2016-04-12, 21:22
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Trevligt att läsa att mitt tips uppskattas, trots att min musiksmak är under all kritik.
Ett annat band som spelar liknande musik är Zwartplaag, lämpligt nog har de gjort en split med Faagrim.

Angående Soulside Journey så är det inte bra death metal enligt mig.
Jag föredrar de svenska death metal-banden tidigt 90-tal.
Jämför Soulside Journey med Like an Everflowing Stream så är det en stor skillnad i kvalitet.

Blodulv var i min smak. Spelade en random låt från Youtube (Desolate) och gillade det direkt.
Oftast är det så att man hör första sekunderna och gillar ljudbilden, då vet man att man gillar det man lyssnar på.

NS : Zwartplaag - Nachtkwaad
https://www.youtube.com/watch?v=OlIxq7LWjno

Håller med om Soulside Journey. Verkligen försökt gillat den då det de släppte efter den ju är enormt bra men det går tyvärr inte. Sen är jag inget Fan av döds i allmänhet.

Gillar du en låt med Blodulv lär du gilla allt. Tanka Wehrkraft som sagt så får du det bästa av det mesta. Pagan Panzer är en fin EP också.

Vet att en av medlemmarna har ett dåligt amvientprojekt, men vore kul att veta mer om Blodulv som är synnerligen hemliga.
Citera
2016-04-12, 22:32
Medlem
monolithics avatar
Som vanligt levererar den här tråden. Folk tycker Soulside Journey är en dålig platta för att i nästa andetag hylla Blodulv, urtypen av stereotypisk black metal som är helt intetsägande. Visste inte ens att det fanns folk som lyssnade på dom fortfarande.

Håller dock med om att Like an Everflowing Stream är överlägset bättre, men det är ju inte en så schysst jämförelse eftersom det är typ världens bästa dödsmetallplatta.

NP: Bak De Syv Fjell - From Haavardstun
Älskar den här sjuan. <3
Citera
2016-04-13, 12:36
Medlem
trewqs avatar
The Infernal Sea - The Great Mortality

Brittisk BM, riktigt bra enligt mig och har inte tidigare nämnts i tråden.

http://bravewords.com/news/the-infernal-sea-the-great-mortality-album-streaming-in-full

samt nya EP:n Tombs - All Empires Fall

http://www.metalinjection.net/av/full-album-stream/tombs-streaming-pummeling-new-ep-all-empires-fall
Senast redigerad av trewq 2016-04-13 kl. 13:01.
Citera
2016-04-13, 14:31
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Håller med om Soulside Journey. Verkligen försökt gillat den då det de släppte efter den ju är enormt bra men det går tyvärr inte. Sen är jag inget Fan av döds i allmänhet.

Gillar du en låt med Blodulv lär du gilla allt. Tanka Wehrkraft som sagt så får du det bästa av det mesta. Pagan Panzer är en fin EP också.

Vet att en av medlemmarna har ett dåligt amvientprojekt, men vore kul att veta mer om Blodulv som är synnerligen hemliga.

Jag tankade hem allt med Blodulv från min favorittracker.
Har lyssnat på bandet hela natten.
Gillar II mest, men allt är bra.

På tal om trummor och trummisar så är Ardraos från Peste Noire den näst bästa jag hört.
Bästa trummisen är Darkside.

Ardraos soloprojekt Sühnopfer släppte den bästa skivan 2014. (Offertoire).
Hypermelodisk ultrasnabb black metal med grymma trummor.
Produktionen är bra, man hör alla instrument.

NS : Sühnopfer - Offertoire
https://www.youtube.com/watch?v=xDSM0UOA280
Citera
2016-04-13, 21:11
Medlem
Glantons avatar
Lyssnat en del på Saiva och låten Sjiedvárre eftersom den ligger som en split med Grift. Aldrig hört Saiva innan och trodde att det skulle vara något slags mumbojumbo som typ Draugurinn eller Forndom. Men tji fick jag.
Istället blev det karg och kall naturromantik klädd i frost. Jävligt bra band, i alla fall om man bara går på nämnda låt. Ska gräva i EP'n Finnmarkens folk och se vart det landar.

