2016-04-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Gå in på profil och välj redigera , så svårt är det inte. Jag tror det här kan vara en del i dina problem. Själv vänster-swipear jag ganska ofta på tjejer som ser ok ut men inte har någon presentation. Känns nästan lite förnedrande att likea någon på bara några bilder och en presentation är ett bra sätt att hitta en isbrytare om man matchar och vill börja chatta.
Skulle jag matcha med en tjej som såg ok utan någon som helst presentation är det som att säga "Du är inte ful och jag tror vi spelar i samma (låga) liga ungefär."

Jag tror att det här är ett problem för många kvinnor för att de ska fatta vilken liga de egentligen spelar i. Jag har haft massvis med kvinnobekanta som inbillar sig att de spelar i högsta divisionen när de objektivt sett egentligen inte har skitmycket att erbjuda själva. De ser ok eller bra ut, har ok kroppar , ett jobb och är någorlunda charmiga och roliga. Som typ undersköterskor som pluggar upp något gymnasieämne på distans för att börja plugga till syrra borde de vara nöjd med en skapligt snygg och schysst snubbe med ett "skilled labourer"-jobb.
Men eftersom de några gånger har varit KK eller haft kortare förhållanden med män som varit framgångsrika karriärmässigt och är snygga, vältränande och charmiga så tror de att det är den ligan de spelar i.
Tick-tack-tick-tack , ska du vänta på den där advokaten för att du brukade knulla en juriststudent när du var 23?

Skulle precis kommentera på det övre stycket men du summerade det rätt bra i det undre. Om jag likar en tjej utan bilder så betyder det snarare att hon gärna får komma över på en "filmkväll". Däremot kan man vara intresserad av mer med tjejer i samma liga utan presentation. Det är en enormt skillnad p vad som funkar att ha sex med jämfört med vad man vill ha permanent. Tjejer inser ofta inte detta, stor anledning till att så många unga är singlar.

Och ja, tjejer blir desperata när ni närmar er 30. Har dejtat ett par tjejer i den åldern och det var stor skillnad, de som är mest konservativa med sin sexualitet har av min erfarnhet varit tjejerna mellan 20-27. När de är 18 så är de superlätta att få i säng, kanske mest för man är så mycket äldre och de som är över 27 är också lätta p.g.a. det som tidigare nämnt på sidan. Det roliga är att tjejer just i denna ålder blir så ofantligt förbannade om man nämner något om att kvinnor i den åldern börjar få lite panik. Att ni får panik är ju den primära anledningen till att de flesta män faktiskt kan skaffa familj och barn. Oftast går det förbannat fort också vilket är lite roligt, ett halvår så är kvinnan på smällen och dem gifter sig typ. Det kvinnorna i denna ålder som är singlar inte fattar är att detta är deras eget fel. De hade gott kunnat hitta någon tidigare som velat spendera tiden med dem, ofta börjar de tänka tillbaka på folk de dejtade när de var runt 20 och vill nu ha någon likadan för att de inser att han var ju ganska bra. "Varför dissade jag honom?". Väldigt roligt att iakta måste jag faktiskt säga.
Citera
2016-04-08, 17:50
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Skulle precis kommentera på det övre stycket men du summerade det rätt bra i det undre. Om jag likar en tjej utan bilder så betyder det snarare att hon gärna får komma över på en "filmkväll". Däremot kan man vara intresserad av mer med tjejer i samma liga utan presentation. Det är en enormt skillnad p vad som funkar att ha sex med jämfört med vad man vill ha permanent. Tjejer inser ofta inte detta, stor anledning till att så många unga är singlar.

