2008-01-10, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Någon som vet namnet på butlern? Har läst både att han ska ha varit tysk såväl som flipinsk.

Pierre Beckman.

Mycket humor men helt renons på empati. Bedragare sedan förskoleåldern som gjorde något så ovanligt att som 16-åring sol-och-våra fula tjejer med förmögna föräldrar. /J.
Citera
2008-03-27, 00:54
Medlem
bump

Framkommit nåt nytt? Är utredningen om hans död nerlagd?
Citera
2008-11-09, 15:19
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyJ
Pierre Beckman.

Mycket humor men helt renons på empati. Bedragare sedan förskoleåldern som gjorde något så ovanligt att som 16-åring sol-och-våra fula tjejer med förmögna föräldrar. /J.

Även denne Butler (Pierre Beckman) ska vara försvunnen.

http://expressen.se/index.jsp?d=10&a=463038
Citera
2008-11-09, 23:19
Medlem
Har familjen lyckats gömma undan några stålar?
Citera
2008-11-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamicke
Har familjen lyckats gömma undan några stålar?

Det lär ingen annan än familjen veta eller hur?
Citera
2009-04-10, 14:20
Medlem
Bor själv i Höganäs och här är den allmänna uppfattningen att han blivit sänkt i Öresund.
Citera
2009-04-10, 15:24
Medlem
Public Enemys avatar
Jag hade en del med familjen att göra tidigare.
De hade ingen aning om vad som hänt, och levde inte särskilt luxuöst.

De var också ganska föriktiga i sin framtoning, även om de inte hade skyddade identiteter, men antagligen hade väl en del hot framförts.
Citera
2009-04-10, 20:36
Medlem
Jag vet att det finns en hel del konspirationsteorier kring Björkegrens försvinnande och det finns en av dem som inte tagits upp i tråden än. Jag har för mig att en arab som handlade med antikviteter och mattor var misstänkt ett tag, då Björkegren ska ha lurat honom på en hel del pengar? Är detta någonting som ni har hört talas? Har för mig att han var med i efterlyst ett tag efter Björkegrens försvinnande. Dock hade polisen inte tillräckliga bevis mot honom för att kunna häkta honom, men att där ändå fanns en misstanke om hans inblandning.

Public Enemy: På vilket sätt kände du familjen?
Citera
2009-04-10, 22:35
Medlem
pacemans avatar
Det här är ju ett intressant fall. Jag googlade fram en intressant artikel i svd som ursprungligen publicerats 1996. Där står om Pierre Beckman men också om en tidigare betjänt / kock vid namn Janos Valdes som kokat ihop en egen historia om att Björkegren gett sig av på egen hand. Mycket skumt här.

http://wwwc.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11005278.asp
Citera
2009-04-10, 23:44
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigNic
Jag vet att det finns en hel del konspirationsteorier kring Björkegrens försvinnande och det finns en av dem som inte tagits upp i tråden än. Jag har för mig att en arab som handlade med antikviteter och mattor var misstänkt ett tag, då Björkegren ska ha lurat honom på en hel del pengar? Är detta någonting som ni har hört talas? Har för mig att han var med i efterlyst ett tag efter Björkegrens försvinnande. Dock hade polisen inte tillräckliga bevis mot honom för att kunna häkta honom, men att där ändå fanns en misstanke om hans inblandning.

Public Enemy: På vilket sätt kände du familjen?

Det ryktet har jag också hört och eftersom jag har varit i samma branch så har jag träffat på den du menar några gånger, han är förvisso död nu. Han var inte arab men han kom däremot från ett arabland.
Citera
2009-04-30, 16:17
Medlem
http://www.kvp.se/1.1551093

Intressant artikel, känns ju inte som om man skulle hålla sig borta frivilligt och utsätta sin dotter för detta..
Citera
2009-04-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigNic
Bor själv i Höganäs och här är den allmänna uppfattningen att han blivit sänkt i Öresund.

Nej, sänker man ett lik i havet flyter det upp förr eller senare. Spelar ingen roll hur många tegelstenar man fyllt liksäcken med.
I så fall får man åka långt ut på Atlanten och kasta i honom där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in