Citat:
Skulle faktiskt vilja säga att de södre områdena är dom som faktiskt är de värsta. Dock ska sägas att jag inte lagt ner någon tid utan går mest från intryck jag fått och människor jag mött från olika delar. Min analys är att mellersta Sverige är helt klart dom som har faktiskt är mest skarpta i huvudet.Klart att det finns byar där gemene individ är käpp rätt åt helvete men där finns även byar som får 08an att se ut som en bonde. Skåne är ett bra exempel med många byar i högre status än städerna och detta trots att politiken försöker med det motsatta.
En levande landsbygd (politik) och 08an hade för att vara helt ärlig inte varit ett smack.
Tror faktiskt att ni går ganska kraftigt nedåt också, det faktum att ni går från stereotypiska moderater till att rösta Fi bör väl säga en del.
Dessutom gällande det fetade: poängen var ju ändå inte huruvida det stämmer eller ej utan just det faktum att det kommer upp, du är ju inte först med det liksom och knappast den siste. Nåja, jag har åkern som vän men vi slår er nog på fingrarna här i min lilla by
(Skulle ni ens vara förmögna till att klippa gräset?)
Det "Skandinaviska Hufvudstads" komplexet, vi är större, finare och bättre
Inte bara Norge och Danmark men även Sverige skrattar åt det. Det är tur att ni har er bubbla...
En levande landsbygd (politik) och 08an hade för att vara helt ärlig inte varit ett smack.
Tror faktiskt att ni går ganska kraftigt nedåt också, det faktum att ni går från stereotypiska moderater till att rösta Fi bör väl säga en del.
Dessutom gällande det fetade: poängen var ju ändå inte huruvida det stämmer eller ej utan just det faktum att det kommer upp, du är ju inte först med det liksom och knappast den siste. Nåja, jag har åkern som vän men vi slår er nog på fingrarna här i min lilla by
(Skulle ni ens vara förmögna till att klippa gräset?)Det "Skandinaviska Hufvudstads" komplexet, vi är större, finare och bättre

Inte bara Norge och Danmark men även Sverige skrattar åt det. Det är tur att ni har er bubbla...
Båda våra bilder av Sverige är subjektiv och vi båda kan vara klara med att det inte stämmar överens med varandras och jag säger inte att någon av oss har rätt eller fel.
Att många "byar" i Skåne skulle ha högre status än Stockholm håller jag inte med om, hur attraktiv ett område är desto högre priser är det, simpelt sett. Finns inget område i Skåne eller någonstans som är i närheten av Stockholms priser. Att Stockholm skulle gå ner som stad enligt dig är också subjektiv åsikt när allt annat pekar mot motsatsen.
Hur slår ni i erat område oss på fingrarna? Pga ni är bättre med att jobba med händerna än oss? Förstår inte det resonemanget heller, utveckla gärna. Som sagt så vet jag att de finns många personer i byarna runt om i landet som är smartare än många Stockholmare, dock tror jag både du och jag vet att medel-Stockholmaren är smartare än någon by-bor.
Skämtåsido så har jag nästan bara positivt att säga om Värmland, kanske bara att jag lyckas träffa de enda klippska snubbarna i hela Värmland. Dalarna är dock en helt annan fråga, där har du fan hålor utan dess like
Vi är Skåne, varken mer - varken mindre.