Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-12, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du är naiv. Hitler sågs som en frälsare av en tredjedel av Tysklands befolkning men etablissemanget var försvagat och de misslyckades att bilda en koalitionsregering. Politisk kohandel gjorde att Hitler fick makten och han kunde förbereda för ett nytt världskrig medan omgivande grannländer inte tog hotet på allvar. Människors hopp till Hitler som en man som vågar ta itu med saker, enkla lösningar på svåra problem, gjorde att många röstade på honom, medan man blundade för de mer mörka fakta som omgav honom. Trump har gjort uttalanden som är riktigt kusliga bara man kan tänka ett steg längre och förstå innebörden. Trots detta vill många tro på honom som USA's frälsare, som gör USA "starkt igen", de röstar på honom, följer honom. Samtidigt som omvärlden häpnar. Du tillhör en av dessa skygglappsåsnor.

Om jag är naiv, så är du paranoid. Jag är inte en analfabet på tysk nazihistoria, självklart är jag medveten om de faktorer som drev Hitler till makten. Men det är som att jämföra natt och dag. Trump drivs inte av ett hat, Trump har inte blivit misshandlad och psykiskt deformerad som ung eller deltagit i brutala strider. Staterna har inte haft krig inom sina gränser på, 150(?) år och har inte lidit finansiellt på det sätt som Tyskarna hade innan ww2, så det är omöjligt att samla amerikanska väljare kring en tillräckligt stark pullfaktor för att driva igenom något som ens kan jämföras med det som skedde i Tyskland, fullständigt omöjligt! Samtidigt så har vi ett helt annat informationsflöde idag, och människor kan dela tankar och ideer extremt fritt över hela världen. Stödet för Trump återfinns i alla kretsar. Trump är en nationell ikon som växt ur finansvärlden och underhållningsindustrin, det är infantilt och skrattretande att denna människa går att likställa med Hitler. Dina nojjor om Adolf 2.0 är paranoida.
Senast redigerad av frusciantelo 2016-04-12 kl. 21:41.
2016-04-12, 21:42
Bannlyst
New York Quinnipiac 4/6 - 4/11, 550 LV.
Trump 55, Kasich 20, Cruz 19 Trump +35

New York NBC/WSJ/Marist 4/6 - 4/10, 259 LV.
Trump 54, Kasich 21, Cruz 18 Trump +33

New York NY1/Baruch 4/5 - 4/10, 324 LV
Trump 60, Kasich 17, Cruz 14 Trump +43

Connecticut Emerson 4/10 - 4/11, 354 LV.
Trump 50, Kasich 26, Cruz 17 Trump +24

Skådar vi Trump-momentum? Finita la commedia?

Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vilka då mer exakt? Han vill stödja inhemsk industri, precis som Hitler? Han vill inte starta kriget mot Ryssland, precis som Hitler?
Trumps farfars far är från Tyskland, precis som Hitler
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-04-12 kl. 21:45.
2016-04-12, 21:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Dags igen ikväll

LIVE Stream: Donald Trump Rally in Rome, NY (4-12-16)

https://www.youtube.com/watch?v=77cQAkcUgrk
Ha ha jag kollar nu, helt fantastiskt. Slå på! Unga dåliga sångerskor som står och skränar patriotiska sånger. God bless America, my home sweet home!. Yeah Trump. Make America great again!!!
2016-04-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Trumps farfars far är från Tyskland, precis som Hitler

Enligt rådande liberal konsensus så var Hitler och hans förfäder österrikare.
2016-04-12, 22:06
Bannlyst
Citat:
Connecticut Emerson 4/10 - 4/11, 354 LV.
Trump 50, Kasich 26, Cruz 17 Trump +24

Skådar vi Trump-momentum? Finita la commedia?
Trump ser ut att få 85-90+ delegater i NY.

I CT ser han ut att få minst 23 delegater (15 WTA distriktsvis och minst 6-7 delegater statewide). Om han får 50+%, kammar han hem alla 13 delegater statewide, totalt 28 delegater.
2016-04-12, 22:08
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Trump ser ut att få 85-90+ delegater i NY.

I CT ser han ut att få minst 23 delegater (15 WTA distriktsvis och minst 6-7 delegater statewide). Om han får 50+%, kammar han hem alla 13 delegater statewide, totalt 28 delegater.

Han leder även stort i Maryland och Pennsylvania just nu. Dessutom runt 10 procentenheter över Cruz i Cali nu
2016-04-12, 22:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Japp. Jag skrev igår, att han ser ut att vinna alla 5 delstater med en bredd marginal. Skrev också, att man bör först invänta mer OU. Och idag kom massa Trum-vänliga siffror
Men jag har tydligen använt för många ""-smiles, så att mod raderade mitt inlägg.

Vi får se, om Connecticut poll var en outlier
Vad tycker du om Trumps policy gentemot Saudiarabien? Gentemot Iran?

Själv börjar jag ogilla hans utrikespolitik mer och mer. Ibland ger han mig intrycket av att vilja fortsätta ett evigt krig för stor-israel. Vad tror du?
2016-04-12, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad tycker du om Trumps policy gentemot Saudiarabien? Gentemot Iran?

Själv börjar jag ogilla hans utrikespolitik mer och mer. Ibland ger han mig intrycket av att vilja fortsätta ett evigt krig för stor-israel. Vad tror du?
Har du något konkret i åtanke?

Jag tycker, att han hetsar för mycket både mot Kina och Iran (jag är ganska positiv till Iran-dealen). Men han brukar alltid överdriva, så det är lugnt än så länge.

Vad gäller SA, så håller jag med honom om det mesta.

Hans uttalande om ISIS, Saddam, Gaddafi med mera är helt enligt min syn på MÖ-politik.

Jag tror inte, att han bryr sig så mycket om Israel, men de är USA:s närmaste allierade i MÖ - så är det
2016-04-12, 23:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Dags igen ikväll

LIVE Stream: Donald Trump Rally in Rome, NY (4-12-16)

https://www.youtube.com/watch?v=77cQAkcUgrk

Nu går han på. Börja kolla!
2016-04-12, 23:18
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nu går han på. Börja kolla!

En modig man men han kommer bli mördad om folket tar sitt förnuft till fånga och väljer honom till president .

Ingen fara ,gott folk, det blir Hillary för folk har helt enkelt blivit dumma i huvudet i USA och köpt globaliseringslobbyns skitsnack,precis som vi i Europa!

Det kommer aldrig gå att blanda olja och vatten , eller tror ni också på det baj¤snacket?
2016-04-12, 23:21
Medlem
PilotHockeys avatar
Donald sa precis: "No one is going to vote Obama for a third term!"

En president i USA kan väll max sitta två perioder (8år) eller har jag missförstått något?
2016-04-12, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Donald sa precis: "No one is going to vote Obama for a third term!"

En president i USA kan väll max sitta två perioder (8år) eller har jag missförstått något?
Hillary = Obama 3.0

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in