2016-04-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Vi i norrbotten tycker ni är patetiska fjollor som inte kan ta hand om er själv. Fyfan. Kom till Arjeplog ska du få se på manlighet.
Håller med förgående talare, jag är en inlindad stockholmare som faktiskt tror och står för att Stockholmare är smartare människor än majoriteten av resterande befolkningen. Är även ganska övertygad om att det är så. Men om det är något vi har respekt för är det norrlänningar, alldeles för mycket lallande människor i de resterande orter men desto mer norrut du kommer där hittar du bara vettigt folk. Jag har inte hittat många jag kommer överens med från södra Sverige, men diggar 99,9% av alla som kommer från en bit norr om Stockholm. Nästan alla har självinsikt, är ärliga och gör ofta det dom ska. Fler norrlänningar till Stockholm, tack!
Citera
2016-04-12, 23:18
Medlem
spknoises avatar
Värsta folket i Sverige är värmlänningar. Måste erkänna det, trots att man är därifrån själv! Tur man lämnat skitstället som alla narkomaner flyttar till.
Citera
2016-04-13, 10:33
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Vi i norrbotten tycker ni är patetiska fjollor som inte kan ta hand om er själv. Fyfan. Kom till Arjeplog ska du få se på manlighet.

Polarn, börjar förstå ditt problem i astronomiforumet. Men även i Norrland finns det ju universitet och bildat folk, så just det behöver du ju inte ta ut på Stockholm. Närmast har du ett väldigt bra i Luleå. Men Umeå är också bra.
Citera
2016-04-13, 10:49
Medlem
Jellohs avatar
Dom är extremt svenska. Hela mellansverige suger ju men stockholmare är värst. En vacker dag skall jag döda alla. 2 klara, 999 998 kvar...
Citera
2016-04-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Polarn, börjar förstå ditt problem i astronomiforumet. Men även i Norrland finns det ju universitet och bildat folk, så just det behöver du ju inte ta ut på Stockholm. Närmast har du ett väldigt bra i Luleå. Men Umeå är också bra.

Jag är inte din polare. Vad är det i Astronomi forumet? Du pratar i gåtor. Jo tack jag har en Akademisk utbildning. Har pluggat både i Luleå och Umeå. Nu handlar tråden förvisso inte om mig, nu är det bara vad folk säger i Norrbotten om s.k. "Nollåttor" som är relevant här..
Citera
2016-04-13, 20:10
Medlem
Leipreachans avatar
Jag tror de flesta ogillar stockholmare pga av deras attityd gentemot småstadsbefolkning och landsbygden. I Dublin ser man upp till hårt arbetande bönder och är tacksamma för dessa.
Citera
2016-04-13, 22:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Jag har vart i många städer men Stockholm slår allt vad gäller utseende och status. Inte ens städer som är viktigare än Stockholm är folket så stroppiga.

Intressant. Så vilken stad tycker du är viktigare än Stockholm? Ett namn tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Jag tror de flesta ogillar stockholmare pga av deras attityd gentemot småstadsbefolkning och landsbygden. I Dublin ser man upp till hårt arbetande bönder och är tacksamma för dessa.

Du vet väl om att bönder bara är en liten minoritet av alla som inte bor i huvudstäderna? Verkar som att någon här har fördomar.
Citera
2016-04-14, 00:45
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaulW
Håller med förgående talare, jag är en inlindad stockholmare som faktiskt tror och står för att Stockholmare är smartare människor än majoriteten av resterande befolkningen. Är även ganska övertygad om att det är så. Men om det är något vi har respekt för är det norrlänningar, alldeles för mycket lallande människor i de resterande orter men desto mer norrut du kommer där hittar du bara vettigt folk. Jag har inte hittat många jag kommer överens med från södra Sverige, men diggar 99,9% av alla som kommer från en bit norr om Stockholm. Nästan alla har självinsikt, är ärliga och gör ofta det dom ska. Fler norrlänningar till Stockholm, tack!

Istället för att fråga andra varför de hatar er så kan ni ju börja se inåt istället
Citera
2016-04-14, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Istället för att fråga andra varför de hatar er så kan ni ju börja se inåt istället
Så om vi skulle ta 100 slumpmässiga personer från inner-Stockholm och jämföra med 100 personer från någon by utanför Falun så tror du att de ligger på ungefär samma snitt-IQ?