Och ja, tjejer blir desperata när ni närmar er 30. Har dejtat ett par tjejer i den åldern och det var stor skillnad, de som är mest konservativa med sin sexualitet har av min erfarnhet varit tjejerna mellan 20-27. När de är 18 så är de superlätta att få i säng, kanske mest för man är så mycket äldre och de som är över 27 är också lätta p.g.a. det som tidigare nämnt på sidan. Det roliga är att tjejer just i denna ålder blir så ofantligt förbannade om man nämner något om att kvinnor i den åldern börjar få lite panik. Att ni får panik är ju den primära anledningen till att de flesta män faktiskt kan skaffa familj och barn. Oftast går det förbannat fort också vilket är lite roligt, ett halvår så är kvinnan på smällen och dem gifter sig typ. Det kvinnorna i denna ålder som är singlar inte fattar är att detta är deras eget fel. De hade gott kunnat hitta någon tidigare som velat spendera tiden med dem, ofta börjar de tänka tillbaka på folk de dejtade när de var runt 20 och vill nu ha någon likadan för att de inser att han var ju ganska bra. "Varför dissade jag honom?". Väldigt roligt att iakta måste jag faktiskt säga.
Jag förstår inte det roliga? Jag är själv kräsen, ligga kan jag och bryr mig inte mycket på så vis att jag inte dumpar killar som inte är värda.

Återigen görs antaganden. Jag hade för ett år sedan en av mina oseriösare föredetta över och som diskuterade löst kring att skaffa barn och inte själv nödvändigtvis vara med mer än att självfallet ha kontakt med barnet. (Han sa dock inte rent ut att han ville ha barn med mig) Men då skulle ni klaga på att jag inte skaffade barn med en svensk. För ni är det överhängande va? Svenskar alltså? Dessutom har jag även här på Flashback kontaktats av en man som kunde tänka sig att ställa upp för att ge mig ett barn. Sedan finns privata donatorer.

Jag vet att jag är singel pga mig själv. Jag är kräsen. Jag vill inte ha killar som tänker likt dig. Tyvärr är ni inte helt ovanliga. Jag är hellre ensam då.

Sedan missar ni killar en sak. Jag som 34 får snygga killar som är 10 år, ja yngre än så också. Ni tycks så insnöade i era egna uppfattningar att ni inte fattar läget. Förra killen, t.ex skulle likaväl ha kunnat presentera någon liknande uppfattning. Jag var med honom trots att han var så gammal som han var, 27. Jag kanske upplevs som i sista minuten men även killar åldras. Ni förstår det inte bara. Utan tror att bäst datum handlar om barnalstrandet enbart. Sedan vaknar ni med ett ryck och blir bittra eller hänger kvar på dejtingsidor utan att förstå mer än att en del tjejer ju ger er uppmärksamhet och därför kan ni få bättre själva. Även era misstag syns till sist. Och även ni kan bytas mot yngre, fräschare killar.

Knappt någon vill ha en äldre partner med stor åldersskillnad. Jag spydde på gubbarna som var nästan 30 och även över, när jag var ung. Ödmjukhet är en fin egenskap för bägge könen och inte något att försöka håna in i kvinnor. Inte genom att kasta sten i glashus iaf.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-04-08 kl. 18:44.
Citera
2016-04-08, 18:00
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
J Men då skulle ni klaga på att jag inte skaffade barn med en svensk. För ni är det överhängande va? Svenskar alltså? Dessutom har jag även här på Flashback kontaktats av en man som kunde tänka sig att ställa upp för att ge mig ett barn. Sedan finns privata donatorer.
Låt mig gissa, din kontakt är också en invandrare? Jag förstår inte varför du gnällde på att du inte får matchningar av svenska män, när du egentligen vill ha barn med en invandrare (om man läser mellan raderna). Tydligen fick du ju många sådana matchningar med invandrare så vad är problemet, egentligen? Det är ju bara att köra på.
Citera
2016-04-08, 18:20
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Låt mig gissa, din kontakt är också en invandrare? Jag förstår inte varför du gnällde på att du inte får matchningar av svenska män, när du egentligen vill ha barn med en invandrare (om man läser mellan raderna). Tydligen fick du ju många sådana matchningar med invandrare så vad är problemet, egentligen? Det är ju bara att köra på.
Ja tydligt så kan man läsa här i tråden mellan raderna att män av invandrarbakgrund överlag har en mycket trevligare attityd, även när det kan börja dåligt mot svenska kvinnor.

