:35
Medlem
Mohamed Omar skriver på facebook:

Citat:
Mohamed Eddie Omar
18 tim ·
Det finns en möjlighet att Kaplan faktiskt avgår. Alla tidningsredaktioner söker nu febrilt efter komprometterande uppgifter. Jag blev nyss uppringd av Expressen. Hade dock inget att tillföra förutom det jag redan skrivit. Jag har bara träffat honom några gånger och vi har aldrig haft ett djupare samtal även om vi hade några gemensamma vänner. Att han var en allvarligt troende muslim som trodde på hela Koranen och på sharia var en självklarhet i våra kretsar, liksom att hela miljöparti-grejen egentligen handlade om att främja det han uppfattade som islams intressen. Jag har inte träffat någon religiöst aktiv muslim som tror att Kaplan är miljöpartist på riktigt.

För ett par år sedan var Mohamed Omar själv övertygad islamist. Han tog sedan avstånd från islamismen, och har idag om jag fattat det rätt t o m lämnat islam.

Han är en av de bästa källorna för att få reda på vad som rör sig i huvudet på svenska islamister.

För ett knappt år sedan skrev Mohamed Omar på DetGodaSamhället:

"Mehmet Kaplan - ett islamistiskt troll i Sveriges regering".
https://detgodasamhallet.com/2015/06/13/mehmet-kaplan-ett-islamistisk-troll-i-sveriges-regering/

Mohamed Omar refererar till Evin Baksis blogginlägg som skrevs några dagar tidigare:

"Varför särbehandlas Mehmet Kaplan av journalister?"
http://www.evinbaksi.se/varfor-sarbehandlas-mehmet-kaplan-av-journalister/

Evin Baksi i sin tur, länkar till Johan Lundbergs artikel på Dagens Samhälle från 2014:

"Kretsen bakom Kaplan förringar terrorism"
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/kretsen-bakom-kaplan-foerringar-terrorism-11456

Nalin Pekgul har flera gånger tagit upp Kaplans islamism, bland annat här:

"MP-ministerns dolda agenda"
http://www.di.se/artiklar/2014/10/14/debatt-mp-ministerns-dolda-agenda/

Rekommenderar starkt läsning av samtliga artiklar. Kaplans islamism är välkänd.

Det är förnuftsvidrigt att sätta en islamist som minister i en demokratisk regering.
En person som ena dagen står och svamlar om bostäder, som utger sig för att vara feminist och demokrat. För att nästa dag stryka runt under sitt alias "Medhat" bland Muslimska Brödraskapet, en organisation som har som uttalat mål att avskaffa demokratin och har en oreserverat antifeministisk syn.

Muslimska Brödraskapet var ytterst nära att förbjudas i Storbritannien förra året. Förre chefen för MI6, Sir Richard Dearlove, har beskrivit MB som “at heart a terrorist organisation”.
Britterna måste se svenskarna som närmast hjärndöda, när de sätter en islamist som Kaplan med kopplingar till MB i en regering.

Minst lika bekymmersamt som Kaplans regeringspost, är svensk medias passivitet. Man kan omöjligt missat alla signaler och information att det inte står rätt till med Kaplans ideologi - trots det har han sluppit någon djupare granskning.
Att Kaplan klarat sig från att synas i sömmarna, hänger till stor del ihop med den paniska rädslan från svenska journalister för att anklagas för sk "islamofobi". De som med alla medel präntat in det sk islamofobibegreppet är just svenska MB och dess organisationer, i symbios med tokvänstern. MB slänger därför upp islamofobikortet så fort det börjar brännas.
Citera
2016-04-16, 09:39
Medlem
Alltså kom igen nu. Har han fortfarande inte fått foten?? Det kokar i stugorna och även trogna moderater/ sossar tycker detta är obehagligt, sånna jag pratat med i alla fall. Jag tror alla fattar att vi har en extremist bland oss och jag gissar att bara den mest extrema eliten av miljömuppar vägrar inse detta. Nu är det öppet mål för lövet att vinna lite respekt men frågan är om han sätter den.
Citera
2016-04-16, 09:54
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Hur kan du vara så tvärsäker på det?
För att jag vet hur riksdag och regering fungerar? Ministrar är inte enväldiga inom sina områden.
Citera
2016-04-16, 10:00
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehms
Alltså kom igen nu. Har han fortfarande inte fått foten?? Det kokar i stugorna och även trogna moderater/ sossar tycker detta är obehagligt, sånna jag pratat med i alla fall. Jag tror alla fattar att vi har en extremist bland oss och jag gissar att bara den mest extrema eliten av miljömuppar vägrar inse detta. Nu är det öppet mål för lövet att vinna lite respekt men frågan är om han sätter den.

Det är faktiskt beundransvärt hur hårt MP håller Kaplan om ryggen, men fördelen är att man nu kan anklaga MP för att vara fascister utan att ens behöva överdriva, vilket i sig är underhållande.

Nu vet jag inte om Romson har kommenterat detta, men har hon det så utgår jag ifrån att det var hopplöst svammel då hon inte kan producera annat.

Även förvånande är att den enda i aftonblaskan som verkar hålla Kaplan om ryggen är den föreviga fettsuggan Mellin.
Citera
2016-04-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
När ser denne Mehmet Kaplan skymta förbi på tv-bilderna så tänker jag, lite grann så här: Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig? Hela den här flyktingkrisen visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen och vi får försöka hjälpa till att lösa det här efter bästa förmåga..
Trauma? Han kom till Sverige med sina föräldrar som ettåring. Så jä*la mycket trauma hann han nog inte uppleva.
Citera
2016-04-16, 10:11
Medlem
Vi hade behövt en ny Karl Gerhard i Sverige.

Den ökända hästen från Troja, har kommit till oss i en ny och lika farlig skepnad.

För er som är unga bifogar jag en länk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_ökända_hästen_från_Troja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in