Varför inte köpa någon av biltemas varianter? Elcyklarna är förmodligen samma kvalitet. Evobike sägs ha dålig service enligt denna site:
http://eldrift.nu/evobike.php. Genom Biltema har du iaf garanti och vetskapen att det förmodligen inte strular om du vill ha hjälp.
Vilken elcykel som är bäst beror ju på hur du ska använda den. Vill du ha en robust brukscykel som inte kräver massor av underhåll så välj en stabil variant utan miljoner växlar. Eller kanske du vill ha en slimmad elcitybike som kräver lite mer mekande.
Själv föredrar jag enklare stabil elcykel med 3 vxl och fotbroms, för att slippa byta bromsbelägg varannan vecka. Har bytt till "punkteringssäkra" däck. Kan hänga på rätt tung cykelväska utan problem. Men elcykeln gör ändå sitt jobb - transporterar mig fram och tillbaka till jobbet utan att jag blir svettig. Dimensionera batteriet beroende på hur lång sträcka du kommer cykla. Tänk på att kylan i vårt land gör att du behöver marginal.
För övrigt är det en jobbig period nu när alla orutinerade människor börjar cykla. För i helvete, hur svårt kan det vara att visa sina avsikter med armpekningar och följa normala trafikregler, typ som högerregel och inte tokbbromsa utan anledning.