2016-04-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Jag har ganska markerade drag, och ganska finlemmat ansikte. Det borde synas att jag inte kan vara överdrivet stor iaf.

Jag har ingen presentation. Vet inte hur man fixar det.

Jag ser ordentlig ut, varav jag självfallet räknar med att få mindre killar då det inte drar. Inte som jag har lust att dra på mig kort, kort och posera med hunden (kamphundsras) Jag söker mer efter killar som kan tänka. Men trodde att jag skulle dra till mig fler svenska än utländska killar. Försäljare var den ena iaf, ej pratat med de andra. Helt ok då jag föredrar killar av lägre status än vad jag kan eller har kunnat få men oseriösare är ju de.

Lite svårt att veta varför de har swipeat höger på mig. Sex gissar jag på.

Invandrartjejer kanske är mer kräsna? Och svenska killar också. Verkar som så. Ta det inte personligt men en del killar är goda för mycket pengar. Vet en som är det för omkring ett par miljoner gällande företagets värde och som omedelbart fick en tjej (svenska iofs) fast han själv trodde ingen ville ha honom. Utländska tjejer kanske vill ha finare killar eller som är goda för en del.

Tror som någon sa ovan att många mer propra svenska killar över 30 inte hänger på tinder eller dejtingsajter öht. Yngre killar som sedan när de blir äldre blir målgruppen du vill ha är nog betydligt lättare att hitta. I princip alla invandrartjejer swipade faktiskt ja på mig när jag hade appen när du säger det. Dock var en överväldigande del av mina matchningar blåögda blondiner. Jag har själv ljusa drag. Jag tror inte det beror på din härkomst faktiskt. Får du någon snygg svensk matchning alls? Jag swipar enbart ja beroende på kvalité och struntar i härkomst, kanske inte vill ha någon som är svart som natten men allt annat kan vara snyggt imo. Sen finns det vissa som man verkligen undrar varför de inte swipat ja på en själv, med tanke på att man redan matchat folk som är betydligt snyggare än de man tydligen inte matchade med. Det är väldigt konstigt det där men jag tror många är på tok för subjektiva i sitt swipande.
Citera
2016-04-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Tror som någon sa ovan att många mer propra svenska killar över 30 inte hänger på tinder eller dejtingsajter öht. Yngre killar som sedan när de blir äldre blir målgruppen du vill ha är nog betydligt lättare att hitta. I princip alla invandrartjejer swipade faktiskt ja på mig när jag hade appen när du säger det. Dock var en överväldigande del av mina matchningar blåögda blondiner. Jag har själv ljusa drag. Jag tror inte det beror på din härkomst faktiskt. Får du någon snygg svensk matchning alls? Jag swipar enbart ja beroende på kvalité och struntar i härkomst, kanske inte vill ha någon som är svart som natten men allt annat kan vara snyggt imo. Sen finns det vissa som man verkligen undrar varför de inte swipat ja på en själv, med tanke på att man redan matchat folk som är betydligt snyggare än de man tydligen inte matchade med. Det är väldigt konstigt det där men jag tror många är på tok för subjektiva i sitt swipande.

Stil osv är avgörande¨också. Sen finns några tjejer som VET att killen ligger öveer hennes ligga och swipe:ar vänster för att inte riskera att bli sårad.
Citera
2016-04-08, 15:29
Medlem
BetweenTheBarss avatar
Alltså postarn här ovanför somewhere. Jag har motsatt problem. Jag attraherar enbart super akademiska ur-svenska tjejer. Visst, jag ser själv ut som Sven Svensson- men jag är jättelarvig ju, och vill träffa någon likasinnad larvpotta. Men varenda donna jag träffat har varit så himla seriös! Velat bygga ett liv tillsammans, volvo villa vovve, den svängen. Något annat jag noterat. Att träffa tjejer runt 30.... Farligt vatten. Vi sitter där på dejten och charmar varann men det enda jag läser av är så uppenbart och tydligt.... 'Impregnera mig! Jag torkar ut!!! Mina ägg börjar ta slut!'
Citera
2016-04-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetweenTheBars
Alltså postarn här ovanför somewhere. Jag har motsatt problem. Jag attraherar enbart super akademiska ur-svenska tjejer. Visst, jag ser själv ut som Sven Svensson- men jag är jättelarvig ju, och vill träffa någon likasinnad larvpotta. Men varenda donna jag träffat har varit så himla seriös! Velat bygga ett liv tillsammans, volvo villa vovve, den svängen. Något annat jag noterat. Att träffa tjejer runt 30.... Farligt vatten. Vi sitter där på dejten och charmar varann men det enda jag läser av är så uppenbart och tydligt.... 'Impregnera mig! Jag torkar ut!!! Mina ägg börjar ta slut!'

