2016-04-12, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ca. 50 cm (+/-) vardera menar jag såklart.
Ok, det gick dock inte att läsa ut. Han lär ha dragit den längsta biten runt skallen och jag ser det som mer troligt att de första två hamnat över munnen.
2016-04-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
AB verkar vara den som är mest uppriktig och har normal kontakt med sitt känsloliv. Snäll, omtänksam och skulle aldrig ljuga minns jag att Irina sa om honom i förhören. Däremot verkade både Irina och AB duktigt underkuvade av NB, som var den som hade kort stubin, dåligt ölsinne och den enda av dessa som kunde lite engelska och svenska och därmed var den som "förde talan" utåt, med arbetsgivaren, svenska arbetskamrater o.s.v. AB skulle ju också bara jobba ett tag till, sen åka hem till sin fru och sitt barn - använda intjänade pengar på hus och familj.
Han hade ett liv.
Vad hade Nerijus?

Inget konstigt att polisen kammade noll i England, förutom då med fyllekörningen och användandet av annans id. Inget onormalt i den "genren" att debutera i 35-årsåldern med mord.
Sen vet vi inte alls om han utövat sexsadistiska gärningar på några andra kvinnor. Han kan ha gjort "enklare" saker som tejpning och strypsex med någon/några som ej velat anmäla, prostituerade t.ex.

Jag tycker inte att det kan anses som normalt att en pappa inte ens har vetskap om var hans dotter bor. Att han dessutom varit våldsam mot exet framkommer ju i förhören med Aivaras och det tror jag på. AB är reko och ärlig - det säger t.o.m Irina inledningsvis i förhören när hon är spontan och ärlig.

Det fetade: det där är desinformation - igen.
Det var brittiska polisen som tabbade sig. Varför tror du Fhl så snabbt lämnade detta spåret? De fick stora skälvan när de insåg att de höll på att sätta Englandskollegor i klistret.

Men som sagt - då vet vi hur lätt polis sammanblandar personer...

Det finns inget som stödjer det du påstår om våld. Du försöker smutskasta via vidhäftning (oerhört vanligt beteende bland åklagarkramarna här). AB är knappast ett sanningsvittne i det fallet. Han som hotades att säga "rätt", läste innantill efter en plötsligt paus och fick senare "specialbehandling".
Senast redigerad av nopomil 2016-04-12 kl. 20:09.
2016-04-12, 19:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mora67
mest sannolikt att tolka det så först 22an sen 38an båda över munnen, resterande 2,05cm runt mun näsa och huvud. tejpad senare.. en kvart halvtimme eller längre. bunden munkavlad, och utsatt för sexualsadistisk handling..
Ja, det är mest troligt i mitt tycke. Att tysta henne så hon inte kan ropa på hjälp och det överensstämmer med ÅK ord isf.
Nästa varv silvertejp (den längre på 4 bitar aka > 2 meter) är mindre praktisk - mer sexuell och mer dödlig..
2016-04-12, 19:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Förklara gärna - var det B Sahl som stoppade in den "grenen" några timmar tidigare?

Förklara gärna .
Varför kan du aldrig bevisa skiten du skriver någon gång ?
Du har missuppfattat hela saken .
B Sahl var en av de goda i sammanhanget . Han hjälpte till att leta efter Lisa .
Den elaka i sammanhanget är den vidrige mördaren Nerijus förstår du .
Han som fem dagar tidigare mördat Lisa för att få dra en repa på sin skitiga snorre .
Därefter sparkade han in kroppen i skåpet i byssjan .
Det var därför det fanns grenar under dörren .
B Sahl har gjort allt helt rätt , han avslöjade dessutom Nerijus kammarspel med maskarna .
Därmed hamnade din polare Nerijus där han hör hemma .
Så går det för skitiga balter som använder fel huvud att tänka med .
2016-04-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
rotesau har rätt i att dottern liknar Lisa.
Jag har sett en bild på hans dotter och hon liknar Lisa obehagligt mycket.
Tänker inte länka till nån bild, jag tycker att hans dotter och x-fru ska få vara ifred.
Han har redan förstört så mångas liv.
Hans dotter lär likna sin mor, men henne har jag inte sett bild på.
Bilden på dottern är borttagen från nätet nu, så du vet.

