2016-04-06, 22:58
Medlem
Wolfsburg spelade ut Real, det är bara att lyfta på hatten. Real som knappt skapade en målchans och såg allmänt vilsna ut lär få det tufft i dubbelmötet. Man kan ju inte föra matcher precis. Utan man är ett duktigt kontringslag - det är därför man brukar göra bra ifrån sig mot lag som gillar att hålla i bollen, som exempelvis Bayern och Barcelona.
2016-04-07, 13:20
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Wolfsburg spelade ut Real, det är bara att lyfta på hatten. Real som knappt skapade en målchans och såg allmänt vilsna ut lär få det tufft i dubbelmötet. Man kan ju inte föra matcher precis. Utan man är ett duktigt kontringslag - det är därför man brukar göra bra ifrån sig mot lag som gillar att hålla i bollen, som exempelvis Bayern och Barcelona.

Om man tittar på statistiken så är "spelade ut Real" kanske lite väl starkt uttryckt. VfL spelade kompakt och säkert, en fantastisk prestation men...

2-0 i mål
10-21 i skott mot mål
39-59 i bollinnehav (vet inte varför det inte blir 100% tillsammans)
484-757 i antal bollkontakter
15%-10% andel felpass
12-6 i antal fouls och
4-1 i antal gula kort

...talar ett annat språk. VfL var delvis hårt tillbakapressade, men försvarade sig bra och jag glädjer mig verkligen över resultatet.
2016-04-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Om man tittar på statistiken så är "spelade ut Real" kanske lite väl starkt uttryckt. VfL spelade kompakt och säkert, en fantastisk prestation men...

2-0 i mål
10-21 i skott mot mål
15%-10% andel felpass
12-6 i antal fouls och
4-1 i antal gula kort

...talar ett annat språk. VfL var delvis hårt tillbakapressade, men försvarade sig bra och jag glädjer mig verkligen över resultatet.

Ja nu räknar du inte med att Bendtner tillhör Wolfsburg och bara det raderar ut mycket av dina siffror även om han inte ens är med i truppen.

Men visst Real hade det mesta av spelet men jag tyckte trots allt att deras chanser inte var överdrivet farliga medans Wolfsburg hade flera chanser att öka på sin ledning.
2016-04-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

2-0 i mål
10-21 i skott mot mål
15%-10% andel felpass
12-6 i antal fouls och
4-1 i antal gula kort

Man behöver inte ha bollinnehav för att spela ut ett lag. Real såg vilsna ut och skapade inte en enda målchans. Real har blivit ett väldigt enkelt lag att taktiskt utmanövrera sedan Di Maria försvann. Jag tror ärligt talat Wolfsburg tar sig till semifinal.
2016-04-07, 17:56
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Ja nu räknar du inte med att Bendtner tillhör Wolfsburg och bara det raderar ut mycket av dina siffror även om han inte ens är med i truppen.

Men visst Real hade det mesta av spelet men jag tyckte trots allt att deras chanser inte var överdrivet farliga medans Wolfsburg hade flera chanser att öka på sin ledning.

Hade bara fattats att Lorden kommit in och gjort 3-0, Real hade ett par chanser i början av matchen, men visst var VfL närmare 3-0 än 2-1.

Citat:
Man behöver inte ha bollinnehav för att spela ut ett lag. Real såg vilsna ut och skapade inte en enda målchans. Real har blivit ett väldigt enkelt lag att taktiskt utmanövrera sedan Di Maria försvann. Jag tror ärligt talat Wolfsburg tar sig till semifinal.

Enbart bollinnehav har begränsad utsaga, men sätt det i sammanhang med skott mot mål, felpass och fouls/gula kort, så ser det ut som om VfL slogs bra för sin ledning. Jag hoppas att VfL tar sig till semi, även om inte chansen är större än de 55% som Arnold sade efter matchen.
2016-04-08, 06:26
Medlem
Synd att inte Dortmund kunde ta hem gårdagens match men det ska bli spännande att följa returen.

Det är många härliga matcher att se fram emot i bundesliga till helgen.

I botten så möter bremen augsburg det är en höjdarmatch.
Vidare i botten så tar frankfurt emot hoffenheim och hamburg möter darmstadt.
Många viktiga poäng att spela om.

På söndag så blir det revierderby i gelsenkirchen men som det sett ut denna säsong så tror jag att dortmund tar hem det ganska komfortabelt.
2016-04-08, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Håller med. Ska bli skönt med Ancelotti. En tränare som jag tror passar mycket bättre i Bayern än Pep.

Pep har gjort det bra i ligan..bättre än någonsin faktiskt. Tro det eller ej, men det har inte hört till vanligheterna att man vunnit tre år i rad. Men snudd på fiasko i CL med. Även om semifinal är minimimål för Bayern så är sättet man åkte ur mot Real och Barca underkänt...totalt med lag som faktiskt sitter inne med.