Jag är akademiker själv. Har inte fått en enda like av akademiker-tjejer
Citera
2016-04-08, 15:47
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Har märkt av detta också... 😓 Det finns en viss desperation man märker av rätt tydligt, jämfört med yngre tjejer.
Citera
2016-04-08, 15:53
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Jo en ljus, blond kille har jag fått matchning med och en äldre svensk som inte är min smak. Rakad, tauerad och grövre kroppsform.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Stil osv är avgörande¨också. Sen finns några tjejer som VET att killen ligger öveer hennes ligga och swipe:ar vänster för att inte riskera att bli sårad.
Jag är kräsen men började swipea höger bara för att kolla. Fick Inga matchningar då. Alltså grinar inte. Är inte så osäker och inte som att jag vill ha alla eller vemsomhelst själv. Det är ok att inte vara intressant men blev lite förvånad.
Citat:
Min klocka tickar och kan känna hur jag slösat tid på killar som tänker som dig. Som ung så var t.ex en pilot mycket förtjust i mig. Många företagare eller killar med bättre förhållanden liksom högskoleutbildningar inte varit helt sällsynt. Ändå tror ni typ att ni är oumbärliga. Jag har t.ex kontaktats senast igår av någon som säger sig driva företag och visar intresse. Jag och många söker någon som kan bli en bra livspartner att klicka på många plan med och inte nödvändigtvis vad vi skulle tjäna bäst på, sedan spottar killar likt dig på det.
Citera
2016-04-08, 15:59
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Har märkt av detta också... 😓 Det finns en viss desperation man märker av rätt tydligt, jämfört med yngre tjejer.
Som jag skrev nyss som svar. De här gången är tacken för att man som tjej inte valde efter status och framtidsutsikter.

Min egen mamma skulle på Flashback bli bespottad för sitt liv och kallas wt med mera om hon vore en offentlig person. Som ung var hon på dejt med en av de absolut största och framgångsrika artisterna i Sverige. En riktig dejt alltså, inte någon långtråkig fika där det ska läggas in desperata stötar av något socialt inkompetent fån.

Allting handlar om vilket perspektiv någon ser ifrån.
Citera
2016-04-08, 16:13
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Jag har ingen presentation. Vet inte hur man fixar det.

Gå in på profil och välj redigera , så svårt är det inte. Jag tror det här kan vara en del i dina problem. Själv vänster-swipear jag ganska ofta på tjejer som ser ok ut men inte har någon presentation. Känns nästan lite förnedrande att likea någon på bara några bilder och en presentation är ett bra sätt att hitta en isbrytare om man matchar och vill börja chatta.
Skulle jag matcha med en tjej som såg ok utan någon som helst presentation är det som att säga "Du är inte ful och jag tror vi spelar i samma (låga) liga ungefär."

Citat:
Min klocka tickar och kan känna hur jag slösat tid på killar som tänker som dig. Som ung så var t.ex en pilot mycket förtjust i mig. Många företagare eller killar med bättre förhållanden liksom högskoleutbildningar inte varit helt sällsynt. Ändå tror ni typ att ni är oumbärliga. Jag har t.ex kontaktats senast igår av någon som säger sig driva företag och visar intresse. Jag och många söker någon som kan bli en bra livspartner att klicka på många plan med och inte nödvändigtvis vad vi skulle tjäna bäst på, sedan spottar killar likt dig på det.

