2016-04-14, 20:11
Medlem
Hackkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Provat att koppa in den med USB till iTunes. Ofta kommer det då upp vad telefonen heter, typ "Anders iPhone"

Problemet är att jag varken äger eller haft en apple någonsin.
Så jag kommer inte in i Itunes.
Men får leta på någon Polare som har det och testa!
Citera
2016-04-14, 21:15
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackke
Problemet är att jag varken äger eller haft en apple någonsin.
Så jag kommer inte in i Itunes.
Men får leta på någon Polare som har det och testa!
På riktigt? Ladda ner iTunes -> koppla in telefonen i datorn -> klart.
Har du ens provat?
Citera
2016-04-14, 21:15
Medlem
DIdes avatar
Det kan inte vara så enkelt att hackke helt enkelt har stulit en telefon och nu försöker få hjälp med att låsa upp den?

Hackke har i en tidigare tråd haft problem med att "hans" z1 blivit låst av en kompis och begärt hjälp med att låsa upp även den telefonen...hmm
Senast redigerad av DIde 2016-04-14 kl. 21:18.
Citera
2016-04-14, 21:18
Medlem
Det som är märkligt med den här historien är att du skriver att den inte har något internet? varenda abonnemang och nästan vartenda kontaktkort har idag internet, knappast troligt att Greta som är född när Titanic sjönk har en ny Iphone med ett extremt gammalt kontaktkort som hon klipp själv?
Citera
2016-04-14, 21:27
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bureksson
Det som är märkligt med den här historien är att du skriver att den inte har något internet? varenda abonnemang och nästan vartenda kontaktkort har idag internet, knappast troligt att Greta som är född när Titanic sjönk har en ny Iphone med ett extremt gammalt kontaktkort som hon klipp själv?
Jävlig skum historia detta, inte sannolik för fem öre. Men en trolig förklaring till att telefonen inte har Internet är ju på grund av att ts stängde av den och sedan när han satte igång den igen krävs det en pinkod för åtkomst/täckning.
Citera
2016-04-14, 21:31
Medlem
Skrevs det inte att den var "icloud-låst"? Dvs ägaren saknar sin telefon och har låst den via icloud, då funkar inget nätverk.
Citera
2016-04-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Jävlig skum historia detta, inte sannolik för fem öre. Men en trolig förklaring till att telefonen inte har Internet är ju på grund av att ts stängde av den och sedan när han satte igång den igen krävs det en pinkod för åtkomst/täckning.

De var ju låst med kod och hade 71% i batteri, så någon omstart lär han väl inte ha gjort
Citera
2016-04-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppsordin
Skrevs det inte att den var "icloud-låst"? Dvs ägaren saknar sin telefon och har låst den via icloud, då funkar inget nätverk.

Har telefonen blivit klippt via iCloud så får man inte upp pinkod utan meddelande om att den är låst.
Citera
2016-04-14, 22:24
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
På riktigt? Ladda ner iTunes -> koppla in telefonen i datorn -> klart.
Har du ens provat?

Hur ska han koppla in den i datorn tänkte du om han inte äger några Apple-produkter?
Citera
2016-04-14, 23:13
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Hur ska han koppla in den i datorn tänkte du om han inte äger några Apple-produkter?
Visserligen, men ifall man verkligen vill ta reda på ''ägaren'' går man iväg och köper en sladd för under hundringen...
Men på riktigt ts, du har en jävla fantasi i alla fall.

Några andra av ts trådar:
(FB) Kommer ej ihåg Skärmlås på Sony Z1
(FB) Hjälp att ta bort Administratörslösenord Acer?
(FB) Hur går jag till väga för att byta uppbrutet tändningslås?
(den sista kanske inte behöver betyda så mycket egentligen, vad vet jag)
Citera
2016-04-15, 00:03
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det kan inte vara så enkelt att hackke helt enkelt har stulit en telefon och nu försöker få hjälp med att låsa upp den?

Hackke har i en tidigare tråd haft problem med att "hans" z1 blivit låst av en kompis och begärt hjälp med att låsa upp även den telefonen...hmm
100%.

Man lämnar in upphittade mobiler till polisen, det är så ägaren får tillbaka den. Vill man inte att ägeren ska få tillbaka mobilen går man inte heller till polisen.
Citera
2016-04-15, 00:31
Medlem
Hackkes avatar
*Uppdatering

Ni kan trolla eller tvivla på mig hur mycket ni vill.

Det enda jag vill veta är vem som äger mobilen.

Förstår inte varför folk fortfarande tror att jag vill in i någon mobil jag snott när det är helt omöjligt på en Iphone 6s plus?

Hur osannolikt detta än låter så är detta sanning till 100%.

Har nu haft på mobilen i flera dagar och ingen har varken ringt till den eller skickat sms.
Det är minst lika osannolikt att någon tappar en iphone 6s och sen hör man inte av sig?

Alternativet som är kvar som jag vet just nu är att kolla upp den på Itunes, så jag får helt enkelt leta på någon polare med rätt kabel för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in