Jag har inte sagt att jag "vill ha barn med en invandrare" Men sannolikheten att de hånar en för vad man vill i livet, tycks minska markant. Dessutom är de vanligare mycket öppnare för barn eller framtid. Påstår givetvis inte att det är så jämt och ständigt.

Bör vi vara förvånade över att Sverige präglats av rasbiologiska föreställningar eller att invandrarkillar i mindre utsträckning tänker efter dessa normer?

Tydligt varför svenska killar swajpar bort mig. De vill uppnå medelklassnivå efter medelklassens ramar och inskränkta världsuppfattningar. Jag är för gammal, har för lite runda kinder och för lite potential att flyta med i strömmen i äkta anda av att leva mediokert lagom.
Citera
2016-04-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Stil osv är avgörande¨också. Sen finns några tjejer som VET att killen ligger öveer hennes ligga och swipe:ar vänster för att inte riskera att bli sårad.

Sårad över att en kille swipa vänster? då måste man vara överdrivit känslig.

Jag vet inte hur eran taktik ser ut, men ja swipar höger på allt över 4/10 och sedan sållar jag ut de jag vill ha. De ja dejtat ligger runt 7-8,5/10. Hur ser era taktiker ut? använder appen för dejting, vill man knulla finns krogen. Så anser jag i alla fall.
Citera
2016-04-08, 19:02
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ja tydligt så kan man läsa här i tråden mellan raderna att män av invandrarbakgrund överlag har en mycket trevligare attityd, även när det kan börja dåligt mot svenska kvinnor.

Jag har inte sagt att jag "vill ha barn med en invandrare" Men sannolikheten att de hånar en för vad man vill i livet, tycks minska markant. Dessutom är de vanligare mycket öppnare för barn eller framtid. Påstår givetvis inte att det är så jämt och ständigt.

Bör vi vara förvånade över att Sverige präglats av rasbiologiska föreställningar eller att invandrarkillar i mindre utsträckning tänker efter dessa normer?

Tydligt varför svenska killar swajpar bort mig. De vill uppnå medelklassnivå efter medelklassens ramar och inskränkta världsuppfattningar. Jag är för gammal, har för lite runda kinder och för lite potential att flyta med i strömmen i äkta anda av att leva mediokert lagom.
Ok, men varför bryr du dig att blonda svenska killar inte ville ha dig så mycket? Du väljer ju en invandrare över dem ändå, så vad spelar det för roll? Behöver du bekräftelse av just dem av någon anledning?

Nu har du just börjat med appen, så mycket kan ju givetvis hända. Du är inte för gammal.
Citera
2016-04-08, 19:21
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Sårad över att en kille swipa vänster? då måste man vara överdrivit känslig.

Jag vet inte hur eran taktik ser ut, men ja swipar höger på allt över 4/10 och sedan sållar jag ut de jag vill ha. De ja dejtat ligger runt 7-8,5/10. Hur ser era taktiker ut? använder appen för dejting, vill man knulla finns krogen. Så anser jag i alla fall.

Just nu swiper jag i princip höger på allt! Klart att jag tittar på deras bilder och läser presentationer men är de inte uppbart fula så får de en like av mig. Och precis som du så är det dejting och lite social kontakt jag tycker är kul, är det rena ligg jag är ute efter finns kk och krogen. Typ

Ps. Höjde mitt ålderspann till 42 precis, helvete med många fräscha milfisar det dök upp
Citera
2016-04-08, 20:20
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Jag har inte påstått att jag är något utan att killar som själva inte är det och tänker likt dig typ " easy fuck" inte inser att ni har konkurrens. Jag pratar inte om studenter. Men när du ändå säger det, varför ligga med en student, knegare och annat som tänker som svin när man då kan ligga med bättre material? Om ni nu ALLA tänker lika och kvinnan inte är något av värde, varför ens då inte sikta högre?

Som jag skrev innan så finns det killar värda sina belopp och som söker kärleken. De har inte medelknegarens dåliga synsätt alla gånger och bara kortsiktigt är de ändå mer värda. Knegaren har ju ingenting. Ändå uppskattar han inte en vanlig tjej utan ska gärna hacka på om hennes sociala status. Det ligger däremot sedan evolutionen i framgångsrika män att kunna välja kvinnor ur lägsta rang.

