Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
Javisst, de flesta är nog hybrider i någon mening. Det låter dock extremt udda att din "whitetrashdel" (som du kallar den) och ditt medelklasshat, välja att exempelvis ha kostym. Vad jobbar du med? Har du någon högre utbildning?
Utsattheten att vara längst ner i samhället har gjort mig väldigt noggrann med genuin ärlighet och pålitlighet, möjligen lite naivt men på botten är tillit guld värt (sveken där nere bränns).
Maken till ytliga, inställsamma, ryggradslösa människor som personer i medelklassen har jag inte träffat på någon annanstans. Visst, fega människor finns överallt, frågan är om de är medvetna om det bottenlösa hyckleriet med charaderna?
Jämfört med "white trash" är det en riktig styggelse eller om man så vill, praktik i rövslickeriets ädla konst.
Jag är ingenjör, gillar problemlösning i kombination med att få träffa människor, teknik&människor helt enkelt.
Kostymer är väl någon fetisch jag fick i tonåren, har faktiskt några gamla polare från den tiden som precis som jag behållit den.
Det många här ser som WT är för mig friheten att skita i (tvingande) konventioner, leva enkelt och inte bry sig för mycket om ytlighet.
Något ”äkta” WT enligt denna tråds modell finns inte, de flesta har säkert ostädade/mindre propra sidor i sin personlighet de inte skyltar med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ålen
Du är inte WT.
Men du är mycket WT, Pripps Blå eller Hembränt?
Jag har en flaska med 52 % hemmakörd Slivovitz, det blir lite av det ikväll.