2016-04-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Har saker i bakfickan
Vet inte om jag tycker det är WT men däremot verkar det idiotiskt och jag har sett att många har exempelvis sina telefoner i bakfickan. Hur tänker man? Dels har man ingen uppsikt och det är enklaste fickan för ficktjuvar att tömma. Dels sätter man sig på sin telefon när man sätter sig ned. Den går sönder och det är obekvämt. Har man telefonen i framfickan slipper man allt detta.

Finns det en enda fördel med att ha den i bakfickan?
Citera
2016-04-02, 10:18
Medlem
Isnatts avatar
Den här bilden har inslag av det tråden handlar om:
http://na.se/image_processor/1.3719199.1459519408!/image/3591866002.jpg_gen/derivatives/full/3591866002.jpg?maxWidth=1180
Citera
2016-04-02, 13:49
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Vad tycker du om netflix då är det wt? det börjar bli uråldrigt att ha en filmsamling hemma som tar en massa plats.

Tja.. jag tillhör ju den lite äldre generationen som är uppväxt med först VHS, sen CD och sen DVD, ens uppväxt färgar naturligtvis vad man föredrar.

Jag briljerar hellre med en synlig filmsamling som det är samlarvärde i.
Citera
2016-04-02, 14:02
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag briljerar hellre med en synlig filmsamling som det är samlarvärde i.

Det finns redan en tråd om tacky medelklassfenomen...
Citera
2016-04-02, 14:10
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Det finns redan en tråd om tacky medelklassfenomen...

Ville bara förklara "grejen" med att ha DVD-samling för vissa yngre som inte förstår.
Citera
2016-04-02, 15:11
Medlem
Ålens avatar
Måste man vara rasist för att kvala in som wt? Och kan man vara feminist?
Citera
2016-04-02, 15:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Måste man vara rasist för att kvala in som wt? Och kan man vara feminist?
Lady Dahmer eller vad fan hon heter verkar jävligt whisky tango om inte annat.
Citera
2016-04-02, 17:12
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Har saker i bakfickan
En snusdosa som sliter ut jeansen.
Citera
2016-04-03, 21:36
Medlem
brevlunds avatar
Ställer tillbaka mjölkpaket och flaskor i kylen utan att ha stängt dem - efter att ha druckit direkt ur dem.
Citera
2016-04-14, 16:04
Medlem
Leipreachans avatar
Folk som tror att det är ett svenskt fenomen.
Citera
2016-04-14, 21:51
Avstängd
Adelaides avatar
Enligt denna tråd är ju till och med kungen WT, herregud.
Citera
2016-04-14, 23:28
Medlem
Drullknulls avatar
Hybrider?

Hur ser ni allvetande socialantropologer på hybrider? En person kan ha växt upp i WT hem, tagit sig upp, först arbetaresedan tjänstemannayrke och medelklass, på vägen har personen behållit delar av från tidigare kategorier t.e.x. 50 % WT, 30 % arbetarklass och 20 % medelklass.

Jag är en sådan person, jag skiter fullständigt i konventionerna har aldrig förstått charaderna i medelklassen (spydde ut ett rent hat mot tjänstemannakulturen på en intervju en gång). Som person anses jag vara ouppfostrad (stämmer bra), grov humor, sakna det mest av borgerlig vett och etikett (obstinat, provokativ, subjektiv). Lägg till taskig klädstil, svarta jeans, t-shirt och sweatshirt, privat alltså. Det kan lukta armsvett från mig ibland, använder inte parfym.
Hembränt anser jag vara kultur på högsta nivå. Bor i en sliten hyresetta, har en lagerhylla med sprit från Tyskland, bolaget och hemkört i köket (har mycket mer sprit än det). Sedan ett år åker jag kollektivt.
Skall jag hugga till med en siffra hur mycket WT det är min livsstil så bör det ligga kring 60 %.

Från min period som arbetare har jag fått den tråkiga regelbundenheten, präktigheten av att vara på riktigt får läggas till samt min erkända sida om att kunna arbeta hårt. Jag skattar denna andel av "arbetare" till cirka 30 %.

Medelklasslivsstilen äcklar mig rakt igenom, den har inte slå rot i mig, motståndet är nästan kompakt. Det finns ändock några attribut, kan flera dagar i rad gå med kostym på jobbet, fast det inte finns någon officiell dress code, det är visserligen en fetisch men det får ändå ses som utslag av medelklass eftersom sådan utsvävningar inte fanns tidigare.
En detalj är att jag ibland köper National Geographic inför tågresor för att läsa lite, mycket medelklass, det finns nästan alltid reklam för dyra klockor in tidningen.
En annan sak är min strävan efter att lära mig något om viner fastän jag är värdelös på det, visst vin är kultur, men det kommer av sig själv om man är intresserad, prettovarning a la medelklass där.
Andelen medelklass är cirka 10 %.

Berätta nu, finns det fler hybrider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in