2016-04-08, 18:13
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns faktiskt inte ingen gräns, annat än den att domstolen surnar och kommer med ett föreläggande om att part ska inkomma med sin inlaga.

I detta fall är det ju ingen brådska. Nero är redan dömd till livstid, så ingen skadas av fördröjningen! Det finns ju inte heller någon motpart längre som engagerar sig, eller lider skada av att Hurtig är senfärdig.

i och för sig
2016-04-08, 18:17
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror mer att tvingades in i ladan via stora porten och att Nerijus efter utfört värv kört sin bil runt ladan från framsidan till tillbyggnaden ( dörren på baksidan) och där har Lisa lämnat byggnaden.

Tillägg: nu när jag har sett närheten från café till lada ser jag inga problem med att en stark man kan tvinga en liten tjej över vägen. Väl i ladan blev hon hårt sparkad två gånger bakifrån i hö knä/underben så att hon vek sig/ramlade framåt. Hjälmen slets av och redan där kom en snara fram applicerad bakifrån. Jackan drogs bakåt så att armarna låstes.

Vi delar uppfattning hyfsat ser jag . Det är bara det att jag fått för mig att IB är inblandad den dagen vid porten också.
2016-04-08, 18:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
När hunden kom dit så hade ett flertal personer rört sig på platsen och sopat
bort eventuella spår
vilka säkert var väldigt få redan från början med tanke på underlaget .
Nu är det ju öppet åt båda hållen så man ser ju ganska bra om det kommer några bilar .
Det hörs ju också på håll om det kommer en bil så att passera över vägen till ladan
var inga som helst problem utan att bli sedd . Avståndet är bara ca 30 meter .
Jag har själv varit där och mätte då sträckan från caféet till ladan .
Han var ju också väl förtrogen med platsen och hade koll på det mesta .
En stor stark hantverkare och en liten tjej på ca 45 kg flyttad över vägen är gjort på nolltid .

Man kan inte sopa bort ett spår genom att låta en mängd människor gå runt mopeden ett antal gånger, ett utgående spår är ett utgående spår oavsett hur många personer som har traskat runt kring mopeden.

Hundföraren har inte fått någon indikation på ett mänskligt spår som gick från mopeden till/mot ladan.

Hundföraren gjorde ett cirkelsök runt platsen där mopeden stod, hunden hittade inga utgående spår såvitt vi känner till.(Källa:FUP)

Det fanns en uppenbar faktor som kan ha påverkat ett spår just den kvällen, vind! Det blåste den kvällen och underlaget var grus eller singel, inte ett optimalt underlag.

Att hunden inte hittade ett utgående spår kan bero på att det var borta, men också på att hundföraren inte tolkade hunden rätt, dock så ser jag det sistnämnda som osannolikt i just det här fallet.
2016-04-08, 18:38
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det var svar till CatThe Hunter's (som nämnde trassa) kommentar
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jag råkade stava trasa fel och ber så hemskt mycket om ursäkt för det. Kolla ditt eget inlägg 10.09. Ha inte mig till förkläde.

På nåt vis blev LH överfallen, eller anafallen som du säger. Lätt att bära och därav inga spår av någon kamp vare sig vid caféet eller i ladan. Hon kan ha fäktat med armarna, därav att handsken flög av och hamnade en bit bort. Örhänge åkte väl också av då NB höll med höger hand för hennes mun och bar henne med vänster och låste hennes vänsterarm.
2016-04-08, 18:40
Medlem
Citat:
Jag tror att Hurtig för skens skull inkommer med något innan sommaren, för då har tiden gått för att rädda Rönnbäckskans skinn. Nero har en tidsfrist på 6 månader att anmäla henne till advokatsamfundet.

Väntjänster kollegor och vänner emellan, är det som är uppdraget Hurtig är anlitad för. Det var Rönnbäckskan som vaskade fram honom och lämpade över Nero på honom. Du vet, någon måste ju bli Svarte Petter.

HD tänker så mycket på hur lång tid det tar, eftersom det finns ingen uppretad motpart som kräver att processen framskrider. Nero är redan dömd till livstid. Alla vet att detta snack om få PT i HD med den övertygande bevisningen Nero dömdes på, inte är seriöst. Det är bara idioter och Nero som hoppas på att rekvisiten för att få PT kommer äbdras.

Fakta är att Nero är så ensam en varelse på denna jord kan bli, och du kan utgå ifrån att advokaterna skiter i honom lika mycket som alla andra. Nero är unik på så sätt att inte ens morsan eller käringen hälsar på honom.

I Litauen lär han åka på hårt arbete och stryk. Jag har tidigare postat bilder från det lämpliga fängelset han kommer sluta sina dagar på. Jag tror överflyttningen kommer gå fort, när domen vunnit laga kraft. Han är inte den sorts fånge kriminalvården vill behålla, för det kan bli bråk och extra besvär när Nero ska vistas bland övriga fångar.
Precis, exakt vad jag tror efter att läst dina inlägg tidigare. Finns nog ingen som innerst inne tror att lille nero är oskyldig. Eller jo, nån finns det nog. Men tom Rönnbäckskan tror jag vet och känner på sig sanningen. Btw, välkommen tillbaka med dina utmärkta inlägg
2016-04-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jag råkade stava trasa fel och ber så hemskt mycket om ursäkt för det. Kolla ditt eget inlägg 10.09. Ha inte mig till förkläde.

