Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
För att du ska förstå vart jag vill komma.
Om jag skriver att nån är en specifik kommunpolitiker så är inte det riktigt samma sak som om jag skriver att nån är Jihad Jane eller Bagdad Bob men alla dessa tre exempel kan RPas.
Moderator har då inget annat val än att fälla och det är helt ok för så ser regeln ut.
Enligt reglerna är det precis samma sak. Hur troligt det är att det faktiskt är personen som du påstår att vederbörande är (eller gissar eller övriga spekulationer), det spelar ingen roll. Du säger att du förstår men det gör du ju uppenbarligen inte.
Fast jag har ljugit lite för dig, det finns undantag - det gäller påhittade figurer. Säg att en vigilante startar en tråd och berättar att vederbörande bruka glida runt på nätterna, klädd i svart och bekämpar brott. Då är det faktiskt helt okej att säga "Batman, är det du?" eller något annat på Batman-tema. Eftersom Batman inte finns på riktigt finns det så klart ingen möjlighet att det är Batman som har skrivit.
Citat:
Däremot har jag all rätt att anse att den som RPar "vem fan är du, Bagdad Bob eller?" för 1.06 i en diskussion om feminism är en rövhatt. Den personen har följt regelverket men är dock en rövhatt. En rövhatt. En hatt gjord av röv. Men den har rätt. Men är en rövhatt.
Och detta utnyttjas av folk som inte kan föra ett samtal.
Jaha? Vad har det med något att göra? Det är fortfarande du som tystar dig själv genom att bryta mot reglerna. Om det inte är någon som har RP:at utan en moderator hittar ditt inlägg på egen hand, är moderatorn då också en rövhatt? Är det inte mer rövhattigt av dig att bryta reglerna från början?
En gång till: bryter man inte mot reglerna så kan man inte bli "tystad".