Citat:
Ursprungligen postat av
Benon
Källan är alltid Guds ord Bibeln.
Det säger du?
Fetstilt här har du inte skrivit ett ord själv, hela inlägget är copy/paste:at rakt av från jw.org, halva meningar ur Bibeln skarvas med meningar från andra ställen. Med lite tillägg så blir det hela stycken. Relevansen att läsa Bibeln på detta sätt är ...
Citat:
Hur visar sig Jesus för dig? En högst seriös fråga:
(Johannes 14:21) Den som har mina bud och håller dem, han är den som älskar mig. Den i sin tur som älskar mig, han skall bli älskad av min Fader, och jag skall älska honom och skall tydligt visa mig för honom.”
9 Det dyrbaraste vi kan äga är Jehovas och hans Sons, Kristi Jesu, kärlek. Men vi måste göra något för att bli föremål för denna kärlek.
Den där sista kvällen tillsammans med sina lärjungar sade Jesus: ”Den som har mina bud och håller dem, denne är den som älskar mig.
Den i sin tur som älskar mig, han skall bli älskad av min Fader, och jag skall älska honom och skall tydligt visa mig för honom.” (Johannes 14:21)
Eftersom vi uppskattar vårt förhållande till Gud och hans Son, lyder vi med glädje deras bud.
Detta inbegriper att lyda det nya budet att visa självuppoffrande kärlek och också den befallning som Kristus gav efter sin uppståndelse om ”att predika för folket och att grundligt vittna” och att bemöda sig om att ”göra lärjungar” av dem som tar emot de goda nyheterna. (Apostlagärningarna 10:42; Matteus 28:19,*20)
Det skulle inte vara till ära för Jesus om vi var med vid gudstjänster eller mässor, kanske rentav flera gånger i veckan, och sedan under resten av veckan inte levde i enlighet med det han lärde. Jesus sade: ”Den som har mina bud och håller dem, denne är den som älskar mig. Den i sin tur som älskar mig, han skall bli älskad av min Fader.” — Johannes 14:21, 23; 15:10.