Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-12, 23:25
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Hillary = Obama 3.0

Aha de va så han menade, då e jag med. Lyssnar bara på Rallyt lite i bakgrunden medans jag gör lite annat

Tack!
2016-04-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Donald sa precis: "No one is going to vote Obama for a third term!"

En president i USA kan väll max sitta två perioder (8år) eller har jag missförstått något?
Med det brukar man mena att Hillary är en fortsättning på Obama, så att en röst på Hillary är en röst på Obamas politik. Du har helt rätt i att man max får sitta i två mandatperioder om fyra år.
2016-04-12, 23:28
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Donald sa precis: "No one is going to vote Obama for a third term!"

En president i USA kan väll max sitta två perioder (8år) eller har jag missförstått något?

Eller så menar han det Obama står för.
2016-04-12, 23:42
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Med det brukar man mena att Hillary är en fortsättning på Obama, så att en röst på Hillary är en röst på Obamas politik.

Utrikespolitiskt sett kommer det tyvärr att bli stor skillnad mellan Obama och Hillary. Obama har försökt vara, och varit, så radikal det bara går att vara i Vita Huset. Då har han ändå haft bra mycket bättre relationer till "etablissemanget" än vad Trump kommer ha och ännu mycket större stöd från utlandet (t.ex. EU).

Jag kan inte se hur Trump med mycket sämre förutsättningar i dessa avseenden ska kunna ändra ens lika mycket som Obama, än mindre i närheten av det han pratar om. Förutsättningen för en omläggning i den utsträckning Trump drömmer om, eller snackar om iaf, är ju diktatur. Tror det blir ganska svårt att få till, för att uttrycka det försiktigt.
2016-04-12, 23:58
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Med det brukar man mena att Hillary är en fortsättning på Obama, så att en röst på Hillary är en röst på Obamas politik. Du har helt rätt i att man max får sitta i två mandatperioder om fyra år.

Jo jag förstod det resonemanget men var bara osäker på hur det egentligen var också. Men tack för infon!
2016-04-13, 00:19
Medlem
flyer1s avatar
Etablisamanget som drar i snörena som är fästa till var president i USA har svårt få kontroll på Trump då han har egna pengar.
Trump vänder sig direkt till average Joe och skiter i etablisemanget.
Jag befarar han blir kostvarig. Men tor han skulle bli en bra president just för han inte är köpt av mörka dolda krafter. Men what the heck, de kanske ger han en chans då senaste tiden inte varit så lyckad för nån förutom Kina.
2016-04-13, 00:26
Medlem
trailblasers avatar
SVT tog nyss ett tydligt ställningstagande mot Trump i programmet Friktion.
Detta gör mig bara ännu mer taggad, Go Trump. Om man kan reta upp PK-media så till den milda att de sänder ut ett totalt onyanserat propagandaprogram alá DDR, då gör man något rätt.
2016-04-13, 00:35
Medlem
Kan det som hände i Colorado långsiktigt vara till fördel för Trump? Visst är det en stor käftsmäll att komma ut med noll delegater men fokus har nu skiftats till en större fråga. Vill gemene amerikan ha ett riktigt demokratiskt val eller u-landsfasoner som i Colorado? Kan det vara så att Trumps läger medvetet hållit sig borta från Colorado för att få debatten just där den är nu? Onekligen är det så att gruppen missnöjda väljare kommer öka efter händelser som denna. Vem kommer de vända sig till? You guessed it --> Trump!
2016-04-13, 01:19
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
SVT tog nyss ett tydligt ställningstagande mot Trump i programmet Friktion.
Detta gör mig bara ännu mer taggad, Go Trump. Om man kan reta upp PK-media så till den milda att de sänder ut ett totalt onyanserat propagandaprogram alá DDR, då gör man något rätt.
Såg början av det vinklade programmet, snyfthistorier om mexikanska barn och vita cowboys som framställdes som djurplågare/rasister lol.
Stod inte ut att se mer då den kvinnliga reportern från SVT försökte svartmåla Trump som en fara och kallade Trump-anhängare för lågutbildade kolgruvearbetare eller något liknande
2016-04-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Såg början av det vinklade programmet, snyfthistorier om mexikanska barn och vita cowboys som framställdes som djurplågare/rasister lol.
Stod inte ut att se mer då den kvinnliga reportern från SVT försökte svartmåla Trump som en fara och kallade Trump-anhängare för lågutbildade kolgruvearbetare eller något liknande

Såg ut som att David Fjäll skulle börja gråta hela sändningen, hans hat mot trump bygger förmodligen bara på falska medialögner, så jävla trött på den makten media har på korkade människor som är totalt oinsatta i Amerikansk politik förövrigt förutom det dom blir matade med av SVT.

Hon SVT reportern var ju förfan värst, står och ljuger om honom att han inte tagit avstånd från KKK som han gjort många gånger om nu. Och i slutet ville dom såklart få in hur illa det är i Sverige och hur elaka vi Svenskar är. Sen fick den svarta tjejen inga motfrågor när hon sa att han hade sagt rasistiska saker, varför? Kommer vi att få se ett liknande program om Hillary?
2016-04-13, 03:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
I CT ser han ut att få minst 23 delegater (15 WTA distriktsvis och minst 6-7 delegater statewide). Om han får 50+%, kammar han hem alla 13 delegater statewide, totalt 28 delegater.

Bravo, du har ju koll på reglerna.

(Fast 15+6 är snarare 21.)
2016-04-13, 09:49
Medlem
Inhalators avatar
En röst på Donald Trump är en reell röst för förändring. Vem verkar mer ett hot mot din värsta fiende (etablissemanget) än han de tillbringar all sin tid och alla sina resurser på att svartmåla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in