Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-12, 18:20
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Dags igen ikväll

LIVE Stream: Donald Trump Rally in Rome, NY (4-12-16)

https://www.youtube.com/watch?v=77cQAkcUgrk
2016-04-12, 19:52
Medlem
EliasAlucards avatar
Någon omanlig böghora på Afrobladet hävdar att Trump är psyksjuk:

”Signalerna tydliga: Trump är psyksjuk”:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/118223

^^ Typiskt Aftonbladetrubrik. Att Trump är en självaggrandiserande narcissist är det väl säger emot, men att använda en så generisk term som psyksjuk (vilket faktiskt alla människor mer eller mindre är i viss grad), får det hela att framstå som att Trump vore schizofren eller något.
2016-04-12, 20:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Någon omanlig böghora på Afrobladet hävdar att Trump är psyksjuk:

”Signalerna tydliga: Trump är psyksjuk”:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/118223

^^ Typiskt Aftonbladetrubrik. Att Trump är en självaggrandiserande narcissist är det väl säger emot, men att använda en så generisk term som psyksjuk (vilket faktiskt alla människor mer eller mindre är i viss grad), får det hela att framstå som att Trump vore schizofren eller något.

Fast narcissism är en psykisk sjukdom precis som en stor majoritet av chefer på hög position är "högt fungerande" psykopater, bara för att man är psykiskt sjuk så behöver det inte inte betyda att man inte kan sköta ett arbete eller ens arbeta politiskt utan det bevisar bara att de är människor. (Ingen fullt frisk människa kan klara av stora uppdrag/jobb)
2016-04-12, 20:08
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Du ser Hitler i varje hörn alltså. Tråkigt att du köpt det narrativet.

Nej det handlar om korrupta politiker, ett riggat system, politisk korrekthet/flathet, status-quo, en regressiv vänster som dikterar allt för mycket, vanvettig migrationspolitik osv osv. Ingen annan än Trump har ens minsta tillstymmelse till möjlighet att förändra det.

Om du bara vore mer påläst i tysk historia så hade du kanske förstått liknelsen med vad du precis skrev.
2016-04-12, 20:11
Medlem
JustZlatans avatar
Titta på detta reportage från SVT. http://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-tycker-vita-manniskor-ar-battre

Man ser verkligen hur SVT väljer att framställa Trump och hans sympatisörer. Det roligaste är när SVT-kärringen grimaserar in i kameran och säger. "Det luktar bränt kött." En typisk vänstervegan.
Senast redigerad av JustZlatan 2016-04-12 kl. 20:14.
2016-04-12, 20:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast narcissism är en psykisk sjukdom precis som en stor majoritet av chefer på hög position är "högt fungerande" psykopater, bara för att man är psykiskt sjuk så behöver det inte inte betyda att man inte kan sköta ett arbete eller ens arbeta politiskt utan det bevisar bara att de är människor. (Ingen fullt frisk människa kan klara av stora uppdrag/jobb)
Visst är narcissism en psykisk sjukdom, men det var ändå en sensationell rubrik. Dåligt självförtroende (rätt vanligt) är väl också en form av psykisk sjukdom så att säga. Och sedan är det rätt vanligt med narcissism och enorma egon hos framgångsrika människor, ingen direkt hemlighet (Trump själv har till och med kommenterat detta instämmande). Att Trump har NPD bestrider jag inte, men hela syftet med det vinklade inslaget var ju att framställa honom som psykiskt instabil och olämplig som USA:s president. Trump har verkligen brister, men hans brister har inget att göra med NPD, utan snarare att han har en del anti-intellektuella uppfattningar om miljöpolitik, kapitalismens ofelbarhet, anti-cannabis ståndpunkter osv. Största felet med Trump är att han är svag för penningens makt (det är inte Bernie, och det är faktiskt Bernie's styrka), inte någon eventuell psykisk sjukdom.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-04-12 kl. 20:16.
2016-04-12, 20:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Visst är narcissism en psykisk sjukdom, men det var ändå en sensationell rubrik. Dåligt självförtroende (rätt vanligt) är väl också en form av psykisk sjukdom så att säga. Och sedan är det rätt vanligt med narcissism och enorma egon hos framgångsrika människor, ingen direkt hemlighet (Trump själv har till och med kommenterat detta instämmande). Att Trump har NPD bestrider jag inte, men hela syftet med det vinklade inslaget var ju att framställa honom som psykiskt instabil och olämplig som USA:s president. Trump har verkligen brister, men hans brister har inget att göra med NPD, utan snarare att han har en del anti-intellektuella uppfattningar om miljöpolitik, kapitalismens ofelbarhet, anti-cannabis ståndpunkter osv. Största felet med Trump är att han är svag för penningens makt (det är inte Bernie, och det är faktiskt Bernie's styrka), inte någon eventuell psykisk sjukdom.

