2017-05-02, 12:44
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Väl skrivet, fast jag tycker ju om min äckliga hundjävel trots allt! Ska väl tilläggas att det är en sån där farlig.

Menade inget illa mot hundägare rent generellt utan mer mot vad 90% av flashback verkar se som en lyckad individ!

Ja alltså sålänge man själv är nöjd och omger sig med det man älskar så är fan WT inte på något sätt sämre än att sitta på en VD-post och behöva kompensera bristen på personlighet med konstlad lycka.
Citera
2017-05-12, 10:41
Medlem
Kapten-Booms avatar
Att få barn i väldigt ung ålder (= under 25) har jag alltid sett som det ultimata WT-attributet.

Detta verkar ju dessutom sammanhänga med nästan samtliga andra WT-egenskaper. Finns inget mer sjaskigt än en gravid 21-årig lantis med rosa hår och ring i näsan, som har hoppat av gymnasiet och röker gula blend under köksfläkten.
Citera
2017-05-12, 11:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Att få barn i väldigt ung ålder (= under 25) har jag alltid sett som det ultimata WT-attributet.

Detta verkar ju dessutom sammanhänga med nästan samtliga andra WT-egenskaper. Finns inget mer sjaskigt än en gravid 21-årig lantis med rosa hår och ring i näsan, som har hoppat av gymnasiet och röker gula blend under köksfläkten.

Håller med. Det är nästan bara WT och muslimer som skaffar barn så tidigt. Finns ett undantag dock: kristna ungdomar, och då särskilt i frikyrkorna. De "måste" ju gifta sig tidigt eftersom de inte får ha sex före äktenskapet, och de är även uppfostrade att se barn som en Guds gåva och en naturlig del av äktenskapet. (Även om p-medel inte är förbjudna i de flesta frikyrkor, vad jag vet är det bara Laestadianerna som förbjuder det tvärt av för gifta par.)
Citera
2017-05-12, 16:04
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom

= under 20 vill jag hävda. Det finns gott om välordnade personer med stabila ekonomiska förutsättningar i åldersspannet 20-25 år som väljer att skaffa barn, särskilt på landsbygden och i småstäder. Måhända att det är annorlunda i storstäderna.

Men att däremot bli förälder i tonåren är riktigt jäkla white trash. Det stämmer åtminstone in på de jag känner som har valt den vägen i livet.
Citera
2017-05-13, 19:34
Avslutad
Alla som är med i Ullared?
Citera
2017-05-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
https://youtu.be/M1JF66YbRrk

Definitionen av en wt familj.

Kan du utveckla hur du tänker?

Jag tycker att de ändå verkar ha det fint hemma, här är en bild från en riktig wts hem http://imgur.com/a/chqMo
Citera
2017-05-14, 00:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Kan man vara white trash och snorrik?
Citera
2017-05-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan man vara white trash och snorrik?

Han den där knubbiga affärsmannen, Karlsson heter han?, jag tycker att han är wt trots att han är välkänd för att vara rik. https://y.cdn-expressen.se/images/10/95/109560db926e446cac9b73e9421f73f0/16x9/680.jpg
Citera
2017-05-14, 11:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell86
Han den där knubbiga affärsmannen, Karlsson heter han?, jag tycker att han är wt trots att han är välkänd för att vara rik. https://y.cdn-expressen.se/images/10/95/109560db926e446cac9b73e9421f73f0/16x9/680.jpg

Det kan jag hålla med om

Trots det tycks många sätta likhetstecken mellan samhällsklass och rikedom, vilket bil man kör eller vilka kläder man bär.
Citera
2017-05-14, 11:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det kan jag hålla med om

Trots det tycks många sätta likhetstecken mellan samhällsklass och rikedom, vilket bil man kör eller vilka kläder man bär.

Fast Bert är ett undantag. Det är inte många som har skaffat sig en så stor rikedom, och ändå fortsatt att se ut och vara som ett WT. Det kan eventuellt vara medvetet också: att folk ska ta honom som en av dem.
Citera
2017-05-14, 11:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast Bert är ett undantag. Det är inte många som har skaffat sig en så stor rikedom, och ändå fortsatt att se ut och vara som ett WT. Det kan eventuellt vara medvetet också: att folk ska ta honom som en av dem.

Finns väl fler? Jan Guillou klär sig i illasittande kläder, flanellskjortor och röstar på kommunisterna...
Citera
2017-05-14, 15:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Finns väl fler? Jan Guillou klär sig i illasittande kläder, flanellskjortor och röstar på kommunisterna...

G. är ett annat specialfall. Han VET att han är överklass ändå, och han vet att alla vet att han är överklass ändå. Han "leker" med arbetarklassens symboler, men han vet att han utan problem flyter in i överklassen den dag han så önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in