Nämnas bör att även Skarptättaren med Grift var skitbra. Dock inte på Syner-nivå. Stod förresten och tjöt i skogen häromdagen med Syner i lurarna. Black metal blir knappast vackrare.
Citera
2016-04-13, 21:34
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Märkligt om det skulle vara ett publicitetstrick från Batushka.
Vad tjänar Batushka på att ställa in spelningar ?
Batushka hade fått bättre publicitet om de genomfört spelningen och det blev ett blodbad istället.

Det handlar naturligtvis om ryktesspridning. Likt Cannibal Corpse tjänade massor i publicitet på att bli förbjudna i Tyskland, eller Nergals rättegång i Polen kan Batushka tjäna på att bli "förbjudna" i Ryssland. Men jag vet inget om det egentligen. Tyckte bara det kändes underligt på något sätt när jag läste deras uttalande.
Citera
2016-04-13, 22:22
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Som vanligt levererar den här tråden. Folk tycker Soulside Journey är en dålig platta för att i nästa andetag hylla Blodulv, urtypen av stereotypisk black metal som är helt intetsägande. Visste inte ens att det fanns folk som lyssnade på dom fortfarande.

Soulside Journey och även ABITNS är ingenting mot de tre efterföljande fullkomligt strålande plattorna. Kanske lite därför den haft en extra tuff uppgift att fastna hos mig.

Blodulv är den perfekta blandningen av Ildjarn, Dark Tribe och hederlig vanlig Black Metal. Totalt utan krusiduller och onödigt skit. De har snarare eliminerat intetsägande inslag av trams, något som annars är populärt nu för tiden.
Citera
2016-04-14, 23:03
Medlem
Glantons avatar
Jag tror att Blodulv består av folk från Bestial mockery. Ungefär samma låga nivå på banden, och bägge är väl från Uddevalla-trakten. Ett konstant misslyckande att leverera djup och atmosfär.
Även Sühnopfer är ett dåligt band tycker jag. Trixigt och påhittigt trumspel och snabba glada slingor. Kass sång och noll känsla.

Som plåster på såren tillägnas kvällen till att ära döden med Nåstronds Toteslaut.
Citera
2016-04-14, 23:39
Medlem
eddiessons avatar
Åsikter om Repugnant?

Bra är det.
Senast redigerad av eddiesson 2016-04-14 kl. 23:58.
Citera
2016-04-15, 17:25
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Jag tror att Blodulv består av folk från Bestial mockery. Ungefär samma låga nivå på banden, och bägge är väl från Uddevalla-trakten. Ett konstant misslyckande att leverera djup och atmosfär.

Att grabbarna i Bestial Mockery skulle ligga bakom låter ju inte orimligt nej. BM som jag för övrigt tycker är ett riktigt skitband. Men om det inte spritter i starkölstarmen när du hör Blodulv-kängor som Helveteshänder, Stronghold, Desolate, Karmafrost och Svart Mark - ja då har du inte barnasinnet kvar för fem öre!

NP: VI - De Praestigiis Angelorum

Ja, då ska vi se vad detta All Star-band(?) har i görningen denna gång. tycker personligen inte att deras tidigare släpp varit lika bra som Antaeus eller ens Aosoth.
Citera
2016-04-15, 17:43
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Soulside Journey och även ABITNS är ingenting mot de tre efterföljande fullkomligt strålande plattorna. Kanske lite därför den haft en extra tuff uppgift att fastna hos mig.

Blodulv är den perfekta blandningen av Ildjarn, Dark Tribe och hederlig vanlig Black Metal. Totalt utan krusiduller och onödigt skit. De har snarare eliminerat intetsägande inslag av trams, något som annars är populärt nu för tiden.

Nja, tycker snarare bara Transilvanian Hunger och (särskilt) Panzerfaust når nära den klass ABITNS är uppe i.

Citat:
Ursprungligen postat av eddiesson
Åsikter om Repugnant?

Bra är det.

Epitome of Darkness är definitivt en av mina favoritdm-skivor någonsin. Synd att det inte verkar bli något mer, åtminstone vad jag vet?
Citera
2016-04-16, 00:53
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiesson
Åsikter om Repugnant?

Bra är det.

Skitbra, tråkigt att det troligen inte kommer komma något mer från dom inom en snar framtid iallafall

nu spelas: Panphage, det jag kan hitta på nätet måste försöka få händera på en kasset en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in