2016-04-08, 10:12
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunky
Är det någon som vet något om att få psykos på lisdex o hur det syns typ?
igår så blev alla färger mycket ljusare helt plötsligt och blev helt förvirrad förstod ingenting o yrra runt i skogen i timmar kändes som om ja kom till en annan värld typ

har tagit mer idag o har fortfarande inte försvunnit är ja i en psykos just nu mån tro? har för mig att folk med psykos inte märker det själva
tror nog inte ja har psykos men något är jävligt fel iaf
Senast redigerad av skunky 2016-04-08 kl. 10:15.
Citera
2016-04-08, 11:07
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
har tagit mer idag o har fortfarande inte försvunnit är ja i en psykos just nu mån tro? har för mig att folk med psykos inte märker det själva
tror nog inte ja har psykos men något är jävligt fel iaf
Vadå irrade runt i skogen? Typ lite mer strukturerat; hur mår du? Vilka symptom har du?

Man kan ju hallucinera lite smått på elvanse.
Jag själv psykosar lite lätt när jag är på jobb, får hörselhallisar och ibland även synisar.
Citera
2016-04-09, 10:40
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Vadå irrade runt i skogen? Typ lite mer strukturerat; hur mår du? Vilka symptom har du?

.

Det var ganska sjukt har sovit nu men har för mig att ja låg i sängen o blundade sen när ja öppnade ögonen var ja inne i skogen wtf? har sett mycket bisarra saker de här dagarna är normalt nu iallafall.
kändes typ som delirium?
Senast redigerad av skunky 2016-04-09 kl. 10:47.
Citera
2016-04-09, 12:06
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Det var ganska sjukt har sovit nu men har för mig att ja låg i sängen o blundade sen när ja öppnade ögonen var ja inne i skogen wtf? har sett mycket bisarra saker de här dagarna är normalt nu iallafall.
kändes typ som delirium?
Mja, du kanske ska chilla med doserna helt enkelt
Citera
2016-04-09, 12:11
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Mja, du kanske ska chilla med doserna helt enkelt

japp vill aldrig ta stimulanter igen de här sista dagarna har nog varit det värsta ja upplevt.
Fortsätter alltid o kör utan att sova o äta tills det knasar kan inte riktigt kontrollera det
Citera
2016-04-09, 12:43
Medlem
Citat:
japp vill aldrig ta stimulanter igen de här sista dagarna har nog varit det värsta ja upplevt.
Fortsätter alltid o kör utan att sova o äta tills det knasar kan inte riktigt kontrollera det

Bra du bestämt dig inte ta mer. Ska inte ens börja räkna upp alla biverkningar och underligheter som följde när jag tog Elvanse och det blev bara värre och värre, vecka för vecka. Utsättningen var inte att leka med så hoppas att du slipper symtom av det också. Hade prövat Concerta och Ritalin innan och det var ingen höjdare heller men för mig var Elvanse drogen från helvetet och detta ger dom till ungar, det så sjukt så det finns inte ord för det.
Försökte förklara vad jag upplevt och alla biverkningar för min läkare men fick öht ingen respons. De är skyldiga att anmäla biverkningar. Han ville inte ens prata om det.

Oj jag är visst på drog - och inte medforum så lite OT kanske. Man ska hur som vara jävligt försiktig med denna drog oavsett syfte och anskaffningsmetod! Många tror kanske att den är rätt harmlös.
Senast redigerad av cherryfive 2016-04-09 kl. 12:48.
Citera
2016-04-10, 10:25
Avslutad
Någon som gått från ritalin/concerta till Elvanse som kan förklara skillnaden i symptomlindring?
Citera
2016-04-10, 10:27
Medlem
tog första gången igår 80 mg och har kvar huvudvärken än idag på morgonen... känns lite värre tillomed nu.

vad göra
Citera
2016-04-10, 11:14
Medlem
tryckte i mig lite gröt o det blev bättre nu. för andra rookies glöm inte att ni förmodligen inte ätit mer än 500 kalorier på 24h
Citera
2016-04-10, 13:34
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronzy
tryckte i mig lite gröt o det blev bättre nu. för andra rookies glöm inte att ni förmodligen inte ätit mer än 500 kalorier på 24h

Huvudvärk? är 100 procent säker på att det pga vätskebrist isåfall drick vatten så gåre över direkt
Citera
2016-04-10, 14:09
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Huvudvärk? är 100 procent säker på att det pga vätskebrist isåfall drick vatten så gåre över direkt

100% säker? Det kan bero på helt andra saker, behöver inte ens vara relaterat till elvanse.
Sett dig ge råd om elvanse i andra trådar, som har varit minst sagt tveksamma.. och ser man till vissa saker du skrivit i denna tråd så kanske du bör ta det lilla lugna med att ge folk råd.
Citera
2016-04-10, 14:58
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Fick nyss elvanse 30mg utskrivet från att ha fått min diagnos för 3 månader sedan.

Nu ska vi se hur livet ter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in