Jag tror att det här är ett problem för många kvinnor för att de ska fatta vilken liga de egentligen spelar i. Jag har haft massvis med kvinnobekanta som inbillar sig att de spelar i högsta divisionen när de objektivt sett egentligen inte har skitmycket att erbjuda själva. De ser ok eller bra ut, har ok kroppar , ett jobb och är någorlunda charmiga och roliga. Som typ undersköterskor som pluggar upp något gymnasieämne på distans för att börja plugga till syrra borde de vara nöjd med en skapligt snygg och schysst snubbe med ett "skilled labourer"-jobb.
Men eftersom de några gånger har varit KK eller haft kortare förhållanden med män som varit framgångsrika karriärmässigt och är snygga, vältränande och charmiga så tror de att det är den ligan de spelar i.
Tick-tack-tick-tack , ska du vänta på den där advokaten för att du brukade knulla en juriststudent när du var 23?
Citera
2016-04-08, 16:15
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Som jag skrev nyss som svar. De här gången är tacken för att man som tjej inte valde efter status och framtidsutsikter.

Min egen mamma skulle på Flashback bli bespottad för sitt liv och kallas wt med mera om hon vore en offentlig person. Som ung var hon på dejt med en av de absolut största och framgångsrika artisterna i Sverige. En riktig dejt alltså, inte någon långtråkig fika där det ska läggas in desperata stötar av något socialt inkompetent fån.

Allting handlar om vilket perspektiv någon ser ifrån.
Notera att jag inte tycker det är konstigt att man vill bli gravid när man är runt 30-40, jag menar bara på att jag inte vill det. Och jag är rätt långt under 30. Om man nu vill ha barn får man väl dejta folk i ens egen ålder som också vill ha barn...
Citera
2016-04-08, 17:04
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Problemet med er tjejer är just som ditt inlägg att ni fokuserar alldeles för mycket på "status". Du nämnde tidigare att en av killarna har snygga ansiktsdrag, men att det är just för att han är "invandrare" som drar dig undan (och därav lägre status). Mitt råd till dig är att inte ge dig in i något med dessa killar "för att du inte hade några andra val" och att du ser du som "lägre" för saken är klar att du kommer att överge dessa när du vill ha de som du faktiskt vill ha (med status som du uttrycker det). Taskigt mot killarna om de är intresserade på riktigt.

Övertygad om att många tjejer tänker så, både svenska och utländska fast åt motsatt håll då.
Nej nej, så ser jag inte på saken! Jag har träffat och haft mest kontakt med överhängande invandrare de senaste åren. De är däremot mer oseriösa och av erfarenheter har jag tröttnat ordentligt. Även om jag inte går in i något med någon föreställning om att dela livet med killen och leva alla våra dagar lyckliga, utnyttjar jag inte killar i brist på annat. Har en mängd olika åsikter, vissa kanske av sämre sort emellanåt, däremot är jag inte av sådan låg karaktär att jag skulle utnyttja exempelvis killar av invandrarbakgrund för att roa mig med och sedan kasta bort dem när jag tröttnat. Nu talar vi något helt annat än lite ilskna åsikter ibland eller liknande, det du tänker på är rasism med dess fulaste ansikte. Oavsett från vilket håll det praktiseras.

Jag är inte med någon för att samtidigt betrakta honom som underlägsen.
Citera
2016-04-08, 17:20
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Gå in på profil och välj redigera , så svårt är det inte. Jag tror det här kan vara en del i dina problem. Själv vänster-swipear jag ganska ofta på tjejer som ser ok ut men inte har någon presentation. Känns nästan lite förnedrande att likea någon på bara några bilder och en presentation är ett bra sätt att hitta en isbrytare om man matchar och vill börja chatta.
Skulle jag matcha med en tjej som såg ok utan någon som helst presentation är det som att säga "Du är inte ful och jag tror vi spelar i samma (låga) liga ungefär."

