2016-04-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Vet inte hur många gånger jag hört folk uttrycka beundran för Svartenbrants intelligens och begåvning. Detta har jag aldrig kunnat begripa. Sett till hans handlingar var han ju klart puckad. Dålig impulskontroll, svårigheter att hålla käft och tog ofta onödiga risker.

På något sätt blev han till sist folkkär, precis som Christer Pettersson.

Jag tycker det är skönt att han har lämnat oss. Kunde ändå inte bli ett värdigt slut.
Hoppas Jackie känner lättnad.

"Folkkär" är lite väl magstarkt att kalla Svarten. Men när man har läst en otaliga artiklar, samt sett och hört i tv-nyheter och dokumentärer om en viss person år ut och år in tycker man nästan att man känner den personen. Även om det egentligen bara är dåliga saker som rapporteras. Alla visste ju vem han var.
Svarten var en notorisk och ökänd förbrytare som hela tiden skadade sin omgivning och aldrig klarade sig särskilt länge i friheten innan han begick nya grova brott. Han skulle ha fyllt 71 nu i maj och satt drygt 40 av sitt eländiga liv bakom galler. RIP trots allt.
Citera
2016-04-15, 23:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilon
En babbe är en babbe. Nu snackar vi SVENSKA tjyvar. Mustafa kan dra till öknen och terrorisera.

Brottsromantiken lever och frodas ser jag.

Kriminell och lämnade fler oskyldiga offer bakom sig. Ingen "Robin Hood" eller "gentlemana tjyv" som spenderar bytet i monaco i sus och dus..

Varför denna glorifiering ? (i dont get it)
Senast redigerad av Snapcount 2016-04-15 kl. 23:32.
Citera
2016-04-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Svarten hade cancer vad jag förstått. Han vill inte behandlas enligt vad jag läste i en artikel. Kan det varit någon form av självmord? Tänker: Hälla ut bensin i lägenheten och tända på, udda metod kanske.

Inte helt otroligt, men det är ju svårt att säga. Att han hade cancer visste jag dock inte, men han började ju bli till åren och har inte levt något yoga-rawfood-liv direkt så att han hade en del krämpor är väl inget konstigt, och impulskontrollen har ju helt uppenbart varit rätt risig så ett självmord är la inte någon högoddsare.
Citera
2016-04-15, 23:34
Medlem
nobbenss avatar
Såg honom en gång runt millenniumskiftet i en enmansshow på scen. Han levererade stort då så jag blev faktiskt en del impad av hans teatraliska talang. Var? Svar: På en KRIS-fest. Karisma hade han - RIP X
Citera
2016-04-15, 23:34
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Oj, en av Sveriges mest kända personer tycks ha avlidit.

Vågar inte spekulera i hur det har gått till.

En av Sveriges mest kända personer? Njaaaaaa, han har nog en hel del människor framför sig på den listan.
Citera
2016-04-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar

Tycker synd om hans dotter som verkar vara en bra och stark person med tanke på uppväxten.
QUE?
Citera
2016-04-15, 23:37
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Brottsromantiken lever och frodas ser jag.

Kriminell och lämnade fler oskyldiga offer bakom sig. Ingen "Robin Hood" eller "gentlemana tjyv" som spenderar bytet i monaco i sus och dus..

Varför denna glorifiering ? (i dont get it)

Upprorsmakare(och svenskar) som inte ställer sig i PK-ledet. Då blir man hyllad även om man pucklar på småflickor. Det är just vacker människosyn.
Citera
2016-04-15, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Polisen blev larmade till ett lägenhetsbråk i Kopparberg och såg hur det slog upp lågor när de kom dit.

En kvinna räddades ur lägenheten och en person anträffades död när rökdykare gick in i bostaden.

http://na.se/nyheter/ljusnarsberg/1.3769345-uppgift-till-na-den-avlidne-ar-svartenbrandt

Ja, där gick han ur världen. Tror ni han blivit ihjälslagen eller har han tagit livet av sig och fjuttat på ?

Det är jag säker på att han INTE har gjort... (möjligen fjuttat på och SEN tagit livet av sig!)
Citera
2016-04-15, 23:39
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
En av Sveriges mest kända personer? Njaaaaaa, han har nog en hel del människor framför sig på den listan.

Finns knappast någon 70-talist eller äldre som inte känner till Svarten för då har man inte hängt med i nyhetsflödet.

Men 15-20 åringar som inte är samhällsintresserade känner knappast till honom.

Han är Sveriges kanske mest kända brottsling i konkurrens med Christer Petterson och Clark Olofsson.
Citera
2016-04-15, 23:40
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Nu börjar den Vilda Jakten på Svartenbrandt Skatten!

Han gömde enorma mängder stålar någonstans, men ingen vet var. Det kommer bli mycket svårt att hitta nu när han dog innan han hann skriva ledtrådar. Det var förmodligen fysiskt guld.

Jag hoppas det är nedgrävt på stranden av en tropisk ö.

. Och vad försöker du starta här ?

Det här är ingen påhittad tv serie där den fd straffade begick det perfekta brottet med miljoner i byte .
Och sedan dog med miljonerna i tryggt förvar.
Här handlar det mer om en utblottad fd fängelsekund med cancerproblematik som innebrändes.

Jackie tycks leva ett bra liv trots hennes uppväxt.
Så varför måste hon ingå i dina fantasier ?
Citera
Medlem
Lars-Inge Svartenbränd, detta är i sanning slutet för ett unikum i svensk kriminalhistoria.
Citera
Medlem
Kalliss avatar
Undrar varför denna tråd hör hemma här? Aktuella brott och kriminalfall!

Det är ju som att varje trafikolycka som skall ventileras på FB, som hör hemma under "Olyckor och katastrofer", först måste passera forumet "Aktuella brott och kriminalfall",

Där allt granskas med hjälp av dess forummedlemmar, innan det får ett godkännande av moderator "Aktuella brott och kriminalfall", att lämnas nedåt till moderator "Olyckor och katastrofer"!

Sicken, harakiri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in