2016-04-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackke
Om det nu är så att det varit någon i min lägenhet utan min kännedom så är det absolut inte det första JAG gör att gå och lämna in den till Polisen.
(Där den kan ligga i 3 månader om ingen gör anspråk på den)

Men det är ju bara jag.
Du gör så klart som du vill, jag redogjorde bara för svensk lag. Den gäller dig också, om du nu bor i Sverige.
Citera
2016-04-13, 23:02
Medlem
morkfromorks avatar
Har den bluetooth på? (symbol överst på skärmen), kolla med en annan telefon vilket namn den anger... en standard iphone heter typiskt 'Mork Morkssons Iphone'...
Citera
2016-04-14, 08:38
Medlem
Mosebys avatar
Hur går det?

Lättaste vore ju mer Siri, men konstigt om det inte går bara för du inte har internet. Väldigt märkligt enligt mig
Citera
2016-04-14, 11:10
Medlem
Fråga Siri "whats my name?"
Siri talar då om vad ägaren heter om hen nu har skrivit in sitt nummer antingen i icloud eller direkt i telefonen
Citera
2016-04-14, 11:27
Medlem
Det kommer väl samtal/SMS till den. Bara ringa tillbaka till det nummer som kommer upp och fråga.
Citera
2016-04-14, 12:44
Bannlyst
Citat:
*Uppdatering

Jag har nu testat att Swipe'a höger på mobilen och tryckt på "Nödsituation" och det finns inget medicinskt id där.

Jag har även testat Siri men det kommer upp att Siri inte går att användas utan internet.

Jag har gått in på https://www.icloud.com/activationlock och får upp; Aktiveringslås: PÅ

Uppdatering 2*

En annan konstig sak är att högst upp i högra hörnet så är den ställd med Larm man ser tydligt en klocksymbol.
Och första gången jag upptäckte mobilen så började den ringa kl 8.00 på morgonen och sedan dagen efter när jag låtit den varit på så ringde den igen kl 8.00 på morgonen.
Vilket jag tycker tyder på att den verkligen måste hamnat där i soffan dagen innan jag vaknade upp av larmet.
(Och larmet ringer konstant tills man stängt av det)

Alltså larmet ringde Torsdagsmorgon och då har den hamnat här på Onsdagen? Och det var en helt vanlig jobb Onsdag för mig och senast någon var i min lägenhet var Fredag veckan innan.

Ja jag fattar fortfarande ingenting.
Har du provat att ringa någon i telefonboken eller i samtalslpggen?
Citera
2016-04-14, 12:47
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Jag kommer inte in i mobilen den är låst med kod..

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Har du provat att ringa någon i telefonboken eller i samtalslpggen?

...
Citera
2016-04-14, 13:36
Medlem
Hackkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Lämna in den till polisen så blir den din om ingen gör anspråk på den.

Citat:
Ursprungligen postat av 0la
Det kommer väl samtal/SMS till den. Bara ringa tillbaka till det nummer som kommer upp och fråga.
Du tror inte jag hade nämnt om det kommit samtal/sms till den?

Mobilen har inte gjort ifrån sig ett ljud sen jag hittade den förutom Larmet
Citera
2016-04-14, 13:54
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Bara det verkar ju väldigt märkligt. Har någon tappat bort den/blivit av med den, så borde de ju försöka ringa till den om inte annat.

Du får väl lämna in den till polisen eftersom ingen du känner verkar vilja kännas vid den.
Citera
2016-04-14, 14:11
Medlem
Lämna in den till polisen.
Citera
2016-04-14, 14:21
Medlem
Citat:
Det här är riktigt vrickat....
Jag vaknar plötsligt upp att något tjuter..lyckas tillslut inse att det kommer från min soffa. Där till min stora förvåning ligger en helt ny Iphone 6s med 71% batteri och med larm ställt 8.00.
Jag har haft 4 kompisar i min lägenheten på en 3veckors period bakåt i tiden. Ingen saknar en Iphone 6..
Jag brukar sova med balkongdörren öppen..

Hur får jag reda på vem ägaren till denna Iphonen är?
Jag kommer inte in i mobilen den är låst med kod..
Jag har ringt Telia då det satt i Telia simkort i telefonen..men dom kunde varken hjälpa mig med siffrorna som fanns på kortet eller imei siffrorna till mobilen som jag gav dom.

Börjar bli lite lätt intresserad på att veta vems den är och hur den hamnat i min soffa.

Ni som är brydd varför telefonen inte ringer eller får sms är nog av den anledningen att TS tagit ur kortet o blir då pin låst när han stoppar tillbaka det
Citera
2016-04-14, 15:43
Medlem
jackflashs avatar
Citat:

Provat att koppa in den med USB till iTunes. Ofta kommer det då upp vad telefonen heter, typ "Anders iPhone"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in