Ja det är helt klart bra att vinna ligan i två år i rad och med stor sannolikhet tre år i rad, men tror ändå han blev värvad för en CL titel minst. Vi snackar ändå om Bayern som innan han tog över var världens bästa lag. Då måste målet ha varit att förbli det. Truppen är en av världens absolut bästa och bredaste. Sen tycker jag att förutom Dortmund så kan knappt någon hota dom så..

Det passar inte Bayern med detta tråkiga tiki-taka spel, Bayern har alltid varit mer "engelskt" mycket tempo och rakt fram. Tror det kan bli riktigt bra med Carlo.

Citat:
Hemsk vad ni kritiserar Pep. Han har vunnit två BL-titlar so far, snart blir det tre på raken. Hur många tränare har lyckats med den bedriften tidigare? inte är det många i alla fall. Två semifinaler i CL, och om inte något mirakel sker i Lissabon så lär det bli tre på raken. Skulle han vinna CL med Bayern så kommer ni få käka upp era ord så hårt.

Du kanske har glömt att Bayern var världens bästa lag innan han tog över. Ja visst är det bra vinna ligan, men ärligt talat vem ska hota dom? Dortmund och sen? Han har blivit utklassad två år i rad av Real och Barca något som inte alls ska vara acceptabelt för Bayern. Tror du underskattar Bayern om du tror det är bra för dom komma till semifinal. Det är typ där minst ska vara med den truppen och bredden.

Vinner han CL denna säsongen så räknas det helt okej, annars är det bara slösat tid.
2016-04-08, 15:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Ja det är helt klart bra att vinna ligan i två år i rad och med stor sannolikhet tre år i rad, men tror ändå han blev värvad för en CL titel minst. Vi snackar ändå om Bayern som innan han tog över var världens bästa lag. Då måste målet ha varit att förbli det. Truppen är en av världens absolut bästa och bredaste. Sen tycker jag att förutom Dortmund så kan knappt någon hota dom så..

Det passar inte Bayern med detta tråkiga tiki-taka spel, Bayern har alltid varit mer "engelskt" mycket tempo och rakt fram. Tror det kan bli riktigt bra med Carlo.

Du kanske har glömt att Bayern var världens bästa lag innan han tog över. Ja visst är det bra vinna ligan, men ärligt talat vem ska hota dom? Dortmund och sen? Han har blivit utklassad två år i rad av Real och Barca något som inte alls ska vara acceptabelt för Bayern. Tror du underskattar Bayern om du tror det är bra för dom komma till semifinal. Det är typ där minst ska vara med den truppen och bredden.

Vinner han CL denna säsongen så räknas det helt okej, annars är det bara slösat tid.

De blev utspelade av Barcelona på löpande band för typ 4-8 år sen också. Var ju några matcher runt 09-11 då Bayern förlorade minst lika enkelt som nu på senare år mot Barcelona.
2016-04-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
De blev utspelade av Barcelona på löpande band för typ 4-8 år sen också. Var ju några matcher runt 09-11 då Bayern förlorade minst lika enkelt som nu på senare år mot Barcelona.

på löpande band 2008-09 och när?
2016-04-08, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
på löpande band 2008-09 och när?
http://www.worldfootball.net/teams/fc-barcelona/bayern-muenchen/11/

Löpande band = en match.

2014/15: CL-semifinal
Barcelona-Bayern München 5-2 (3-0, 2-3)

2012/13: CL-semifinal
Barcelona-Bayern München 0-7 (0-4, 0-3)

2008/2009: CL-kvartsfinal
Barcelona-Bayern München 5-1 (4-0, 1-1)
2016-04-08, 17:45
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Synd att inte Dortmund kunde ta hem gårdagens match men det ska bli spännande att följa returen.

Det är många härliga matcher att se fram emot i bundesliga till helgen.

I botten så möter bremen augsburg det är en höjdarmatch.
Vidare i botten så tar frankfurt emot hoffenheim och hamburg möter darmstadt.
Många viktiga poäng att spela om.

På söndag så blir det revierderby i gelsenkirchen men som det sett ut denna säsong så tror jag att dortmund tar hem det ganska komfortabelt.
Ja extremt viktiga matcher i bottenstriden i morgon. Ska bli spännande att följa.

För mig som håller på Hannover är dock säsongen känslomässigt redan över och det jag upplever nu är en transportsträcka till augusti då Zweite Bundesliga äntligen kör igång igen. Ska dock bli intressant att se vem som följer med Hannover ner i Zweite. Tror rentav att det kan bli två lag. Oavsett om det blir Leipzig, Freiburg eller Nürnberg som får kvala så är det tufft motstånd för det stackars lag som slutar på 16:e plats.
2016-04-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade

Japp, man var världens bästa lag. Men efter det så har ju Real och Barca rustat upp kraftigt, de har ju vunnit de senaste två upplagorna av CL. Och framför allt så är Ribery och Schweinsteiger en skugga av sitt forna jag, två av lagets kanske viktigaste spelare när de vann trippeln.

Det kan du inte beskylla Pep för. Vad talar egentligen för att Bayern skulle fortsätta vara lika dominanta som förr om Jupp var tränare idag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in