Vi ska nog vara tacksamma för att Niklas Lindström inte kunde sätta klorna i dottern för då hade NB hotats med hennes säkerhet. Precis som han använde IB:s son och AB: son.
Då hade vi fått framtvingat "erkännande" under psykisk tortyr.

När polisanmäls Fhl för hoten, lögnerna och för "googlingen"?
Senast redigerad av nopomil 2016-04-12 kl. 20:11.
2016-04-12, 20:00
Medlem
Citat:
Förklara gärna - var det B Sahl som stoppade in den "grenen" några timmar tidigare?

Nej det var det inte.

Edit: Svara gärna på hur Nerijus kunde veta att ett "kammarspel" strax skulle gå av stapeln på Martorp som han borde delta i.
Senast redigerad av X-pert 2016-04-12 kl. 20:10.
2016-04-12, 20:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Stoppat in grenen? När CB var där redan på tisdag såg han kvisten sitta fast in i dörren och samma sak ser sen krim.tekniker:
Citat:
Jag såg att det höga gräset till entrédörren på byssan var nedtrampat och att långt gräs var fastklämt in under dörren. Jag lade också märke till att en kvist satt fast i dörren.

Uppenbart var den nån kvist som var vänd åt det hållet och som fastnade när dörren öppnades.

Det går inge bra för dig va?
2016-04-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Tejpen E+F är totalt 61 cm. Övriga delar A-D ca 50 cm (+/-) Enheten EF gick 1,2 varv runt huvudet men låg i endast ett lager där tejphärvan klipptes av och blev då delarna E (38,5 cm) och F (22,5 cm) med varsin klippt ände och varsin avriven ände.

Edit.
Fel av mig.
Justerar mig här:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Vilka satt innerst dvs närmast Lisa? Var det EF?
2016-04-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Förklara gärna .
Varför kan du aldrig bevisa skiten du skriver någon gång ?
Du har missuppfattat hela saken .
B Sahl var en av de goda i sammanhanget . Han hjälpte till att leta efter Lisa .
Den elaka i sammanhanget är den vidrige mördaren Nerijus förstår du .
Han som fem dagar tidigare mördat Lisa för att få dra en repa på sin skitiga snorre .
Därefter sparkade han in kroppen i skåpet i byssjan .
Det var därför det fanns grenar under dörren .
B Sahl har gjort allt helt rätt , han avslöjade dessutom Nerijus kammarspel med maskarna .
Därmed hamnade din polare Nerijus där han hör hemma .
Så går det för skitiga balter som använder fel huvud att tänka med .

Men Björn Sahl öppnade ju dörren till boden? Var det alltså han som stoppade tillbaka grenarna?
2016-04-12, 20:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Men Björn Sahl öppnade ju dörren till boden? Var det alltså han som stoppade tillbaka grenarna?
Du har fått svar. Släpp överfokus på Sahl för kvisten fanns där sen förut:
2016-04-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Nej det var det inte.

Edit: Svara gärna på hur Nerijus kunde veta att ett "kammarspel" strax skulle gå av stapeln på Martorp som han borde delta i.

Men hur hamnade grenarna i dörren ( som HA anger)?
2016-04-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stoppat in grenen? När CB var där redan på tisdag såg han kvisten sitta fast in i dörren och samma sak ser sen krim.tekniker:

Uppenbart var den nån kvist som var vänd åt det hållet och som fastnade när dörren öppnades.

Det går inge bra för dig va?

Men i så fall finns ingen logik att HA anger den här grenen som en signal att gå in i boden. Om det sprungit minst två personer innan i boden? Alla stoppar in denna gren?
Varför reagerade inte er/din hjälte Björn Sahl över grenen då?

HA överger hjälmen och jackan för vadå? En känsla? Det alldeles för mycket som inte är riktigt sant i det här Kammarspelet....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in