Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Jag håller med om att vissa flygrutter ställer till bryderi hos flat earthers, medan vissa andra flygrutter bekräftar vår teori. Men bevisen för en platt jord är för mig och många andra väldigt övertygande. Att dagens flat earthers redan nu, efter ca ett års forskning, skulle ha tillgång till en helt korrekt karta över den platta Jorden med helt korrekta avstånd osv är tveksamt. Det finns ett flertal aspekter som ännu behöver undersökas mera ingående.
Enbart argumentet om flygrutterna räcker därför inte för att övertyga mig personligen om en rund jord. Det finns så mycket annat som tyder på att den är platt och stationär precis så som vi upplever den att vara i våra dagliga liv.
Nu vet jag inte vilken gång i ordningen jag sagt att FORSKNING inte är att kolla Youtube eller läsa obskyra webbsidor.
Om du anser att du forskar leder det till att en helt ny värld presenteras, med ny astronomi, matematik,, planeternas förhållande, varför flygindustrin, gravitation ljugit osv etc.
Eller målet att enbart ifrågasätta dagen sfäriska jord.
Om det är en ny teori ni ska presentera så vänta dig en storm av frågor, detta är en värld sensation.