2016-04-12, 22:21
  #127369
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men Björn Sahl öppnade ju dörren till boden? Var det alltså han som stoppade tillbaka grenarna?

VADÅ STOPPAR TILLBAKA. Ok alltså så här är det. Du öppnar en dörr. Utanför växer det sly med kvistar. När du öppnar dörren åker en kvist in eller gren, vad du vill, av rena farten från växten. När du stänger dörren igen, så är ju givetvis kvist/gren kvar om du inte tar bort den utan bara sopar igen dörren och går.

de e ju så en kunde få lust att ge upp många gånger. Såna enkla saker, då VILL man inte förstå
2016-04-12, 22:28
  #127370
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Oj, oj, mystiska grenar avhandlas i dag. Alternativarna förlorar allt mer terräng i sina tröstlösa försök att plantera falska trådsanningar. Dom stöter på patrull främst tack vare dig, Develi. Du är verkligen en klippa här i tråden.
Kriminalteknikern kunde svårligen ha läst fup när hon upptäckte dom där grenarna i dörren.
Tack. Nu är det dock inte så komplicerat eftersom det är samma saker som återkommer hela tiden, hahahaha.
Det mest intressanta är väl att det gnälls på förundersökningen men det är ingen ordning på det som sägs komma därifrån? Tacka tusan att det blir en massa konstiga slutsatser om grunden inte ens är rätt.
Men jag håller med dig och det du skrev häromdan - sluta påstå en massa saker som inte är sanna och leverera nåt för en gång skull:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ska man påstå att NB är oskyldig och ÅK gärningsbeskrivning är fel ska det komma hållbara argument.
2016-04-12, 22:43
  #127371
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nerijus kommer förr eller senare att hamna i ett litauiskt fängelse. Hellre förr om jag får önska...

Nu är det i och för sig inte Litauen utan Ryssland det handlar om här:
senare ikväll på SVT2 Kl.22:45, visas en uppmärksammad dokumentär om livstidsfångar i
ett ryskt fängelse. Ryska mördare - på livstid
Straffkoloni nummer 56 är Rysslands hårdaste fängelse. Där finns 260 fångar. Alla är dömda för mord. För första gången har ett filmteam kunnat dokumentera livet bakom murarna på denna gudsförgätna plats där allt handlar om att överleva.
http://www.tv.nu/program/ryska-mordare-pa-livstid

Om man tycker det är alldeles för sent att titta på så finns det att se när man vill på urplay
fram tills 17 maj. http://urplay.se/program/190564-ryska-mordare-pa-livstid
Ligger nog på YouTube också fast inte med svensk text då förmodligen.

Det kan finnas skäl att anta att vissa likheter finns mellan rysk och litauisk kriminalvård
så dokumentären kan ju möjligen ge en inblick i något som påminner om den
verklighet som framöver kommer att möta "våran" 35-årige flickmördare från öst.

Har förresten ännu inte hunnit att lyssna till gårdagens sända radiodokumentär men ska
kanske göra det senare i kväll eller blir det i morgon och därefter återkommer jag nog
med några små synpunkter på vad som hördes...
Det är straffkoloni 56 jag ironiserat om när det går på som värst hur svårt behandlad Irina varit.
Herre jösses om de suttit där du, då vore det fog för att diskutera svårmod, trakasserier och tortyr.
Kroppsvisiteringen där vill jag inte ens tänka på. Burr..
Citat:
Hon höll ju genomgående låda om hur svår behandling hon fått som häktad - hon satt drygt 11 dar för helsicke och inte på Straffkoloni 56 i Ryssland..
Hon blev förvirrad, hon fick inte sova, hon fick ledande frågor (bullshit, som vem som helst kan kontrollera) och hon blev sjuk och tvingades fortsätta (bullshit, läkare undersökte henne i slutförhör och gav klartecken till att fortsätta förhöret), tjatar helt ovidkommande om några äckliga trosor som hon minsann inte fick med sig hem.
Glömde ju. Tack för tips, ska bli intressant.
__________________
Senast redigerad av develi 2016-04-12 kl. 22:49.
2016-04-12, 22:52
  #127372
Medlem
CatTheHunters avatar
Var ute och snokade lite i gamla artiklar. Waow, som svar på frågan om han har blivit tvingad att göra något som har med detta att göra, att hjälpa någon? Ställa upp för någon?

– Jag skulle aldrig i livet gå med på något sådant, säger NB och där föll BH:s teori om att han skulle avgett DNA då han påträffat LH efter dödens inträde.

Än en gång har NB själv ställt till det för sig.

www.expressen.se/gt/lisa-holms-pappa-hors-i-tingsratten/
2016-04-12, 23:05
  #127373
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Var ute och snokade lite i gamla artiklar. Waow, som svar på frågan om han har blivit tvingad att göra något som har med detta att göra, att hjälpa någon? Ställa upp för någon?

