2016-04-15, 16:32
Medlem
Boringjamesmilners avatar
tja, jag har under denna säsongen fått upp ögonen rejält för serie A och behöver därför ett lag att följa, jag kollar på i stort sett all fotboll jag kan komma åt, men det blir väldigt lite serie A och därför behöver jag ett lag som ska va det enda jag ska se av serie A.
Har ni några förslag? Jag är född i England, Liverpool och håller därför även på Liverpool, så jag vill inte ha något topplag som vi kanske möter ute Europa någon gång. Men inte heller någon krisklubb som pendlar upp och ner.
Citera
2016-04-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boringjamesmilner
tja, jag har under denna säsongen fått upp ögonen rejält för serie A och behöver därför ett lag att följa, jag kollar på i stort sett all fotboll jag kan komma åt, men det blir väldigt lite serie A och därför behöver jag ett lag som ska va det enda jag ska se av serie A.
Har ni några förslag? Jag är född i England, Liverpool och håller därför även på Liverpool, så jag vill inte ha något topplag som vi kanske möter ute Europa någon gång. Men inte heller någon krisklubb som pendlar upp och ner.
snacka om krystat.
Citera
2016-04-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
snacka om krystat.
Haha, men asså ett lag mellan 4-17 som spelar underhållande fotboll.
Citera
2016-04-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boringjamesmilner
Haha, men asså ett lag mellan 4-17 som spelar underhållande fotboll.
Men måste du heja på något lag? Jag älskar Premier League men byter favoritlag för varje år beroende på vilka som spelar roligast eller charmigast fotboll.
Citera
2016-04-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Men måste du heja på något lag? Jag älskar Premier League men byter favoritlag för varje år beroende på vilka som spelar roligast eller charmigast fotboll.
Jag har inte ens tänkt på det
Så får det bli.
Som det har varit denna säsong så har det mest varit toppmatcherna och lite empoli på slutet (för att se zielinski)
Kanske gör så nästa år också föresten.
Citera
2016-04-15, 19:23
Medlem
Ett begrepp som myntats i tråden är ett ”hobbylag”. Ett lag som man kanske läser in sig lite extra på och som man följer. Och som naturligtvis kan bytas ut. Men inte sällan kan det leda till att man kanske fastnar för ett av dessa lag...
Citera
2016-04-15, 20:33
Medlem
Atalanta mot Roma som tidig match på söndag. Med all sannolikhet sitter Totti på bänken igen.
När han kom in mot Bologna, observera den tragiska publiken (47 sek):
https://www.youtube.com/watch?v=cL8E4MA0lHk

Fantastisk assist (18 sek):
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Fux70zBV2_g#t=35

Så här glad var han efteråt (38 sek):
https://www.youtube.com/watch?v=DMjCZsU7rYw

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Men jag tog mig lite tid att kolla igenom de få matcher som han spelat denna säsong via Fantacalcio på la Gazzetta:

Omgång 3, mot Frosinone borta 0-2; betyg 5,5 (inte bra men det fanns de som hade lägre betyg)
Omg 4, Sassuolo (h) 2-2, betyg 6,5 (högsta betyget av alla i Roma)
Omg 6, Carpi (h) 5-1, betyg 6,0 (spelade knappt, blev skadad nästan direkt då han blev inbytt)
Omg 19, Milan (h) 1-1, betyg 5,5 (Kom in med 20 minuter kvar, tre spelare hade 6,0 och en 6,5)
Omg 22, Frosinone (h) 3-1, betyg 6,5 (Spelade 30 minuter, endast Nainggolan och El Shaarawy hade bättre betyg)
Omg 28, Fiorentina (h) 4-1, betyg 6,0 (spelade 15 minuter)
...

Helt säkert var han återigen en av de bästa på planen mot Bologna. Tre matcher sedan Spalletti kom, sammanlagt 90 minuter, och han har såklart varit bra i alla. Men...

Och som sagt. Notera publiken. Detta i ett lag som ligger på tredje plats i Serie A och som alla snackar om.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12987064_1004100106340735_6161133260228159292_n.jp g?oh=33c84875f36ce0b21afd57fa50cfbf92&oe=577FB175

Fullständigt jävla vansinne. Man satsar vansinniga pengar i Roma och misshandlar sin publik och bandiere. Allt som Calcio står för.

Nåväl. Låt oss åtminstone försöka ha en positiv syn på matchen. Dubbelintervju med Nainggolan och Pinilla inför matchen. Lysande (3 min 30 sek):

https://www.youtube.com/watch?v=w-M8H6nqB-4
Citera
2016-04-15, 21:35
Medlem
Toppmatch ikväll i Serie B mellan Crotone och Spezia . 0-0 och Crotone kan lugnt fortsätta sina förberedelser inför nästa års Serie A...

Jag gillar Crotone som imponerat med spel och framförallt inställning. Men det innebär ännu ett litet lag i Serie A, samtidigt som Hellas och kanske Palermo åker ned till Serie B. Små skitlag som inte har historia, tradition och framförallt publik. Ökar risken att intresset för Serie A minskar ytterligare. Inte minst i Italien...

Det som kan sälja Serie A är inte längre högsta kvaliteten, utan passionen och motsättningarna. Tyvärr inbillar man sig att om man blir lika sterila som PL, så kommer också kvaliteten. Men det finns ingen anledning att se Calcio om man tar bort passionen. De neutrala åskådarna väljer då PL...

