2016-04-10, 17:59
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
100% säker? Det kan bero på helt andra saker, behöver inte ens vara relaterat till elvanse.
Sett dig ge råd om elvanse i andra trådar, som har varit minst sagt tveksamma.. och ser man till vissa saker du skrivit i denna tråd så kanske du bör ta det lilla lugna med att ge folk råd.

Nej Elvanse gör dig uttorkad väldigt snabbt och det var även första gången han testade medicinen och det är en av de vanligaste biverkningarna som man kan få om man inte dricker nog vätska är ganska så säker på att det är uttorkning
Citera
2016-04-10, 21:39
Medlem
xaks avatar
Har nu testat Elvanse 3-4 gånger. Första gången delades en 70mg med en kompis, i snoken. Som väntat ingen effekt.

Nu dom igår tog jag två stycken alltså 140mg direkt, och kände mig lite speedad, men ändå fruktansvärt "normal" alltså som när man bara mår OK av sig självt.

Känner ju att det är bra mycket mer rus i Metamina eller är det inbillning?
Citera
2016-04-10, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xak
Har nu testat Elvanse 3-4 gånger. Första gången delades en 70mg med en kompis, i snoken. Som väntat ingen effekt.

Nu dom igår tog jag två stycken alltså 140mg direkt, och kände mig lite speedad, men ändå fruktansvärt "normal" alltså som när man bara mår OK av sig självt.

Dom fungerar helt olika och elvanse är nog den sämsta drogen om du ska ha ett sk rus pga att det är en "prodrug".
Citera
2016-04-10, 23:03
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:

Elvanse är gjord så du inte ska kunna få rus av den. Givetvis går det men den är gjord för att försvåra detta. Metamina går det betydligt enklare med.
Citera
2016-04-11, 07:15
Bannlyst
Hur många är det som får 120mg-150mg eller mer utskrivet?
Citera
2016-04-11, 18:02
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:

Liset måste lösas bort i levern till dexamfetamin så det var inte så konstigt att ni inte fick effekt, testa oralt då det är det enda som funkar.
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Elvanse är gjord så du inte ska kunna få rus av den. Givetvis går det men den är gjord för att försvåra detta. Metamina går det betydligt enklare med.
men vadå inte ett rus? Minsta lilla sinnesförändring gjord av en substans är ett rus, frågan är vad för slags rus det ger. Jag vart helt klart påverkad efter att min kropp gjort av sig med lisdexamfetaminet och omvandlat till dexamfetamin, jag fick ett amfetaminrus! Oväntat? Nej.

Fråga dig själv vad du vill ha för rus, vill du funka i vardagen är elvanse ultimat, vill du gå på rejv i 24h kanske dom inte passar.

(OBS!! Det är amfetamin i dessa! Du får ett rus, klarare rus än gatutjack! Pundare föredrar kanske gatutjack då detta är medicin, jag föredrar med gatutjack om jag ska knarka.)
Senast redigerad av Panzerschlaffse 2016-04-11 kl. 18:06.
Citera
2016-04-12, 12:55
Medlem
_b0s avatar
Jag fick en ADD diagnos för ca 3 månader sen och har precis testat concerta som jag mådde skit på, plus att det triggade mitt drogsug något enormt så jag bad läkaren om att få testa Elvanse innan jag testar ritalin då jag vet att Elvanse funkar bättre på många beroende än just Metylfenidat.

Dom lyssnade på mig och fick utskrivit Elvanse igår och tog 60mg i morse (ja, jag tog dubbel dos än vad jag egentligen skulle börjat med) vid kl. 10 och vid kl. 11.30 blev jag skit trött och är fortfarande det. Får absolut inget gjort nu då jag tappade suget för allt för jag blev så trött, alltså tvärtom effekt. Borde bli lite piggare och få mer saker gjort :-/

Någon som vet om det är någon ingångsperiod på Elvanse? Att jag behöver äta det några dagar innan det funkar ordentligt? Har ju svårt att tro att det är så då Amfetamin funkar direkt. Kan även säga att jag har ett 14 årigt missbrukt bakom mig där mina huvuddroger var Amfetamin, röka och benzo. Kan det ha något med att jag har missbrukat tjack förut å därför blir jag trött? Är det för liten dos så jag behöver komma upp i högre innan det funkar? Någon som vet???
Citera
2016-04-12, 13:07
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
Någon som vet om det är någon ingångsperiod på Elvanse? Att jag behöver äta det några dagar innan det funkar ordentligt??
Håll ut och testa medicinen efter ordinerad dos, onödigt att bygga upp en sådan hög tolerans när du i vilket fall kommer få höja när du tar kontakt med din läkare inom 2-4v och förklarar läget.