Jag är väl medveten om att de finns många från mindre orter som är bra mycket smartare än många Stockholmare, men om du kollar medel-IQ skulle jag vilja lägga allt jag har på att medel-stockholmaren är smartare än som bor i någon by utanför Falun.
Citera
2016-04-14, 11:15
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Intressant. Så vilken stad tycker du är viktigare än Stockholm? Ett namn tack.

Du vet väl om att bönder bara är en liten minoritet av alla som inte bor i huvudstäderna? Verkar som att någon här har fördomar.

Rätt enkelt. London, Paris, Berlin, Toronto, New York och Dublin för att nämna några av de städer jag varit i. Och ingen av dessa städer har jag blivit så arrogant bemött som man blir i Stockholm. Snarare tvärtom, där är oftast folk intresserade av vem du är och bryr sig inte dugg om man är från en mindre stad eller landet.

Oj, verkligen? Mitt inlägg var att stockholmarna har ett förakt gentemot landsbygdsbefolkningen och yrken som bonde. Att ni ser erat jobb som mycket viktigare och gör mycket mer för landet än vad en "inavlad" bonde gör. Medans i andra städer runt om i världen ser man bönderna som livsviktiga och inte alls som några "undermenschen."
Citera
2016-04-14, 12:54
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaulW
Så om vi skulle ta 100 slumpmässiga personer från inner-Stockholm och jämföra med 100 personer från någon by utanför Falun så tror du att de ligger på ungefär samma snitt-IQ?

Jag är väl medveten om att de finns många från mindre orter som är bra mycket smartare än många Stockholmare, men om du kollar medel-IQ skulle jag vilja lägga allt jag har på att medel-stockholmaren är smartare än som bor i någon by utanför Falun.

Klart att det finns byar där gemene individ är käpp rätt åt helvete men där finns även byar som får 08an att se ut som en bonde. Skåne är ett bra exempel med många byar i högre status än städerna och detta trots att politiken försöker med det motsatta.
En levande landsbygd (politik) och 08an hade för att vara helt ärlig inte varit ett smack.
Tror faktiskt att ni går ganska kraftigt nedåt också, det faktum att ni går från stereotypiska moderater till att rösta Fi bör väl säga en del.

Dessutom gällande det fetade: poängen var ju ändå inte huruvida det stämmer eller ej utan just det faktum att det kommer upp, du är ju inte först med det liksom och knappast den siste. Nåja, jag har åkern som vän men vi slår er nog på fingrarna här i min lilla by (Skulle ni ens vara förmögna till att klippa gräset?)

Det "Skandinaviska Hufvudstads" komplexet, vi är större, finare och bättre
Inte bara Norge och Danmark men även Sverige skrattar åt det. Det är tur att ni har er bubbla...
Senast redigerad av cmbw 2016-04-14 kl. 13:12.
Citera
2016-04-14, 13:43
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Klart att det finns byar där gemene individ är käpp rätt åt helvete men där finns även byar som får 08an att se ut som en bonde. Skåne är ett bra exempel med många byar i högre status än städerna och detta trots att politiken försöker med det motsatta.
En levande landsbygd (politik) och 08an hade för att vara helt ärlig inte varit ett smack.
Tror faktiskt att ni går ganska kraftigt nedåt också, det faktum att ni går från stereotypiska moderater till att rösta Fi bör väl säga en del.

Dessutom gällande det fetade: poängen var ju ändå inte huruvida det stämmer eller ej utan just det faktum att det kommer upp, du är ju inte först med det liksom och knappast den siste. Nåja, jag har åkern som vän men vi slår er nog på fingrarna här i min lilla by (Skulle ni ens vara förmögna till att klippa gräset?)

Det "Skandinaviska Hufvudstads" komplexet, vi är större, finare och bättre
Inte bara Norge och Danmark men även Sverige skrattar åt det. Det är tur att ni har er bubbla...

Detta försökte jag förklara i mina andra inlägg. De verkar lida av extremt storhetsvansinne att Stockholm är Nordens mittpunkt för att de har några hundratusen mer än andra städer.
Stockholmarna har genom historien föraktat folk som vågar bli skitiga under naglarna och ser ner på folk som inte hänger på söder och dricker cafe latte eller hänger på Östermalm och dricker dyrt champagne.

Status viktigare än personlighet.

I andra nordiska städer är det mer indivudialistiskt och folk bryr sig inte vem du är eller hur du ser ut.
Senast redigerad av Leipreachan 2016-04-14 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in