2016-04-12, 20:56
  #127357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jamen oj vad det måtte ha gjort skillnad!
Det handlar oavsett om växtlighet, kvist/kvistar eller gräs - och det är skit det samma om det är 32 grässtrån och 4 kvistar.

Vad Sahl reagerade på eller inte är fullständigt ointressant. CB såg gräs och kvist sitta i dörren på tisdag och sen ser krimtekniker det samma på fredag och går dit.

Det var jävligt bra så att Lisa hittades.

Men då har grenar i dörren ingenting med en tilltänkt gm:s utplacerande av LH att göra alls.
Alltihop är en desinformation. Detta är en bod med inbyggda grenar helt enkelt. Det har inget med LH-fallet att göra alls. HA är lurad alltså.

Logik är inte den är Kinnekullesoppans främsta kännetecken utan det är just all desinformation.

Vet du varför militären-i-civila-kläder hade bråttom denna em? Vad hade han bråttom till?
2016-04-12, 21:05
  #127358
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men då har grenar i dörren ingenting med en tilltänkt gm:s utplacerande av LH att göra alls.
Alltihop är en desinformation. Detta är en bod med inbyggda grenar helt enkelt. Det har inget med LH-fallet att göra alls. HA är lurad alltså.

Logik är inte den är Kinnekullesoppans främsta kännetecken utan det är just all desinformation.
Vet du varför militären-i-civila-kläder hade bråttom denna em? Vad hade han bråttom till?
På kort tid har du lyckats komma med mer sakfel än du tillfört ett skit. Detta är desinformation:
# Du ljög att krimtekniker inte sa detta under rättegång
# Insinuerade att att Sahl petat in kvisten när den fanns där redan på tisdag.
# Påstod att krimtekniker släppte föremål och sprang till boden (undrar hur man släpper ett fotspår?)
# Det är kvistar i dörren som gör krimteknikern uppmärksam och hon går dit. Långa, uppväxta grenar som fastnar i dörren vilket inte är ett dugg märkvärdigt.

Om du vore mindre drama queen så kunde du skriva BS om det är honom du menar gällande att ha bråttom. De (MPS) dvs den grupp han ingår i är sena pga av eftersök, äter lunch först vid tre-tiden och nån ska iväg kl 16. De ska även söka på Martorp och därav brådska att åka dit på em.

Inte ett skit märkvärdigt det heller - du försöker koka soppa på en spik som vanligt.
2016-04-12, 21:55
  #127359
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men då har grenar i dörren ingenting med en tilltänkt gm:s utplacerande av LH att göra alls.
Alltihop är en desinformation. Detta är en bod med inbyggda grenar helt enkelt. Det har inget med LH-fallet att göra alls. HA är lurad alltså.

Logik är inte den är Kinnekullesoppans främsta kännetecken utan det är just all desinformation.

Vet du varför militären-i-civila-kläder hade bråttom denna em? Vad hade han bråttom till?
HA lurad???
Var det inte bra att hon påträffade den mördade Lisa? Du verkar inte tycka det faktiskt
eftersom du mest hela tiden misstänkliggör all aktivitet som drogs igång borta vid rishögen
och byssjan efter att den litauiske kattälskaren Nero Boy genomfört sitt tre minuter långa
kammarspel med daggmaskar som en central ingrediens.

Det var kanske inte bra att Lisa hittades eftersom det till någras bedrövelse visade sig
vara en utländsk man som utfört mordet. Hade det varit en svensk snubbe som GM - ja, genast
mycket mer gångbart för åtminstone en genuin svenskhatare som dig, lilla vän.
Jag är övertygad om att du inte hållit på som du gjort med allt förtal och skitsnack
om det legat till på ett annat vis med gärningsmannens härkomst.

Jag tror vidare att jag aldrig sett maken till en sån skrämmande paranoia som du ger
uttryck för i denna tråd. Det är långtifrån sunt och har ingenting som helst att göra med
det du försöker slå i tråden: ett kritiskt tänkande. Du kan få en "kvist i en dörr" att
växa till en hel jävla buske....
Du beskyller den här BS med flera för "social smutskastning" med avseende dina älskade
balter. "Social smutskastning" är ta mig fanken bara förnamnet på vad du gjort dig
skyldig till när du skriver om vissa som varit involverade i söket och utredningen av mordet.
2016-04-12, 21:57
  #127360
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mora67
ni som är insatt i juridiken, skulle det räcka med om hurtig kan bevisa att lisa kvävdes av tejpen till döds för att få till en pt?

det enda vi vet till 100% är att dom två tejpbitar med avrivna ändar 38,22 cm, gick inte runt hela huvudet, med tanke på att dom inte har blivit delade med eggvasst föremål..som övriga bitar..

satt 38cm över mun å 22cm över näsan så kvävdes lisa sakta till döds, repanordningen som ligger mellan diskhoarna, har han säkerligen använt till att binda lisas händer med..
skulle kunna förklara varför lisa hade blödningar under naglarna, händerna fastbundna och kämpade
för att komma loss,

blir eller inga ögonblödningar eller andra synliga tecken i ansiktet av denna metod
http://www.expressen.se/nyheter/eva-marie-29-overfallen-i-sin-sang---kvavd-med-kudde/

Hängning dog hon av sades det i när radiodokumentären gick som jag lyssnade på i måndags.
2016-04-12, 22:01
  #127361
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om det är något Nero ångrar, så är det att han inte tände på trots alla närvarande!

