Sitter här nu och funderar sista dagen över om man skulle ansökt till det maximala antalet högskolor man kan (20st) bara för att. Hade hellre börjat jobba direkt men har man inget annat o göra så kan man ju lika väl studera lite och inte slösa tiden på och gå hemma.
Lite tips på högskolor inom IT tack, bor nere i Skåne men allt duger.
Tror jag hade trivts som IT-ansvarig på något kontor, inte riktigt säker på om det krävs vidare utbildning för det men ger det större möjlighet för att klättra högre så varför inte.
Programmering kan också vara intressant.
Hade tänkt lägga dem som är svårare och komma in på först, så när de söker och jag inte kommer in på de första så tar de dem efter. Så lägger jag dem jag nästan är 100% säker jag kommer in på sist.
Har egentligen bara grundbehörighet till högskola. Haft grundämnena i Gymnasiet sen läst till Engelska 6 och Svenska 2 & 3 (2600 poäng totalt). Antar att de stora fina utbildningarna är o glömma alltså. Har inte haft någon kemi, fysik eller liknande, vad de nu ska vara bra för

Har däremot lite arbetslivserfarenhet, hjälper det något? Lite halvdan anställning på en mindre friskola som IT-ansvarig, och sen praktik och sommarjobb på större IT-företag i larmmiljö med övervakning av servrar.