Fast det blir bara så sensationellt som du själv anser att det är, att nyhetsmedia skriver Klickbait artiklar är ingen nyhet för i slutändan så är det upp till dig att avgöra om du anser att det som står i artiklarna stämmer eller inte.

Att Trump är för svag för att troligen göra någon riktig påverkan håller jag med dig om då jag anser att han är för girig för att inte vara en risk för det amerikanska folket (annars så hade han inte aktivt undvikit att visa upp hur mycket han är värd för utan han fortsätter och ljuger om att han inte kan göra det osv) och ja jag vet att jag är väldigt partisk då jag hoppas att Sanders blir den demokratiska representanten och även den nästa presidenten (jag har för mig att även Fox "news" har börjat ifrågasätta varför nyhetsmedia fortsätter att hylla Clinton som den självklara representanten när Sanders har vunnit åtta av nio delstater på kort tid)

Så det finns en hel del frågor som både behöver bli ställda och få ärliga svar bland de republikanska samt demokratiska kandidaterna men även av nyhetsmedia.
2016-04-12, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Om du bara vore mer påläst i tysk historia så hade du kanske förstått liknelsen med vad du precis skrev.

Så allt missnöje över det jag tog upp är ett förstadium till en ny hitler? Varje politiker som utmanar nuvarande ordning har potential att starta en hitler jugend 2.0?

Det är ju precis den typen av retorik som man har använt för att skrämma folk till tystnad de senaste åren. "Ahaa, du är missnöjd med ditten och datten, jadu, Hitler spelade också på missnöje minsann. Rasist!" Kom igen!
Senast redigerad av frusciantelo 2016-04-12 kl. 20:27.
2016-04-12, 20:43
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Så allt missnöje över det jag tog upp är ett förstadium till en ny hitler? Varje politiker som utmanar nuvarande ordning har potential att starta en hitler jugend 2.0?

Det är ju precis den typen av retorik som man har använt för att skrämma folk till tystnad de senaste åren. "Ahaa, du är missnöjd med ditten och datten, jadu, Hitler spelade också på missnöje minsann. Rasist!" Kom igen!

Du är naiv. Hitler sågs som en frälsare av en tredjedel av Tysklands befolkning men etablissemanget var försvagat och de misslyckades att bilda en koalitionsregering. Politisk kohandel gjorde att Hitler fick makten och han kunde förbereda för ett nytt världskrig medan omgivande grannländer inte tog hotet på allvar. Människors hopp till Hitler som en man som vågar ta itu med saker, enkla lösningar på svåra problem, gjorde att många röstade på honom, medan man blundade för de mer mörka fakta som omgav honom. Trump har gjort uttalanden som är riktigt kusliga bara man kan tänka ett steg längre och förstå innebörden. Trots detta vill många tro på honom som USA's frälsare, som gör USA "starkt igen", de röstar på honom, följer honom. Samtidigt som omvärlden häpnar. Du tillhör en av dessa skygglappsåsnor.
2016-04-12, 21:05
Medlem
Finisterres avatar
Haha, den här tråden fortsätter leverera

"Pöbeln har en föreställning om att han innebär hopp och förändring - EKON FRÅN EN MÖRK TID!!"

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Trump har gjort uttalanden som är riktigt kusliga bara man kan tänka ett steg längre och förstå innebörden.
Vilka då mer exakt? Han vill stödja inhemsk industri, precis som Hitler? Han vill inte starta kriget mot Ryssland, precis som Hitler?
2016-04-12, 21:13
Medlem
Erik Östs avatar
Aftonbladet har väl sjunkit in i en grandios narcissism redan för 25-30 år sedan utan att förstå varför upplagesiffrorna sjunker.

Snacka om narcissism!
2016-04-12, 21:21
Medlem
Fris avatar
Trump borde utse Hillary till vice president, för att totalt förstöra det inbillade politiska systemet i USA. Migrän av kognitiv dissonans. Hillary är förhandlingsbar, så det är realistiskt. Vem skulle rösta mot det udda paret? Färre än för, tror jag. Trump kan göra en sån sak. Lyin' Ted skulle sitta kvar i hörnet och göra på sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in