– Jag skulle aldrig i livet gå med på något sådant, säger NB och där föll BH:s teori om att han skulle avgett DNA då han påträffat LH efter dödens inträde.

Än en gång har NB själv ställt till det för sig.

www.expressen.se/gt/lisa-holms-pappa-hors-i-tingsratten/
Japp - denna mening är intressant.
Hurtig ska inte bara behöva få honom in på griftefridsbrottets väg, han behöver förklara vadan detta dementerande handlar om också.

Blånekat i 10 månader och säger att han aaaaldrig sett henne, totaldementerat under rättegång att han hjälpt till att frakta bort henne, har absolut inte blivit tvingad av nån.

__________________
Senast redigerad av develi 2016-04-12 kl. 23:12.
2016-04-12, 23:19
  #127374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men i så fall finns ingen logik att HA anger den här grenen som en signal att gå in i boden. Om det sprungit minst två personer innan i boden? Alla stoppar in denna gren?
Varför reagerade inte er/din hjälte Björn Sahl över grenen då?

HA överger hjälmen och jackan för vadå? En känsla? Det alldeles för mycket som inte är riktigt sant i det här Kammarspelet....

Titta på bilder i FUP sid 847. Titta på buskaget utanför. Det kan mycket väl vara så att om man öppnar och stänger dörren så fastnar en kvist i dörren om man inte aktivt motverkar det. Dina nästa 50 frågor kan lämpligen handla om varför de som öppnade och stängde dörren inte höll undan vegetationen.
2016-04-12, 23:32
  #127375
Medlem
CatTheHunters avatar
Mycket snack om röret som LH hängdes i. Här återger man att det var extremt dammigt men inte på den plats där LH hängt.

Som svar på om hon firades upp död i snaran, en död kropp är stilla, likaså en medvetslös, medan den som är vid liv kämpar för sitt liv och skaver av damm osv. Min åsikt.

www.expressen.se/gt/bilevicius-vill-inte-tro-det-har-om-min-bror/

Palme-utredare poppis tydligen, Pål och nu Jan.

Tja med detta uttalande hade jag också bytt advokat som skulle försvara mig:

IR föreslår att LH kunde ha varit inne i ladan "och lekt", och att det är därför hennes DNA och hårstrå har säkrats på snöre och rör. Nu är det ju så att LH var 17 år och inte 7 år. Har det undgått henne? Vad skulle ens en 7-åring lekt med i en lada? Medhavd hink och spade eller? Man blir ju mörkrädd.
2016-04-13, 00:15
  #127376
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Mycket snack om röret som LH hängdes i. Här återger man att det var extremt dammigt men inte på den plats där LH hängt.

Som svar på om hon firades upp död i snaran, en död kropp är stilla, likaså en medvetslös, medan den som är vid liv kämpar för sitt liv och skaver av damm osv. Min åsikt.

www.expressen.se/gt/bilevicius-vill-inte-tro-det-har-om-min-bror/

Palme-utredare poppis tydligen, Pål och nu Jan.

Tja med detta uttalande hade jag också bytt advokat som skulle försvara mig:

IR föreslår att LH kunde ha varit inne i ladan "och lekt", och att det är därför hennes DNA och hårstrå har säkrats på snöre och rör. Nu är det ju så att LH var 17 år och inte 7 år. Har det undgått henne? Vad skulle ens en 7-åring lekt med i en lada? Medhavd hink och spade eller? Man blir ju mörkrädd.

Du får ha i åtanke att Inger Rönnbäck hämtade mycket av sitt försvar härifrån .
Det förklarar till stor del varför hon bar sig åt som hon gjorde och kom med
totalt vansinniga påståenden . Troligen så finns det även såna som har lämnat
tips till Rönnbäck via mail och annat . Kanske hurtiga Björne också har tagit
del av dessa lysande teorier och mer eller mindre "sannolika" hypoteser i
form av tips från Nerijus fan-club .
2016-04-13, 00:30
  #127377
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är straffkoloni 56 jag ironiserat om när det går på som värst hur svårt behandlad Irina varit.
Herre jösses om de suttit där du, då vore det fog för att diskutera svårmod, trakasserier och tortyr.
Kroppsvisiteringen där vill jag inte ens tänka på. Burr..

Glömde ju. Tack för tips, ska bli intressant.
Tuffa förhållanden minst sagt...
Det verkade som om inte alla satt på just livstid för det snackades om 25 år för somliga.

23 timmar av dygnets 24 att tillbringa i sin trånga cell och man var strängeligen förbjuden
att sträcka ut sig på britsen på dagtid utan man fick hålla tillgodo med att traska fram
och tillbaka i det lilla begränsade utrymmet. Fram och tillbaka, fram och tillbaka tills man
kanske blev riktigt galen om man inte var det innan...Installerade övervakningskameror
med innebörden att potentiella självmord förhindrades. Inte ens på det sättet tilläts
man fly från sin gräsliga, enahanda tillvaro. Men det var också fråga om personer som
överlag begått de mest vedervärdiga av mord så de kan väl anses förtjäna den tillvaro
som fängelset ifråga bjöd dem på.