Jag pratar inte om mig själv, jävligt medveten om att jag inte kan backa bandet och gå på statusen jag kunnat göra förr. Men du missar mina personliga egenskaper som kan ha lockat mycket goda män. Snälla jag placerar mig inte högt, jag lever bara inte i en manlig vanföreställning. Tror du att det varit vanliga knegare som uppskattat min intelligens, allmänbildning, moderlighet osv eller bättre bildade män?

Vad fan är det för fel på "vanliga knegare" ?! Du har själv nämnt "affärsmän" och piloter men inte vad du själv arbetar med. Du är ingen akademiker va? Det gör inget, det är inte jag heller och räknar därför med att kvinnor med universitetsexamen kanske vill ha något annat.
Du diskuterar som att du är ett kap på marknaden samtidigt får du dåligt med matchningar och nämner att "klockan tickar". Vanliga knegare tänker (enligt dig) som svin men dina bildade ligg har tydligen inte stannat kvar hos dig.

Citat:
Jävligt konstigt då, att killar som sett mig som "bara ett knull" sitter på alla dejtingsidor medan alla bättre killar är som uppslukade från jordens yta.

Jag tror helt enkelt att många av de bättre killarna redan är ihop med någon bättre än dig.
Citera
2016-04-08, 21:26
Medlem
accumuss avatar
Citat:
Jag har inte påstått att jag är något utan att killar som själva inte är det och tänker likt dig typ " easy fuck" inte inser att ni har konkurrens. Jag pratar inte om studenter. Men när du ändå säger det, varför ligga med en student, knegare och annat som tänker som svin när man då kan ligga med bättre material? Om ni nu ALLA tänker lika och kvinnan inte är något av värde, varför ens då inte sikta högre?

Som jag skrev innan så finns det killar värda sina belopp och som söker kärleken. De har inte medelknegarens dåliga synsätt alla gånger och bara kortsiktigt är de ändå mer värda. Knegaren har ju ingenting. Ändå uppskattar han inte en vanlig tjej utan ska gärna hacka på om hennes sociala status. Det ligger däremot sedan evolutionen i framgångsrika män att kunna välja kvinnor ur lägsta rang.

Jag pratar inte om mig själv, jävligt medveten om att jag inte kan backa bandet och gå på statusen jag kunnat göra förr. Men du missar mina personliga egenskaper som kan ha lockat mycket goda män. Snälla jag placerar mig inte högt, jag lever bara inte i en manlig vanföreställning. Tror du att det varit vanliga knegare som uppskattat min intelligens, allmänbildning, moderlighet osv eller bättre bildade män? Jävligt konstigt då, att killar som sett mig som "bara ett knull" sitter på alla dejtingsidor medan alla bättre killar är som uppslukade från jordens yta.

De på sajterna har samma åkomma som dig, losermentalitet. Ni kan inte sålla agnarna från vetet, men snabba på att kasta skit .. Det är ni. Tänk om ni investerat tid i vettigare göromål.

Därför att Tinder har extremt dåligt informationsflöde och därmed har degenererat till adverse selection och lemon market där personer av hög kvalitet lämnar marknaden på grund av svårigheten att få utbyte för sin kvalitet. Jag har exempelvis länge gapat över hur få tjejer i åldern 25-35 som lyckas visa att de uppfyller mina ändå ganska grundläggande krav (utbildning, smal kropp, ansikte över medel och total avsaknad av förorts- eller luderattribut), jag swipar höger på högst en av tjugo.