Jo det hade väl tagit en stund att upptäcka elden och alla bevis hade hunnit brinna upp.
2016-04-12, 22:04
  #127362
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att de två är separat det vet vi dvs versus de fyra andra. Däremot kan de två sammanfogas till en enhet.
Att tejpen är delad beror på tekniker vid borttagande.


Det finns dock ett visst ordval som intresserat mig i denna fråga och det är via stämningsansökan. Tejpen beskrivs i två meningar nämligen och där står det över mun i första satsen - men sen mun och näsa. Mun återkommer två ggr. Han verkar ha dragit en lång remsa över munnen på henne (38,5+22,5= 61 cm) och det kan kanske antyda nedtystad i ett tidigt skede? Lär ha varit svårt att dra bort då denna borde nå ett varv runt huvudet.

nån i tråden skrev att hon var igentejpad över ett öga också....... har jag inte hört nåt om tidigare och inget som framkommit förut mig veteligen i alla fall.
2016-04-12, 22:12
  #127363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men då har grenar i dörren ingenting med en tilltänkt gm:s utplacerande av LH att göra alls.
Alltihop är en desinformation. Detta är en bod med inbyggda grenar helt enkelt. Det har inget med LH-fallet att göra alls. HA är lurad alltså.

Logik är inte den är Kinnekullesoppans främsta kännetecken utan det är just all desinformation.

Vet du varför militären-i-civila-kläder hade bråttom denna em? Vad hade han bråttom till?

Varför tror du att NB va fram och pratade med dom överhuvudtaget, av
ren hjälpsamhet eller kan han ha haft andra skäl?
2016-04-12, 22:14
  #127364
Medlem
Grandiosos avatar
Nerijus kommer förr eller senare att hamna i ett litauiskt fängelse. Hellre förr om jag får önska...

Nu är det i och för sig inte Litauen utan Ryssland det handlar om här:
senare ikväll på SVT2 Kl.22:45, visas en uppmärksammad dokumentär om livstidsfångar i
ett ryskt fängelse. Ryska mördare - på livstid
Straffkoloni nummer 56 är Rysslands hårdaste fängelse. Där finns 260 fångar. Alla är dömda för mord. För första gången har ett filmteam kunnat dokumentera livet bakom murarna på denna gudsförgätna plats där allt handlar om att överleva.
http://www.tv.nu/program/ryska-mordare-pa-livstid

Om man tycker det är alldeles för sent att titta på så finns det att se när man vill på urplay
fram tills 17 maj. http://urplay.se/program/190564-ryska-mordare-pa-livstid
Ligger nog på YouTube också fast inte med svensk text då förmodligen.

Det kan finnas skäl att anta att vissa likheter finns mellan rysk och litauisk kriminalvård
så dokumentären kan ju möjligen ge en inblick i något som påminner om den
verklighet som framöver kommer att möta "våran" 35-årige flickmördare från öst.

Har förresten ännu inte hunnit att lyssna till gårdagens sända radiodokumentär men ska
kanske göra det senare i kväll eller blir det i morgon och därefter återkommer jag nog
med några små synpunkter på vad som hördes...
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-12 kl. 22:34.
2016-04-12, 22:15
  #127365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om det är något Nero ångrar, så är det att han inte tände på trots alla närvarande!

Skulle också tror att det är det han ångrar mest. Eller så funderar han över vad han får till lunch imorgon.

Vad han förorsakat Lisa och hennes familj är helt egalt för honom.
2016-04-12, 22:16
  #127366
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stoppat in grenen? När CB var där redan på tisdag såg han kvisten sitta fast in i dörren och samma sak ser sen krim.tekniker:

Uppenbart var den nån kvist som var vänd åt det hållet och som fastnade när dörren öppnades.

Det går inge bra för dig va?

Oh my, för det var precis det du förklarar nu som jag försökte mig på för ett bra tag sen. Finns det sly, man öppnar en dörr så kan en kvist lägga sig emellan dörren från busken. Nepp, detta gick inte in. Kommer inte ihåg vilken debattör jag förklarade för nu.
2016-04-12, 22:17
  #127367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
nån i tråden skrev att hon var igentejpad över ett öga också....... har jag inte hört nåt om tidigare och inget som framkommit förut mig veteligen i alla fall.

Det där har följt tråden länge.
2016-04-12, 22:21
  #127368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
nån i tråden skrev att hon var igentejpad över ett öga också....... har jag inte hört nåt om tidigare och inget som framkommit förut mig veteligen i alla fall.

TR-förhör med kriminaltekniker HA:
Citat:
"Hon var tejpad i ansiktet över näsa och mun /..../ ett öga var synligt och det andra ögat var nästan helt övertejpat"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in