Han sa till mig att det tar ca två veckor att "komma in" i medicinen för dess fulla effekt.

Jag ligger på 30mg som start men jag vet som du att jag utan tvekan måste höja och att det faktiskt känns lite löjligt med 30mg.. Fast det är ju här alla (oftast) börjar, samtidigt för att se hur just din kropp reagerar och anpassar sig. Slängde själv i mig 60 idag och funkade tvärbra!.

Tålamod.
Senast redigerad av Panzerschlaffse 2016-04-12 kl. 13:10.
Citera
2016-04-12, 13:39
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Håll ut och testa medicinen efter ordinerad dos, onödigt att bygga upp en sådan hög tolerans när du i vilket fall kommer få höja när du tar kontakt med din läkare inom 2-4v och förklarar läget.

Han sa till mig att det tar ca två veckor att "komma in" i medicinen för dess fulla effekt.

Jag ligger på 30mg som start men jag vet som du att jag utan tvekan måste höja och att det faktiskt känns lite löjligt med 30mg.. Fast det är ju här alla (oftast) börjar, samtidigt för att se hur just din kropp reagerar och anpassar sig. Slängde själv i mig 60 idag och funkade tvärbra!.

Tålamod.

Jo du har rätt, jag ska ju hålla mig till den dosen jag blivit ordinerad. Men kände som dig att det kändes löjligt med 30mg och när jag vet att jag kommer få höja till minst 60mg. Blev du också trött i början på Elvanse? Vet du om många blir det i början av medicineringen?

Men då vet jag att det tar ca 2 veckor innan medicinen når sin fulla effekt då, för vill fan inte gå runt och bli mer trött än vad jag är och få ännu mindre gjort än vad jag får i vanliga fall. Jag träffar undersköterska var 7e dag och får berätta hur det känns så blir väl höjning till 60mg på Måndag
Citera
2016-04-13, 07:16
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
Jag fick en ADD diagnos för ca 3 månader sen och har precis testat concerta som jag mådde skit på, plus att det triggade mitt drogsug något enormt så jag bad läkaren om att få testa Elvanse innan jag testar ritalin då jag vet att Elvanse funkar bättre på många beroende än just Metylfenidat.

Dom lyssnade på mig och fick utskrivit Elvanse igår och tog 60mg i morse (ja, jag tog dubbel dos än vad jag egentligen skulle börjat med) vid kl. 10 och vid kl. 11.30 blev jag skit trött och är fortfarande det. Får absolut inget gjort nu då jag tappade suget för allt för jag blev så trött, alltså tvärtom effekt. Borde bli lite piggare och få mer saker gjort :-/

Någon som vet om det är någon ingångsperiod på Elvanse? Att jag behöver äta det några dagar innan det funkar ordentligt? Har ju svårt att tro att det är så då Amfetamin funkar direkt. Kan även säga att jag har ett 14 årigt missbrukt bakom mig där mina huvuddroger var Amfetamin, röka och benzo. Kan det ha något med att jag har missbrukat tjack förut å därför blir jag trött? Är det för liten dos så jag behöver komma upp i högre innan det funkar? Någon som vet???

Ingen annan som har svar?
Citera
2016-04-13, 08:15
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Jag undrar lite över hur eran kost ser ut och om du aktivt gör något för positivare mående etc ihop med elvanse som ni alla vet har en liten negativ effekt på aptiten.

//En som precis börjat med denna mirakelmedicin.
Citera
2016-04-13, 11:51
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Jag undrar lite över hur eran kost ser ut och om du aktivt gör något för positivare mående etc ihop med elvanse som ni alla vet har en liten negativ effekt på aptiten.

//En som precis börjat med denna mirakelmedicin.

Får knappt i mig en hel lunch, och middag detsamma. Så det blir väl mindre även om jag inte tänker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in