Det enkla svaret på ditt problem Trashtextat är att lämna Tinder. Det näst bästa är väl att ge mycket information och bli mer selektiv. Tyvärr ger Tinder inte så många möjligheter att förmedla "osynliga" värden som att du är en intellektuell och bra person. Dessutom är ju kostnaden i tid och pengar för att släpa hem en tatuerad förortsbrud, ofräsch vänsterradikal eller intetsägande ICA-kassörska med uppblåst ego trots allt lika hög som eller högre än att släpa hem en snygg, smal jurist/ekonomstudent, konsult eller vadsomhelst med rätt bakgrund, oavsett om det finns en chans att de förra kanske har jättefina personligheter.
Citera
2016-04-08, 21:50
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Vad fan är det för fel på "vanliga knegare" ?! Du har själv nämnt "affärsmän" och piloter men inte vad du själv arbetar med. Du är ingen akademiker va? Det gör inget, det är inte jag heller och räknar därför med att kvinnor med universitetsexamen kanske vill ha något annat.
Du diskuterar som att du är ett kap på marknaden samtidigt får du dåligt med matchningar och nämner att "klockan tickar". Vanliga knegare tänker (enligt dig) som svin men dina bildade ligg har tydligen inte stannat kvar hos dig.

Jag tror helt enkelt att många av de bättre killarna redan är ihop med någon bättre än dig.
Haha vad sur du blir. Jag tycker inte något är fel med vanliga knegare utan attityden många av dem har. Det handlar inte om mig, jag skulle kunna ha en kille på soc (som åtminstone vill annat i framtiden) om det inte vore för att de är riktigt jävliga de också. Mina bildade ligg, finns inte. Det är det som är poängen, slöseriet med tid på män som anser dem själva vara så bra. Jag har sagt det flera gånger, jag anser mig inte så märkvärdig. Jag jämför dem som gör det mot dem andra som intresserat sig för mig. Knappast att du kunnat få tjejer likvärdiga de killar som visat mig intresse. Vi tjejer har bättre val, ändå betraktas vi som skit av helt vanliga killar. =Vanliga killar är skitkillar.

Ja min klocka går, naturligt att bli äldre. Som sagt tiden kommer efter oss alla.
Citat:
Ursprungligen postat av accumus
Därför att Tinder har extremt dåligt informationsflöde och därmed har degenererat till adverse selection och lemon market där personer av hög kvalitet lämnar marknaden på grund av svårigheten att få utbyte för sin kvalitet. Jag har exempelvis länge gapat över hur få tjejer i åldern 25-35 som lyckas visa att de uppfyller mina ändå ganska grundläggande krav (utbildning, smal kropp, ansikte över medel och total avsaknad av förorts- eller luderattribut), jag swipar höger på högst en av tjugo.

Det enkla svaret på ditt problem Trashtextat är att lämna Tinder. Det näst bästa är väl att ge mycket information och bli mer selektiv. Tyvärr ger Tinder inte så många möjligheter att förmedla "osynliga" värden som att du är en intellektuell och bra person. Dessutom är ju kostnaden i tid och pengar för att släpa hem en tatuerad förortsbrud, ofräsch vänsterradikal eller intetsägande ICA-kassörska med uppblåst ego trots allt lika hög som eller högre än att släpa hem en snygg, smal jurist/ekonomstudent, konsult eller vadsomhelst med rätt bakgrund, oavsett om det finns en chans att de förra kanske har jättefina personligheter.
En bra personlighet duger för mig (med hyfsat utseende men ja, jag har efter bara en chatt med en av mina matchningar redan tröttnat.
Citera
2016-04-08, 22:01
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:

På prov så ska jag svepa höger på nästkommande 150 killarna.

Edit. Gick enbart att lajka 122 sedan fick jag slut på dem. Av 122 i följd (många riktigt fula killar också) fick jag enbart 4 matchningar. Är det verkligen jag som övervärderar mig själv?
Senast redigerad av Trashtextat 2016-04-08 kl. 22:11.
Citera
2016-04-08, 22:15
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
På prov så ska jag svepa höger på nästkommande 150 killarna.

Edit. Gick enbart att lajka 122 sedan fick jag slut på dem. Av 122 i följd (många riktigt fula killar också) fick jag enbart 4 matchningar. Är det verkligen jag som övervärderar mig själv?
Du måste göra något fel. Nu har jag inte själv tinder, men du som kvinna borde få tillräckligt med svar att du snart inte orkar med alla. Det brukar ju vara så med kvinnor och dejtingsiter, så jag förmodar det är samma sak på tinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in