2016-04-13, 19:00
Bannlyst
Han går ofta på möten, säkert flera gånger i veckan vanligtvis. de åker på "konferens" och liknande.

nej, du ska inte tala för vad andra tror. ta ansvar för din egna tro istället.
Citera
2016-04-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Jag skriver inger som inte har stöd i Guds ord Bibeln

Jodå, du citerar en massa rappakalja som dina bibelcitat är inlindade i. Du skriver knappt en rad som du inte copy/paste:at rakt av. Utan att ange källan.
Citera
2016-04-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Han går ofta på möten, säkert flera gånger i veckan vanligtvis. de åker på "konferens" och liknande.

nej, du ska inte tala för vad andra tror. ta ansvar för din egna tro istället.

Som sagt fråga hur ofta han "går i tjänsten" alltså hur många timmar h-n gör i månaden.
Citera
2016-04-13, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Som sagt fråga hur ofta han "går i tjänsten" alltså hur många timmar h-n gör i månaden.
glöm det.

jag vet att han är ett "aktivt" såkallat vittne och det har han varit i många år och han är inte rädd för mig. tvärtom.
Citera
2016-04-13, 23:20
Medlem
Citat:

Runt 70
Citera
2016-04-13, 23:22
Medlem
Citat:
Jodå, du citerar en massa rappakalja som dina bibelcitat är inlindade i. Du skriver knappt en rad som du inte copy/paste:at rakt av. Utan att ange källan.

Källan är alltid Guds ord Bibeln.
Citera
2016-04-14, 00:10
Medlem
Citat:
Källan är alltid Guds ord Bibeln.

Det säger du?
Fetstilt här har du inte skrivit ett ord själv, hela inlägget är copy/paste:at rakt av från jw.org, halva meningar ur Bibeln skarvas med meningar från andra ställen. Med lite tillägg så blir det hela stycken. Relevansen att läsa Bibeln på detta sätt är ...

Citat:
Hur visar sig Jesus för dig? En högst seriös fråga:

(Johannes 14:21) Den som har mina bud och håller dem, han är den som älskar mig. Den i sin tur som älskar mig, han skall bli älskad av min Fader, och jag skall älska honom och skall tydligt visa mig för honom.”

9 Det dyrbaraste vi kan äga är Jehovas och hans Sons, Kristi Jesu, kärlek. Men vi måste göra något för att bli föremål för denna kärlek.
Den där sista kvällen tillsammans med sina lärjungar sade Jesus:
”Den som har mina bud och håller dem, denne är den som älskar mig.
Den i sin tur som älskar mig, han skall bli älskad av min Fader, och jag skall älska honom och skall tydligt visa mig för honom.” (Johannes 14:21)

Eftersom vi uppskattar vårt förhållande till Gud och hans Son, lyder vi med glädje deras bud.

Detta inbegriper att lyda det nya budet att visa självuppoffrande kärlek och också den befallning som Kristus gav efter sin uppståndelse om
”att predika för folket och att grundligt vittna” och att bemöda sig om att ”göra lärjungar” av dem som tar emot de goda nyheterna. (Apostlagärningarna 10:42; Matteus 28:19,*20)

Det skulle inte vara till ära för Jesus om vi var med vid gudstjänster eller mässor, kanske rentav flera gånger i veckan, och sedan under resten av veckan inte levde i enlighet med det han lärde. Jesus sade: ”Den som har mina bud och håller dem, denne är den som älskar mig. Den i sin tur som älskar mig, han skall bli älskad av min Fader.” — Johannes 14:21, 23; 15:10.
Senast redigerad av Jhwh 2016-04-14 kl. 00:21.
Citera
2016-04-14, 00:23
Medlem
Citat:
Runt 70
Hur "vet" du det?
Citera
2016-04-14, 00:26
Medlem
Citat:
Runt 70

Borde vi inte, för en gång skull, vara överens här?
(FB) Är Bibeln sann ?
Citera
2016-04-14, 07:48
Medlem
Sagspans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
glöm det.

jag vet att han är ett "aktivt" såkallat vittne och det har han varit i många år och han är inte rädd för mig. tvärtom.

Du har fel, jag har också rätt bra insyn, ett aktivt "vittne" skulle vare sig umgås med dig och än mindre "filosofera" med dig. Fast ni blir ju ett bra team, lite som dum dummare på steroider...
Citera
2016-04-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagspan
Du har fel, jag har också rätt bra insyn, ett aktivt "vittne" skulle vare sig umgås med dig och än mindre "filosofera" med dig. Fast ni blir ju ett bra team, lite som dum dummare på steroider...

Det stämmer inte, du har inte "rätt bra insyn", det är du och vissa andra som är "dum dummare på steroider", det är sorgligt att se.
Citera
2016-04-14, 12:18
Medlem
Vilket är mest fullkomligt, alternativ 1. eller 2.?

1. Att inte låta någon bok innehålla hela sanningen om Gud.
2. Att låta sanningen finnas i en bok som konkurrerar med allsköns mänskliga fantasier om att bli accepterad som den ultimata sanningen av människorna.

Om sanningen är så fantastisk att den är svår att tro på enbart via hörsägen, innan Gud själv träder fram och bevisar den, vilket är då bäst för människorna?

Enligt 1. Att ingen har rätt och att alla därför måste ödmjuka sig och acceptera att de inte haft sanningen oavsett vad de tidigare trott på. Att alla goda människor från hela världen blir frälsta oavsett religion eller inte.

Enligt 2: Att några få har rätt och kan säga "se, vi hade rätt och ni hade fel". Att därför alla människor som inte trodde på det rätta fantastiska budskapet blir underkända.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2016-04-14 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in