Citat:
Ursprungligen postat av
JustBecause
Ju snabbt rör sig ljuset på den platta jorden?
Om det rör sig lika snabbt som vetenskapen visar dvs ca 300 000 km/s - varför tar det ca 2,5 sekund för en laserstråle att studsa på månen, om den nu skulle vara projicerad på en stor jävla glaskupol några 100 km över huvudena på oss?
Jag kan inte smälta detta, absurditeten i denna teori är enorm

Som jag sa i chemtrail-tråden brukar sånt här vara uppenbart redan från de första sidorna i såna här trådar. Det går alltså inte
fortsätta ställa relevanta vetenskapliga frågor, det är lönlöst med de här människorna, utan man får istället försöka ta ett helikopter-perspektiv.
Du har den ursprungliga tesen att jorden är platt, kommer du med ett fantastiskt motargument som är i linje med allt vi vet om naturlagar och vetenskapliga upptäckter så kommer du till slut upptäcka att det spårar ur i
tyckande som inte har något med den vetenskapliga metoden att göra.
Om du har en teori(hypotes torde vara ett bättre ord här faktiskt, teori är seriöst inom vetenskapen) ska den kunna göra
förutsägelser och den som framför den bör febrilt leta
själv efter exempel som
motbevisar hypotesen. Ett enda exempel som motbevisar din hypotes och du bör revidera din hypotes och göra nya antaganden. Då följer man den vetenskapliga metoden och är samtidigt intellektuellt ärlig mot sig själv.
Det är för mig helt otroligt hur dessa trådar kan växa till så här många sidor. Den intellektuella oärligheten hos många användare här måste vara enorm för att detta skall hända och tillåtas fortgå.
//CrimsonIdol