Jag är en konservativ jävel. Men jag vet såklart att anledningen till att Calcio tokdominerade fotbollen under slutet av 1980-talet och hela 1990-talet var att man revolutionerade fotbollen. Berlusconi var före sin tid, Moratti hade djupa fickor, Agnelli var såklart skicklig, Parmalat, maffian och andra var också redo att satsa... Men Italien ledde utvecklingen.

Det jag och ultras står för nu är till stor del en konservativ ”det var bättre förr-inställning”. Det kommer inte att leda till att Calcio kan ta upp striden med de nu ledande ligorna. Men om jag är ärlig så vet jag inte om jag vill att de ska göra det. Inte på deras villkor. Jag vill att man återigen vågar bryta ny mark och våga vara annorlunda.

Om man ger fansen fritt fram så kommer man att skapa en magisk stämning. Detta kommer att dra till sig uppmärksamhet och intresse. Och då följer pengar och framgång... Men man låter ultras frodas. En unik och för de flesta i världen väldigt exotisk kultur.

I princip gratis kurvor, bättre arenor och det kommer att skapa en fantastisk inramning som såklart kan säljas globalt till stora pengar. Fler galna fans till arenorna!

Äh vafan, jag fylledillar lite. Jobbar dygnet runt, och när jag nu sitter ned med en flaska vin så slår det på.
Citera
2016-04-15, 21:58
Medlem
Omgångens stora match I Serie A spelas dock redan imorgon, lördag. Inter mot Napoli! Kan bli riktigt bra.

Oavsett är matchens vinnare Roma.

Båda Milanolagen riskerar att hamna hos asiatiska ägare. Man kan tycka vafan man vill om det, men Europa ger bort sina pengar och skuldsätter sina invånare. Det är uppenbart att vi alltmer blir ett museum. För det är så asien ser på oss. De bevakar inte längre nyheter från Europa, men har fortfarande ett intresse av vår historia.

Vilket återigen för mig tillbaka till att släppa Ultras fria att härja. En påminnelse om renässansens stadstater och den moderna fotbollens framväxt. Motsättningar baserade på historia. Ofarligt från ett asiatiskt perspektiv men samtidigt oerhört lockande.

För det finns ingenting som tyder på att de europeiska ligorna på sikt kan konkurrera med Kina. De har bestämt sig för att bli bra på fotboll, och har ett ett gigantiskt överskott att investera. Samtidigt som MLS också visat att de vill ha stora spelare som inte ännu har gett upp sin karriär.

Rimligen finns inte pengarna kvar i Europa. Alldeles hur mycket vi lånar och sedan konsumerar. Däremot har vi historia och passion. Vilket Serie A briljerar i.

Men nu snackar vi på ganska många års sikt. Kanske tio till femton? Men allt går allt snabbare...
Citera
2016-04-15, 22:47
Medlem
Lite meta…

Låt mig också i fyllan konstatera att Calcio-tråden såklart som alltid är den tråd om utländsk fotboll som följer PL i skrivna och lästa inlägg. PL kan ingen inom överskådlig framtid överskrida. Där finns en gedigen historia sedan tipsextra och nu en ekonomisk överlägsenhet som är ogenomtränglig.

Oavsett så ägnade jag och den gode Stivali mycket tid genom att skapa en alternativ tråd i Travel, men efter ett långt tag så dödades den...

Men trots att jag och Stivali inte deltog i inledningen så är Calcio-tråden mycket aktiv. Lägg till att detta året varit ett fiasko internationellt i CL och EL så är det ännu mer anmärkningsvärt att Calcio-tråden är den självklara tvåan efter PL.
Citera
2016-04-16, 14:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Omgångens stora match I Serie A spelas dock redan imorgon, lördag. Inter mot Napoli! Kan bli riktigt bra.

Oavsett är matchens vinnare Roma.

Båda Milanolagen riskerar att hamna hos asiatiska ägare. Man kan tycka vafan man vill om det, men Europa ger bort sina pengar och skuldsätter sina invånare. Det är uppenbart att vi alltmer blir ett museum. För det är så asien ser på oss. De bevakar inte längre nyheter från Europa, men har fortfarande ett intresse av vår historia.

Vilket återigen för mig tillbaka till att släppa Ultras fria att härja. En påminnelse om renässansens stadstater och den moderna fotbollens framväxt. Motsättningar baserade på historia. Ofarligt från ett asiatiskt perspektiv men samtidigt oerhört lockande.

För det finns ingenting som tyder på att de europeiska ligorna på sikt kan konkurrera med Kina. De har bestämt sig för att bli bra på fotboll, och har ett ett gigantiskt överskott att investera. Samtidigt som MLS också visat att de vill ha stora spelare som inte ännu har gett upp sin karriär.

Rimligen finns inte pengarna kvar i Europa. Alldeles hur mycket vi lånar och sedan konsumerar. Däremot har vi historia och passion. Vilket Serie A briljerar i.

Men nu snackar vi på ganska många års sikt. Kanske tio till femton? Men allt går allt snabbare...
jaha, tack för tipset (Inter-Napoli på viasat fotboll kl 20.45). Ska se den om 2 saker inte händer, 1 kan inte hålla mig vaken så länge. 2 väljer att titta på NHL-slutspel (pga. trolig fylla). Pittsburgh-Rangers kan duga det också..
Citera
2016-04-16, 14:42
Medlem
J.R.s avatar
Expressen skriver.
Citat:
Lördagens förlust mot Juventus blev spiken i kistan för Sinisa Mihajlovic.
Milantränaren sparken efter en knapp säsong på tränarbänken i Milano.
Va bra att något händer.. Hoppas att dom har råd med en ny tränare samt några spelare av klass. man undrar ju vad som händer bland alla pengadribblare i klubben..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in