Jag tror att det här är ett problem för många kvinnor för att de ska fatta vilken liga de egentligen spelar i. Jag har haft massvis med kvinnobekanta som inbillar sig att de spelar i högsta divisionen när de objektivt sett egentligen inte har skitmycket att erbjuda själva. De ser ok eller bra ut, har ok kroppar , ett jobb och är någorlunda charmiga och roliga. Som typ undersköterskor som pluggar upp något gymnasieämne på distans för att börja plugga till syrra borde de vara nöjd med en skapligt snygg och schysst snubbe med ett "skilled labourer"-jobb.
Men eftersom de några gånger har varit KK eller haft kortare förhållanden med män som varit framgångsrika karriärmässigt och är snygga, vältränande och charmiga så tror de att det är den ligan de spelar i.
Tick-tack-tick-tack , ska du vänta på den där advokaten för att du brukade knulla en juriststudent när du var 23?
Jag har inte påstått att jag är något utan att killar som själva inte är det och tänker likt dig typ " easy fuck" inte inser att ni har konkurrens. Jag pratar inte om studenter. Men när du ändå säger det, varför ligga med en student, knegare och annat som tänker som svin när man då kan ligga med bättre material? Om ni nu ALLA tänker lika och kvinnan inte är något av värde, varför ens då inte sikta högre?

Som jag skrev innan så finns det killar värda sina belopp och som söker kärleken. De har inte medelknegarens dåliga synsätt alla gånger och bara kortsiktigt är de ändå mer värda. Knegaren har ju ingenting. Ändå uppskattar han inte en vanlig tjej utan ska gärna hacka på om hennes sociala status. Det ligger däremot sedan evolutionen i framgångsrika män att kunna välja kvinnor ur lägsta rang.

Jag pratar inte om mig själv, jävligt medveten om att jag inte kan backa bandet och gå på statusen jag kunnat göra förr. Men du missar mina personliga egenskaper som kan ha lockat mycket goda män. Snälla jag placerar mig inte högt, jag lever bara inte i en manlig vanföreställning. Tror du att det varit vanliga knegare som uppskattat min intelligens, allmänbildning, moderlighet osv eller bättre bildade män? Jävligt konstigt då, att killar som sett mig som "bara ett knull" sitter på alla dejtingsidor medan alla bättre killar är som uppslukade från jordens yta.

De på sajterna har samma åkomma som dig, losermentalitet. Ni kan inte sålla agnarna från vetet, men snabba på att kasta skit .. Det är ni. Tänk om ni investerat tid i vettigare göromål.
Citera
2016-04-08, 17:31
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Notera att jag inte tycker det är konstigt att man vill bli gravid när man är runt 30-40, jag menar bara på att jag inte vill det. Och jag är rätt långt under 30. Om man nu vill ha barn får man väl dejta folk i ens egen ålder som också vill ha barn...
Ja haha, nej jag vill inte hur som helst heller. Varit tydlig med skydd på de bägge förra. Visst båda såg bra ut men varför skulle jag vilja ha barn med just dem? Jag vill ha en karl som (även om jag själv blir ensamstående) är bra, godhjärtad och kan erbjuda mina eventuella barn kvalitetstid. Jag vill alltså välja barn med någon jag tror oavsett hur allt blir, kommer vara en personlig tillgång för ett barn att se upp till och lära av i livet. Även om de inte bor ihop eller har exakt umgängestid. Vill ju barn till mig ska kunna känna att de har en manlig förebild och någon som är av betydelse. Har ändrat syn på det där och förr struntade jag i skydd. Men känns jävligt konstigt att få det slängt i ansiktet när man ärligen bett om kondom.

Samma saker gäller yngre killar, är de så nervösa kanske de inte ska ligga heller. Dessutom är de korkade, hade varit lätta att lura så man vill inte ha några paranoida föreställningar tillbaka som tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in