2016-04-08, 21:36
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Vi delar uppfattning hyfsat ser jag . Det är bara det att jag fått för mig att IB är inblandad den dagen vid porten också.

Eftersom Aivarus Och Irina är så eniga i sina vittnesmål så tror jag personligen inte det.
2016-04-08, 21:42
Medlem
A1HORNYLADs avatar
På Hurtigfronten intet nytt, men vad hade vi egentligen väntat oss?
Citat:
– Jag håller nere förväntningarna. Jag är inte Zlatan, jag är Björn Hurtig, säger advokaten.
Efter första mötet med NB i februari:
http://www.expressen.se/gt/advokaten-om-forsta-motet-med-bilevicius/

En vecka kvar att tota ihop något nu. Vad ska det bli?
2016-04-08, 21:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Gäller det även om hon mer eller mindre burits till ladan?
På påskafton träffade jag en kille som är hundförare inom det militära. Vi diskuterade Lisa-fallet och han såg inget konstigt med att polishunden inte hade fått upp nåt spår efter Lisa vare sig vid moppen eller inne i ladan. Jag litar på att han vet vad han snackar om. (Fast Noppe är kanske av en annan åsikt. )
2016-04-08, 21:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Skulle jag ha skrivit att de hade förstört spåren för att du skulle fatta vad jag menade ?
Kan det ha berott på att utspåret var uppblandat med massa andra spår som förvillade hunden ?
Vinden var nog inte det största problemet , andra spår och underlaget spelar en större roll vilket jag redan har påpekat en gång .
Det är så som jag också har förstått det.
2016-04-08, 22:36
Medlem
Citat:
Gäller det även om hon mer eller mindre burits till ladan?

Knappast. Ev doftspår hade blåst bort av vinden. Aldrig ens landat på marken eller omgivningen.
2016-04-08, 23:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förstod det, men ville ändå kommentera. Typ stämma i bäcken

Ok, ibland går ironi inte hem.

Misstankarna mot militär i det här fallet är ( för att uttrycka det milt) starka. Dock endast från världsfrånvända debattörer som i mitt tycke inte lever IRL.

Bjarne verkar väl f.ö ha stämt ner tonen något, han har nog insett svårigheterna i att komma förbi stark DNA-bevisning utan att antyda komplott från i stort sett hela statsapparaten och det är ju redan gjort utan framgång av föregående advokat.
2016-04-08, 23:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
(...)
Bjarne verkar väl f.ö ha stämt ner tonen något, han har nog insett svårigheterna i att komma förbi stark DNA-bevisning utan att antyda komplott ...

Jag tror vi har kommit till samma slutsats här
Vi får väl se hur långt han vågar gå...

Citat:
...
Ev doftspår hade blåst bort av vinden. Aldrig ens landat på marken eller omgivningen.

Ja, men något doftspår, vilket som helst, hade kunnat ge oss vägledning. Nu vet vi ingenting om förspelet. Det blir absurt med alla teorier om hur det gick till, som ändå bara är gissningar.
2016-04-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ok, ibland går ironi inte hem.

Misstankarna mot militär i det här fallet är ( för att uttrycka det milt) starka. Dock endast från världsfrånvända debattörer som i mitt tycke inte lever IRL.

Bjarne verkar väl f.ö ha stämt ner tonen något, han har nog insett svårigheterna i att komma förbi stark DNA-bevisning utan att antyda komplott från i stort sett hela statsapparaten och det är ju redan gjort utan framgång av föregående advokat.

För att vara en mediaperson har han onekligen tystnat men han kanske plitar på sin framställan.
2016-04-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tror vi har kommit till samma slutsats här
Vi får väl se hur långt han vågar gå...

Ja, men något doftspår, vilket som helst, hade kunnat ge oss vägledning. Nu vet vi ingenting om förspelet. Det blir absurt med alla teorier om hur det gick till, som ändå bara är gissningar.

Utan videoinspelning får man bedöma helheten 0ch styrkan i gärningsbeskrivningen, vilket två rättsinstanser gjort och med enigt resultat kommit fram till att NB utom rimligt tvivel är skyldig till mordet på Lisa Holm.
2016-04-08, 23:40
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
För att vara en mediaperson har han onekligen tystnat men han kanske plitar på sin framställan.

Och måhända har han fått en ny medhjälpare i form av någon med liknande tankar .
Även om de slår sina "kloka" skallar ihop så lär det inte räcka långt .
Utan den snyftande nickedockan Nerijus hjälp så blir det pannkaka .
Det vore ännu bättre om han kunde visa att han är en man och erkänna den dynghögen .
Om inte annat för Lisas familjs skull .
2016-04-08, 23:48
Medlem
Citat:
Det återstår att se vad han får ihop. En vecka kvar till resultatet ska presenteras.

En strof från Fänrik Ståls sägner. Även hans förfäder hade bekymmer.

Aldrig brusto ord vid bivuaken,
Där den gamle Hurtig blott var med;
Ofta satt han långt på natten vaken,
Talande om krig och fred,
Tände jämt sin korta pipa an
Och förgat den åter, bäst den brann.
2016-04-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och måhända har han fått en ny medhjälpare i form av någon med liknande tankar .
Även om de slår sina "kloka" skallar ihop så lär det inte räcka långt .
Utan den snyftande nickedockan Nerijus hjälp så blir det pannkaka .
Det vore ännu bättre om han kunde visa att han är en man och erkänna den dynghögen .
Om inte annat för Lisas familjs skull .

Som flera påpekat, senast #arkmike, hemfaller NB åt ett inlärt beteende när han blir påkommen med fingrarna i syltburken: Han blånekar i sten. Troligtvis måste det någon gång ha "lönat" sig.

Som du säger, om advokaterna inte får med sig klienten är det kört. Han har ingenting att vinna med att prata heller ......... Så han tiger. Då äger han ändå Makten över vad som egentligen hände.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in