2016-04-13, 14:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jag håller med om att vissa flygrutter ställer till bryderi hos flat earthers, medan vissa andra flygrutter bekräftar vår teori. Men bevisen för en platt jord är för mig och många andra väldigt övertygande. Att dagens flat earthers redan nu, efter ca ett års forskning, skulle ha tillgång till en helt korrekt karta över den platta Jorden med helt korrekta avstånd osv är tveksamt. Det finns ett flertal aspekter som ännu behöver undersökas mera ingående.

Enbart argumentet om flygrutterna räcker därför inte för att övertyga mig personligen om en rund jord. Det finns så mycket annat som tyder på att den är platt och stationär precis så som vi upplever den att vara i våra dagliga liv.

Vi som bor vid havet är knappast benägna att hålla med dig - vi ser ju båtar försvinna under horisonten dagligdags och ärligt talat finner jag det fascinerande att ni är så många som aldrig verkar ha besökt en kust....
Citera
2016-04-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Baumgartners ballong samt ballongen i diett första klipp är inte ens 10% så högt upp som ISS...
Jag redovisade bara fakta om ISS samt filmen du ifrågasatte - att du nu hittar på nya konspirationer för att slippa ta in denna fakta är ju bara sorgligt - om än förväntat..

Delade med mig av lite tankar som jag fick när jag funderade över detta. Ta det som ett förslag bara. Menar inte att min teori behöver stämma exakt, men jag är intresserad av ämnet och söker svar. Vägen dit går bl a genom tankeprocesser i kombination med att man undersöker och jämför de fakta och uppgifter som finns. Att NASA visar upp fejkade bilder behöver vi dock inte tvivla på. Det är ju något som de själva till och med erkänner.
Citera
2016-04-13, 14:53
Medlem
Citat:
Vi som bor vid havet är knappast benägna att hålla med dig - vi ser ju båtar försvinna under horisonten dagligdags och ärligt talat finner jag det fascinerande att ni är så många som aldrig verkar ha besökt en kust....

Tror du på allvar att flat earthers aldrig har besökt en kust?
Citera
2016-04-13, 14:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tror du på allvar att flat earthers aldrig har besökt en kust?

Jag vet inte, jag har bara svårt att förstå hur någon kan ha sett en båt försvinna över horisonten och sen på allvar påstå att jorden skulle vara platt.. Menar du att det kanske är en grop i vattnet just där eller hur får ni ihop det?
Citera
2016-04-13, 15:05
Medlem
Citat:
Jag vet inte, jag har bara svårt att förstå hur någon kan ha sett en båt försvinna över horisonten och sen på allvar påstå att jorden skulle vara platt.. Menar du att det kanske är en grop i vattnet just där eller hur får ni ihop det?

Vi har redan varit inne på detta flera gånger tidigare. Båtarna ser ut att försvinna bakom en kurva men om man zoomar in tillräckligt långt med en kamera så ser man hela båten igen. På havet går det vågor som skymmer sikten ibland. Olika naturliga fenomen i luften kan påverka vad man ser på långt håll osv. Jag har varit vid kusten flera gånger och vad jag då alltid har sett är en platt horisont.
Citera
2016-04-13, 15:06
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men bevisen för en platt jord är för mig och många andra väldigt övertygande.

Det finns självklart inga bevis för att jorden är platt.

Citat:
Att dagens flat earthers redan nu, efter ca ett års forskning, skulle ha tillgång till en helt korrekt karta över den platta Jorden med helt korrekta avstånd osv är tveksamt. Det finns ett flertal aspekter som ännu behöver undersökas mera ingående.
Det har "forskats" runt en plattjord och geocentrism sedan medeltiden - redan då var katolska kyrkan upprörd över att deras världsbild inte stämde. Och kalla det inte forskning - forskning görs enligt vetenskapliga metoder. Det plattjordare håller på med är pseudovetenskap och roliga timmen.

Citat:
Enbart argumentet om flygrutterna räcker därför inte för att övertyga mig personligen om en rund jord.
Det finns hur många bevis som helst för att jorden är en sfär.
Citera
2016-04-13, 15:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vi har redan varit inne på detta flera gånger tidigare. Båtarna ser ut att försvinna bakom en kurva men om man zoomar in tillräckligt långt med en kamera så ser man hela båten igen. På havet går det vågor som skymmer sikten ibland. Olika naturliga fenomen i luften kan påverka vad man ser på långt håll osv. Jag har varit vid kusten flera gånger och vad jag då alltid har sett är en platt horisont.

fast det är ju en lögn vilket du kan se själv om du faktiskt åker till kusten med en kikare...
Citera
2016-04-13, 15:30
Bannlyst
Citat:
Har du provat att kolla med ett teleskop efter att dom försvunnit?
Citera
2016-04-13, 15:48
Medlem
Citat:
Jag håller med om att vissa flygrutter ställer till bryderi hos flat earthers, medan vissa andra flygrutter bekräftar vår teori. Men bevisen för en platt jord är för mig och många andra väldigt övertygande. Att dagens flat earthers redan nu, efter ca ett års forskning, skulle ha tillgång till en helt korrekt karta över den platta Jorden med helt korrekta avstånd osv är tveksamt. Det finns ett flertal aspekter som ännu behöver undersökas mera ingående.

Enbart argumentet om flygrutterna räcker därför inte för att övertyga mig personligen om en rund jord. Det finns så mycket annat som tyder på att den är platt och stationär precis så som vi upplever den att vara i våra dagliga liv.

Nu vet jag inte vilken gång i ordningen jag sagt att FORSKNING inte är att kolla Youtube eller läsa obskyra webbsidor.

Om du anser att du forskar leder det till att en helt ny värld presenteras, med ny astronomi, matematik,, planeternas förhållande, varför flygindustrin, gravitation ljugit osv etc.

Eller målet att enbart ifrågasätta dagen sfäriska jord.

Om det är en ny teori ni ska presentera så vänta dig en storm av frågor, detta är en värld sensation.
Citera
2016-04-13, 15:53
Medlem
Citat:
Båtarna ser ut att försvinna bakom en kurva men om man zoomar in tillräckligt långt med en kamera så ser man hela båten igen.

Om detta stämmer så är det naturligtvis något som det finns bevis för? Med tanke på hur enkelt det skulle vara att bevisa menar jag?
Citera
2016-04-13, 16:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hävdar du att "ner är alltid inåt mot jordens mitt" så tar du för givet att gravitationsteorin stämmer och att jorden är en snurrande "boll".

Gravitation är egentligen densitet.

Om ett objekts densitet är lägre än omgivande luft eller vatten så stiger objektet. Om ett objekts densitet är högre än omgivande luft eller vatten så sjunker det.

Vad är det för kraft som får objekten att sjunka? Vad är det som drar stenen ned genom vattnet?

Vetenskapen har ett namn på kraften och vetenskapen har dessutom en formel för hur man räknar ut kraften.

Densitet definieras som massa per volym. Varken massa eller volym kan förflytta något. Inte heller kvoten mellan massa och volym är speciellt bra på att flytta prylar.
Senast redigerad av madtop 2016-04-13 kl. 16:04.
Citera
2016-04-13, 16:24
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Och jag har redan postat länken för dig som reder ut detta fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in