Fångarna fick status efter "kvaliteten" på det brott som begåtts.
Allra längst ner i hierarkin återfann man såna som just Nerijus Bilevicius.
De som begått sexualmord var betraktade som PARIA.
Inte oväntat alls att få besked om för så är det ju. Och som paria kommer man med
all sannolikhet att se "våran" Nero Boy. Om inte redan på svensk anstalt så i alla fall
borta i hemlandet dit han förr eller senare lär bli skickad.

Bland det märkligaste att få reda på var att just en man som våldtagit och sedan knivdödat
en ung flicka kom att få brev från en kvinna som själv blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp
och nu ville ha kontakt med en dömd våldtäktsman för att försöka förstå hur en sån
fungerar. Det utvecklade sig till en kärlekshistoria och man har två barn tillsammans.
Man upphör inte att förvånas här i världen minsann.

Skulle vi nu önska Nerijus att bli föremål för en kriminalvård påminnande om den som
visades fram i straffkoloni 56?
Har han gjort sig förtjänt av detta?

Själv får jag nog säga att jag hoppas anstaltslivet borta i Vilnius där han troligen kommer
att hamna så småningom har mer än en likhet med det vi kunnat se ikväll.
NB har begått en sån fruktansvärt grym och omänsklig handling i fullt medvetande om
vad han höll på med så att han har kvalificerat sig för en behandling av det mest hårdhänta,
repressiva slaget.
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-13 kl. 00:47.
2016-04-13, 00:49
  #127378
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
...
Det finns ett värde i att Hurtig går igenom fallet (framförallt FU) med luskam och ser efter om det finns något att ta fasta på och som kan ge PT.
(...)
Skulle Hurtig hitta den tulipanaros som kommer att krävas för att få ett PT, så må det ju vara hänt (i så fall är det ingen skitsak, heller), skulle han INTE hitta något som ger PT har det också ett värde, både för de sörjande och för rättsvården.

och för oss här i tråden.

Men vad som verkligen förvånar mig efter att ha läst tråden ikväll, är att så lite analys har ägnats åt Björn Hurtigs uttalanden idag. Han presenterar i princip vad överklagandet kommer att gå ut på, om än i förtäckta ordalag - det är min reflektion.
Klart och tydligt basunerar han ut, att hans strategi skiljer sig väsentligt från den tidigare advokatens. Men särskilt en ytterligare kommentar kan ge oss en ledtråd till vartåt det barkar:
Citat:
– Jag tycker inte jag skulle ha gjort mitt jobb, om jag inte tittade på platsen där det här påstådda brottet har begåtts,

Det kan visa bli helt i linje med den taktik jag föreslagit att Hurtig ska testa: att slå hål på åklagarens tes, att det rör sig om ett sexualmord. Formuleringen "det här påstådda brottet", ger en hint.

http://www.expressen.se/gt/nya-kritiken-mot-lisa-holm-utredningen/
2016-04-13, 01:07
  #127379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
och för oss här i tråden.

Men vad som verkligen förvånar mig efter att ha läst tråden ikväll, är att så lite analys har ägnats åt Björn Hurtigs uttalanden idag. Han presenterar i princip vad överklagandet kommer att gå ut på, om än i förtäckta ordalag - det är min reflektion.
Klart och tydligt basunerar han ut, att hans strategi skiljer sig väsentligt från den tidigare advokatens. Men särskilt en ytterligare kommentar kan ge oss en ledtråd till vartåt det barkar:


Det kan visa bli helt i linje med den taktik jag föreslagit att Hurtig ska testa: att slå hål på åklagarens tes, att det rör sig om ett sexualmord. Formuleringen "det här påstådda brottet", ger en hint.

http://www.expressen.se/gt/nya-kritiken-mot-lisa-holm-utredningen/

Du drar synnerligen stora slutsatser av vad BH sa idag, det må man då säga.

Jag drar andra. Helt andra slutsatser än du.
2016-04-13, 01:13
  #127380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
och för oss här i tråden.

Men vad som verkligen förvånar mig efter att ha läst tråden ikväll, är att så lite analys har ägnats åt Björn Hurtigs uttalanden idag. Han presenterar i princip vad överklagandet kommer att gå ut på, om än i förtäckta ordalag - det är min reflektion.
Klart och tydligt basunerar han ut, att hans strategi skiljer sig väsentligt från den tidigare advokatens. Men särskilt en ytterligare kommentar kan ge oss en ledtråd till vartåt det barkar:


Det kan visa bli helt i linje med den taktik jag föreslagit att Hurtig ska testa: att slå hål på åklagarens tes, att det rör sig om ett sexualmord. Formuleringen "det här påstådda brottet", ger en hint.

http://www.expressen.se/gt/nya-kritiken-mot-lisa-holm-utredningen/

Finns inget nytt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in