2016-04-15, 23:00
Medlem
Civilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Tror många har fel bild av honom. Ser honom som någon Åsa-Nisse-figur som pallar äpplen av landsfiskalen.

Ni som hyllar denna man ska komma ihåg att:
- Vid minst ett tillfälle dödat en snubbe vid "indrivning"
- Tömt ett magasin med automat-eld in i en polisbuss. Alla överlevde, men en polis blev allvarligt skadad. Dock kunde alla strukit med.
- Högg en vakt på ett fängelse vid ett rymningsförsök
- Vid ett försök att frita polismördaren Andreas Axelsson sköt han en polis i axeln
- Misshandlat en 10-årig flicka
- Tog en kvinna som gisslan vid ett rån mot systembolaget och misshandlade henne.

Så hur "cool" ni än tycker han var så var han inte ett piss bättre än de invadrargäng ni spyr galla över i andra trådar. Han var ett as. Punkt och slut. Han hade ett människovärde ändå, men man ska fan inte hylla honom!
Visst ett jävla svin, men ändock en legendar inom branschen i klass med Billy the Kid eller Nisse Pistol. Ärkeförbrytare som går till historien.
Citera
2016-04-15, 23:06
Medlem
ofta han inte hade större planer om han skulle ta livet av sig? Typ tutta på ABB eller något. Nja lite besviken är jag alltid.
Citera
2016-04-15, 23:08
Medlem
Vet inte hur många gånger jag hört folk uttrycka beundran för Svartenbrants intelligens och begåvning. Detta har jag aldrig kunnat begripa. Sett till hans handlingar var han ju klart puckad. Dålig impulskontroll, svårigheter att hålla käft och tog ofta onödiga risker.

På något sätt blev han till sist folkkär, precis som Christer Pettersson.

Jag tycker det är skönt att han har lämnat oss. Kunde ändå inte bli ett värdigt slut.
Hoppas Jackie känner lättnad.
Citera
2016-04-15, 23:09
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilon
Visst ett jävla svin, men ändock en legendar inom branschen i klass med Billy the Kid eller Nisse Pistol. Ärke-förbrytare som går till historien.
Svarten hade inte alla hästar hemma i stallet!

Om man skall jämföra Svarten med Crille P, då är de var sin motpol begåvningsmässigt.

Crille P skulle slagit Svarten vid en konfrontation. Crille P skulle ha genomskådat Svarten, bedömt och vid behov, om känslan kvarstod att hämnas, återkommit och gjort slut på Svarten vid ett senare utstuderat valt tillfälle.

Som att skilja äpplen från päron....
Senast redigerad av Kallis 2016-04-15 kl. 23:11.
Citera
2016-04-15, 23:09
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilon
Visst ett jävla svin, men ändock en legendar inom branschen i klass med Billy the Kid eller Nisse Pistol. Ärkeförbrytare som går till historien.

Hade inte låtit som om han hetat Mustafa, FB levererar igen!
Citera
2016-04-15, 23:10
Medlem
Nja, inte säkert att det är självmord trots allt i just det här fallet. Kan lika gärna vara att nån lackade ur på fyllan då de inte fått tillbaka en lånad femhundralapp eller nåt liknande. Men det är ju litet osmakligt och fördomsfullt att gissa på ett sådant scenario också i.o.f.s.
Citera
2016-04-15, 23:11
Medlem
SituationReports avatar
Nu börjar den Vilda Jakten på Svartenbrandt Skatten!

Han gömde enorma mängder stålar någonstans, men ingen vet var. Det kommer bli mycket svårt att hitta nu när han dog innan han hann skriva ledtrådar. Det var förmodligen fysiskt guld.

Jag hoppas det är nedgrävt på stranden av en tropisk ö.

Senast redigerad av SituationReport 2016-04-15 kl. 23:15.
Citera
2016-04-15, 23:13
Medlem
Frugan har gjort ett blogginlägg nyss. "Nådens ljus"
Frågan är om det var hon eller nån annan kvinna som klättrade i fönstret?
Citera
2016-04-15, 23:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Nu börjar den Vilda Jakten på Svartenbrandt Skatten!

Han gömde enorma mängder stålar någonstans, men ingen vet var. Det kommer bli mycket svårt att hitta nu när han dog innan han hann skriva ledtrådar. Det var förmodligen fysiskt guld.

Jag hoppas det är nedgrävt på stranden av en tropisk ö.

Intressant! Jo han var en smart en så borde vara guld. Gamla sedlar från 70-talet som ingen byter in eller har förmultnat vore ingen idé att leta efter. Vem hinner först dit?
Citera
2016-04-15, 23:23
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant! Jo han var en smart en så borde vara guld. Gamla sedlar från 70-talet som ingen byter in eller har förmultnat vore ingen idé att leta efter. Vem hinner först dit?

Det kan vara århundradets största grej! I klass med John Dillinger’s begravda skatt, eller Butch Cassidy's.

Vilken enorm berömmelse som hägrar.

Nu gäller det dock att hålla koll på Jackie så hon inte blir kidnappad av banditerna.
Citera
2016-04-15, 23:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
På något vis kan jag inte låta bli att tycka att det kanske var bäst för allt. Han har onekligen kostat samhället en jävla massa pengar. Jag har svårt att tro att han i grund och botten kan ha mått spec bra alls. Och ungarna lär ha tagit det avstånd man kan genom åren så de lider förhoppningsvis inte jättemkt.

Svarten is down helt enkelt, well played eller vad man säger.

Svarten hade cancer vad jag förstått. Han vill inte behandlas enligt vad jag läste i en artikel. Kan det varit någon form av självmord? Tänker: Hälla ut bensin i lägenheten och tända på, udda metod kanske.
Citera
2016-04-15, 23:27
Medlem
Civilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Svarten hade cancer vad jag förstått. Han vill inte behandlas enligt vad jag läste i en artikel. Kan det varit någon form av självmord? Tänker: Hälla ut bensin i lägenheten och tända på, udda metod kanske.
Men, han ändrade sig sedan och påbörjade behandlingen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in