På nåt vis blev LH överfallen, eller anafallen som du säger. Lätt att bära och därav inga spår av någon kamp vare sig vid caféet eller i ladan. Hon kan ha fäktat med armarna, därav att handsken flög av och hamnade en bit bort. Örhänge åkte väl också av då NB höll med höger hand för hennes mun och bar henne med vänster och låste hennes vänsterarm.

Nej, det var jag som skrev fel.
Det händer tyvärr. Tack mobil.
Angående handsken som flög av - handsken kommit dit senare. LH far blev väldigt förvånat när L handsken hittades morgon 8/6 och sa - någon driver med oss. Kvällen innan sökte de igenom ladan och
han kunde garantera att det inte fanns handsken där. Litar du inte på L far? Samma gäller örhänge. Fars kollega var 100% säkert att det var inga örhänge kvällen när de letade i ladan.
2016-04-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Framför allt, vem körde tillbaka mopeden bakom caféet där den stod med nyckeln i?

Medhjälparen kompis.
2016-04-08, 19:48
Medlem
Citat:
Nej, det var jag som skrev fel.
Det händer tyvärr. Tack mobil.
Angående handsken som flög av - handsken kommit dit senare. LH far blev väldigt förvånat när L handsken hittades morgon 8/6 och sa - någon driver med oss. Kvällen innan sökte de igenom ladan och
han kunde garantera att det inte fanns handsken där. Litar du inte på L far? Samma gäller örhänge. Fars kollega var 100% säkert att det var inga örhänge kvällen när de letade i ladan.

Man letade efter en levande Lisa som varit saknad ett par timmar. Dessutom var ladan snarast mycket stor och en maskin hade arbetat i den.

Helt naturligt att man inte hittade detaljer.
2016-04-08, 20:21
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan inte sopa bort ett spår genom att låta en mängd människor gå runt mopeden ett antal gånger, ett utgående spår är ett utgående spår oavsett hur många personer som har traskat runt kring mopeden.

Hundföraren har inte fått någon indikation på ett mänskligt spår som gick från mopeden till/mot ladan.

Hundföraren gjorde ett cirkelsök runt platsen där mopeden stod, hunden hittade inga utgående spår såvitt vi känner till.(Källa:FUP)

Det fanns en uppenbar faktor som kan ha påverkat ett spår just den kvällen, vind! Det blåste den kvällen och underlaget var grus eller singel, inte ett optimalt underlag.

Att hunden inte hittade ett utgående spår kan bero på att det var borta, men också på att hundföraren inte tolkade hunden rätt, dock så ser jag det sistnämnda som osannolikt i just det här fallet.

Skulle jag ha skrivit att de hade förstört spåren för att du skulle fatta vad jag menade ?
Kan det ha berott på att utspåret var uppblandat med massa andra spår som förvillade hunden ?
Vinden var nog inte det största problemet , andra spår och underlaget spelar en större roll vilket jag redan har påpekat en gång .
2016-04-08, 20:59
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Du har missuppfattat diskussionen. Nero är inte invandrare, han är gästarbetare. Han är en vit man. Det enda som skiljer Litauer etniskt från svenskar, är de ekonomiska förhållandena.

Nero är ett rovdjur på jakt efter en kvinna att lustmörda, som råkade bli Lisa efter ett misslyckat försök att lura till sig Adriana in i bilen.

Jag förstår att detta inte är lätt för dig. Om du har svårigheter att förstå vissa fakta så ställ frågor i tråden för vi är många som kan svara dig. Men att attackera folk med att de skulle vara rasister, är inte snällt.

Om du vill diskutera alla invandrare som potentiella våldtäktsmän har du tråden om den nya våldtäkten på en Finlandsfärja. I den tråden är dina åsikter relevanta, om hur folk uppfattar dessa våldtäkter.

(FB) 2016-03-30 Fyra män misstänkta för grov våldtäkt på färja

Du visar än en gång prov på din talang för att få allt om bakfoten. Det är inte jag som refererar till NB som "invandrare". Det är skribentan henkess som benämner NB som sådan.

Sen att du likställer invandrare med någon som inte är vit talar ju ganska tydligt i vilken härad din intelligenskvot befinner sig.
2016-04-08, 21:31
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Hur kunde han tvinga en tjej över vägen om hunden som var på plats samma kväll gjorde inga markeringar förutom kring Lisas moped. Inga utåtgående spår.
Det var många bilar som körde förbi i aktuell tid, men ingen hade sett någon man som drog en tjej över vägen.

Du, efter att ha sett platsen är det tydligt att det är lätt att se om det kommer bilar från något håll och avståndet till ladan är mycket kort.
2016-04-08, 21:34
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Gäller det även om hon mer eller mindre burits till ladan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in