2016-04-08, 15:10
Awaiting Email Confirmation
Modiga grabbar från förorten. Knivar och sånt.

Ironiskt dock att halva rinkeby går runt med stone island nu. Men jaja du har säkert rätt.
Citera
2016-04-08, 19:09
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Modiga grabbar från förorten. Knivar och sånt.

Ironiskt dock att halva rinkeby går runt med stone island nu. Men jaja du har säkert rätt.
Men det fattar du väl. Stilen härstammar ju från orten det är därför dem ser ner på oss
Citera
2016-04-08, 22:16
Medlem
Mac10jiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Vill bara meddela att grabbarna från förorten ser ner på folket som bär diverse casual/huligan-kläder.
Folket som bär dessa kläder brukar oftast gå i gymnasieskolor i finare områden och leka orten, stirra ut folk i korridoren och ha kepsen så man inte ser ögonen typ. Extremt provocerande för folk som kommer från tuffa områden. Skulle bli knivad första dagen i rinkeby/tensta/akalla. Förstår också att det är kan kännas ganska provocerande att skriva en sån sak i en sån tråd som denna. Men hur kan ni gilla att gå runt i kläder som dessa? Om ni gör något brott så är det enkelt att peka ut er och ni ser ut allmänt som WT-ADHD-mobboffer. Sorry. Släng på er adidas, rånarluva, handskar och halsduk istället. Mer effektivt och osynligt. Inte lika provocerande och vi ser att ni är smuts ändå vilket ni gillar att betraktas som?
Känns som att 90% är graffare/fotbollshuliganer med gatugangsterkomplex/vänsteraktivister från södermalm..?

Och btw vad är grejen med googles? Ni vill profilera er som vänsteraktivister/fotbollshuliganer som står emot tårgas/bengaler/rök? Går det att gömma dessa googles eller sätter ni på er jackan på läktaren? Använder ni googles-kläderna på stan och när ni går ut med hunden/går till ICA/tar bussen till stan?

Ni får ursäkta, jag är inte ute efter att provocera.
Jag vill endast förstå mig på denna stil.
Någon som kan länka till en artikel eller youtube-klipp där man ser personer använda dessa kläder?

Läste att C.P-kläder kommer från piloterna som togs över av fotbollshuliganer på 80-talet..

Vidare frågar jag mig lite undrandes varför detta hat mot varandra mellan fotbollsklubbar?
Svenskar som grupperar sig och slåss mot varandra för fotbollslag? IQ-fiskmås?
Gruppera ihop er och kasta ut de helgalna babbegängen och de kriminella familjerna som förstör varje dag i stället. Gå på politiker, journalister, patrullera gatorna tillsammans. Att hålla på och leka jag-vet-inte-vad och bråka, hugga, hata varann känns väldigt märkligt i tider som dessa....?

http://www.cpcompany.com/en/cp-company/mens-new-in/microkei-goggle-jacket/15wcpub02356-002788?color=

Hahahaha, ojoj lilla snorjärs, du tar i så du spricker!
Cp kläder från piloter? Mille miglia är ju en rally jacka t.ex. Vet inte riktigt om du är rolig eller bara fruktansvärt, tragiskt barnslig.
Citera
2016-04-08, 22:34
Medlem
Mounotos avatar
Tips på en vanlig grå sweatshirt som inte kostar skjortan?
Citera
2016-04-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Tips på en vanlig grå sweatshirt som inte kostar skjortan?
Det är ju svårare att hitta en butik som inte har det? Stone island sweats är ju stapelvaror, sköna också.
Citat:
Men hur kan ni gilla att gå runt i kläder som dessa? Om ni gör något brott så är det enkelt att peka ut er och ni ser ut allmänt som WT-ADHD-mobboffer. Sorry. Släng på er adidas, rånarluva, handskar och halsduk istället. Mer effektivt och osynligt.
Verkligen, det är så sjukt svårt att spotta en förortare. Kepsen ned i pannan, Adidas byxor och Sail racing jacka och ett par snabba air max på fötterna. Om det sker ett personrån tror jag nog personen jag nämnde blir stoppad istället för mig.
Citat:
Och btw vad är grejen med googles? Ni vill profilera er som vänsteraktivister/fotbollshuliganer som står emot tårgas/bengaler/rök? Går det att gömma dessa googles eller sätter ni på er jackan på läktaren? Använder ni googles-kläderna på stan och när ni går ut med hunden/går till ICA/tar bussen till stan?
Smidigt när man bränner osv. Har ingenting med tårgas att göra, då har vi CPs urban protection jacka. Gogglesen går att ta av, de har tom. en liten designad innerficka där man kan förvara de. Fö. roligt spex på krogen, brukar dra till sig uppmärksamhet.
https://thestyleraconteur.files.wordpress.com/2010/06/og-urban-jacket.jpg
Citat:
Någon som kan länka till en artikel eller youtube-klipp där man ser personer använda dessa kläder?
https://www.youtube.com/watch?v=6xyJfCtoTkI

Citat:
Läste att C.P-kläder kommer från piloterna som togs över av fotbollshuliganer på 80-talet..
Mille miglia som är namnet på den ursprungliga jackmodellen med goggles och watchviewer är också ett bil race i Italien. Det är alltså en racingjacka i grunden.
Citera
2016-04-09, 14:52
Bannlyst
Tack för svar!
Uppskattas.
Citera
2016-04-12, 15:54
Medlem
MoralMorals avatar
http://www.stoneisland.com/gallery/index?section=stone_island_milandesignweek2016&mm= 269&season=main&tp=116207&utm_source=20160411_desi gnweekss16&utm_medium=email&uxdev=m3l_hero_cta&utm _campaign=eu&siteCode=STONEISLAND_SE

I videon längst ned visar de en ny jacka. Det är väl någon concept jacka men det handlar mer om tekniken.

Någon mer än jag som noterar att det står FMG på de som jobbar i fabriken? Har jag missat något, men sålde inte SW ut CP Comp till just FMG?
Citera
2016-04-12, 17:25
Medlem
mws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
http://www.stoneisland.com/gallery/index?section=stone_island_milandesignweek2016&mm= 269&season=main&tp=116207&utm_source=20160411_desi gnweekss16&utm_medium=email&uxdev=m3l_hero_cta&utm _campaign=eu&siteCode=STONEISLAND_SE

I videon längst ned visar de en ny jacka. Det är väl någon concept jacka men det handlar mer om tekniken.

Någon mer än jag som noterar att det står FMG på de som jobbar i fabriken? Har jag missat något, men sålde inte SW ut CP Comp till just FMG?

Gammal jacka!
Citera
2016-04-12, 18:05
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Gammal jacka!

Jo, jag vet. Men jag funderar ändå över hur det hänger ihop, när de går omkring i sådana kläder och gör SI jackor, men samtidigt har det företaget köpt ut CP Comp och kvaliten är "numera skit"?
Citera
2016-04-12, 20:20
Medlem
30% rabatt på allt från caliroots endast idag. kod - TWEENIE
Citera
2016-04-13, 16:55
Medlem
Istok91s avatar
Vart kan man få tag på Forest Hills skorna? Har letat hur länge som helst.
Citera
2016-04-13, 16:57
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Vart kan man få tag på Forest Hills skorna? Har letat hur länge som helst.
Går inte, du får vänta på nästa släpp (vilket är osäkert om det kommer hända inom de närmsta åren). Eller, leta på Ebay för överpriser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in