Citat:
Ursprungligen postat av
roxxorboxxor
Skulle någon kunna förklara uppgift 14 samt 16 på provpass 4 (verb) för mig. Ändrade mig så klart på båda dessa frågor från rätt svar till fel, men har fortfarande svårt att se varför de är fel. 14 ska vara B och 16 ska vara A.
Antagligen är det bara jag som är för irriterad på mig själv för att faktiskt acceptera att jag svarade fel...

Sjukt störigt när man ändrar ett rätt svar. Men i alla fall, fråga 14 ser du det rätta svaret i tredje stycket, som börjar med "I datorn". Där står att tekniken lett till ökat sampling och kopierande bla bla dvs "att kvaliteten inte längre nödvändigtvis bestäms av hur ensamt i sitt slag konsverket är". Ang fråga 16 så hade jag också fel, valde mellan D och A... Antar att det är femte stycket de syftar på, "skapades ett behov att särskilja den på det konstnärliga området kreativa människan...." men tycker det är väldigt otydlig att det är 1800-talet de anspelar på där. Men läser man noga i efterhand så är det väl så. Detta fenomen föddes under 1700-talet och utvecklades under 1800-talet typ. En riktig slamkrypare!
Edit: Eller snarare att det föddes då, på 1700-talet, och därmed gav upphov/la till grund för 1800-talets romantiska konstnärsmyt...